PRZEDSZKOLE BIEDRONKI



https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak


https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
17.05- środa
Dzień dobry Biedroneczki.
Serdecznie zapraszamy do zajęć
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
J. ANGIELSKI
Subject: Father's Day- Dzień Ojca
Już niedługo, bo 23 czerwca (23rd June) jest Dzień Ojca.
Spędzamy go składając życzenia swoim tatusiom lub osobom, które się nami opiekują i są nam bardzo bliskie.
Przypomnijmy sobie nazwy członków rodziny:
https://www.youtube.com/watch?v=BSUjPAT4v2c&feature=emb_title
Zaśpiewaj tacie, że go kochasz. I love you Daddy!
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=_DvzMxn3c2s&feature=emb_title
Możesz zatańczyć dla taty:
I love you in the morning and in the afternoon. Kocham Cię o poranku i w południe.
I love you in the evening and underneath the moon. Kocham Cię wieczorem i gdy świeci księżyc.
https://www.youtube.com/watch?v=DHbO3cZhFbA&feature=emb_title
A teraz buziaczki dla taty- 10!!!
https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=dCcevoynOTg&feature=emb_title
Obejrzyj fragmenty bajek- w nich ojcowie odgrywają bardzo ważną rolę:)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=OwxukOAXKl8&feature=emb_title
A tu znajdziecie propozycje prac plastycznych dla taty:
https://www.youtube.com/watch?v=O7LlSbwhusA&feature=emb_title
HAPPY FATHER'S DAY!!!
Joanna Jaros
16.05- wtorek
Dzień dobry.
Zapraszamy na zajęcia
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
15.06- poniedziałek
Dzień dobry.
Witamy wszystkich w nowym tygodniu i zapraszamy na zajęcia
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
12.06- piątek
Dzień dobry Biedronki. Dziś kontynuacja letniego tematu
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
Zapraszamy.
M. Fąfara K. Banak
11.06- BOŻE CIAŁO
10.06- środa
Zapraszamy na zajęcia o lecie

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak
J. ANGIELSKI
Subject: Let's play!
Dziś mała powtórka:)
Na początek kolory:)
A teraz policzymy do....100!
https://supersimple.com/song/lets-count-to-100/
Jak masz na imię- What's your name?- śpiewamy razem- podajemy swoje imię:)
https://supersimple.com/song/whats-your-name-super-simple-puppets-version/
Joanna Jaros


https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak

Na rozpoczęcie nowego tygodnia zapraszamy na wycieczkę nad morze

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
Dzień dobry Biedronki

Zapraszamy na zajęcia
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
Dzień dobry Biedronki

Dzisiejsze zajęcia poświęcimy na poznanie praw dziecka



https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak
Dzień dobry. Na dzisiejszych zajęciach poznamy dzieci z innych krajów

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
Dzień Dziecka był w poniedziałek, a dziś mam dla Was kilka ciekawostek o ty święcie w języku angielskim.
SŁOWNICZEK:
kid,child- dziecko
children- dzieci
Children's Day- Dzień Dziecka
1st June- 1 czerwca
Na początek zachęcam do wysłuchania życzeń:
oraz piosenki o pięknym dniu:
https://www.youtube.com/watch?v=_1r71ygEXLU&t=3s
Na pewno lubicie się bawić. Zobaczcie, jak bawią się dzieci na całym świecie:
Wszystkie dzieci na całym świecie- są takie same. Mimo, że się różnią się wyglądem- chcą być kochane przez swoich rodziców, chcą być bezpieczne i szczęśliwe. Zobaczcie dzieci z całego świata (Where are you from?- Skąd jesteś?)
https://www.youtube.com/watch?v=l6A2EFkjXq4&t=5s
Joanna Jaros

Dziś kochani zapraszamy na zajęcia o tolerancji

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
Dzień dobry kochane Biedroneczki

Dziś wyjątkowy dzień- święto wszystkich dzieci





https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak

W dniu dzisiejszym kończymy już tematykę rodziny. Zapraszamy

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak
Dzień dobry. Dziś temat dla obojga rodziców

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak
Dzień dobry.
W dniu dziesiejszym głównym bohaterem jest tata


https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak
J. ANGIELSKI- BIEDRONKI
My family- Moja rodzina. Kontynuujemy temat rodzinny. Posłuchajcie piosenki:
Możecie też złożyć mamie życzenia , śpiewając razem:
https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k
Przypomnijmy sobie też nazwy członków rodziny:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=3veDWZx_GTU&feature=emb_title
A teraz potrzebne Wam będą wasze paluszki. Możecie narysować buźki na każdym paluszku:)
Śpiewaj i pokazuj na palcach rodzinę.
Where are you ? -Gdzie jesteś?
Here I am.- Tu jestem.
How do you do ? -Jak się masz?
https://www.youtube.com/watch?v=G6k7dChBaJ8&feature=emb_title
Polecam puzzle- ułóżcie piękne serca dla mamy:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1a5a7ce2d95a
I na zakończenie Wasza ulubiona rodzina rekinów:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=GR2o6k8aPlI&feature=emb_title
Happy Mother's Day!
Bye- bye
Joanna Jaros





https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak
Ten tydzień poświęcimy naszym Kochanym Rodzicom


M. Fąfara. K. Banak
Dziś poznamy niektóre rośliny lecznicze



Zapraszamy.
M. Fąfara. K. Banak
Dziś kolejna wizyta na łące




Zapraszamy. Powodzenia
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M.Fąfara K. Banak

Dziś temat nam bardzo bliski ponieważ główną bohaterką jest biedronka

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak
„Mother's Day”- Dzień Matki
Już niedługo Dzień Matki.
Posłuchajcie piosenki i naśladujcie ruchy:
https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q
Proponuję piosenkę dla mamy:
https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo
Na zakończenie kilka piosenek nawiązujących do dzisiejszego temat- Biedronki- Ladybird:
Możecie się dołączyć do zabawy i naśladować śpiewające dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=Uj_ClcjNF6o
Zachęcam do obejrzenia bajki o 5 małych biedronkach- liczymy odlatujące biedronki- 5,4,3,2,1....
https://www.youtube.com/watch?v=k4Hih_00KT0
Joanna Jaros

Dziś dalszy ciąg poznawania mieszkańców łąki

Serdecznie zapraszamy



https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak

Nowy tydzień rozpoczynamy bardzo kolorowo ponieważ będziemy poznawać wiadomości dotyczące majowej łąki








Dziś moi drodzy ostatni temat z ekologii. Powodzenia



https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak

Dziś poznamy pracę ogrodnika

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
Dziś kontynuacja zajęć o ochronie przyrody

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
Subject: Recycling.
Dziś poznacie zasady recyklingu- czyli przetwarzania śmieci!
Bajka jest w języku angielskim, ale myślę, że zrozumiecie, o co chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=6jQ7y_qQYUA
Posłuchajcie piosenki o recyklingu:
https://www.youtube.com/watch?v=AOvcW8l3RzE
Poznaliście na pewno znak recyklingu – zielone strzałeczki w kształcie trójkąta.
Bardzo ważna jest zasada 3R:
*Reduce- zmniejsz zużycie wody czy prądu, aby chronić naszą planetę,
*Reuse- wykorzystaj ponownie:)
*Recycle- przetwórz
Posłuchaj o tym piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=jsYmorct2H4
Bye- bye
Joanna Jaros
Moi drodzy, dziś dowiemy się, kto to jest przyjaciel przyrody

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak
Drodzy Rodzice. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie pracują i dziękujemy za wszystkie zdjęcia i filmiki, które przesyłacie!!! Bardzo nam miło i dziękujemy za wytrwałość.




W tym tygodniu będziemy uczyć się jak dbać o naszą planetę. Zapraszamy.
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak
07.05- czwartek
Dzień dobry.
Dziś zajmiemy się miejscem naszego zamieszkania
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara , K. Banak
06.05- środa
Dzień dobry.
Przez najbliższe dni będziemy poznawać naszą Gminę Masłów, jej atrakcje oraz poszczególne miejscowości
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M Fąfara, K. Banak
Język angielski
Subject: Dzień Unii Europejskiej- 9 maja
W sobotę 9 maja obchodzimy Dzień Unii Europejskiej.
Jest to święto wszystkich krajów, które należą do wspólnoty.
Od 2004 roku również Polska jest członkiem Unii Europejskiej.
Unia Europejska ma swój hymn. Posłuchajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=BiW4YNUmI5M
Zobaczcie też, które kraje należą do Unii- wraz z flagami:
https://www.youtube.com/watch?v=Dxy1Z-8dV8M
Na pewno znacie też flagę Unii Europejskiej- jest niebieska z 12 złotymi gwiazdami ułożonymi w okręgu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Flaga_europejska
Jeśli masz ochotę pokolorować tę flagę to możesz to zrobić tutaj:
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/flaga-unii-europejskiej/
Joanna Jaros
05.05- wtorek
Dzień dobry.
Dzisiaj dzieci poznają kilka ciekawostek o różnych krajach Europy.
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
Maria Fąfara, Katarzyna Banak
Dzisiaj również obchodzimy Światowy Dzień Higieny Rąk, zainicjowany przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Polecam ciekawotki na stronie głównej szkoły, ale dla najmłodszych przygotowałam bajkę oraz piosenkę z okazji tego święta, które w obecnych okolicznościach ma bardzo ważne znaczenie. Zapraszam:
Bajka:
https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI
oraz instrukcje, jak myć ręce?
https://www.youtube.com/watch?v=dhDupbB9BWw
Na zakończenie piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4
Joanna Jaros
04.05- poniedziałek
Dzień dobry.
Dzisiejsze zajęcia przesyłam w innej formie- mam nadzieję że będzie dla Państwa bardziej czytelna
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
Dziasiaj jest również Międzynarodowy Dzień Strażaka.
Plansze edukacyjne dla dzieci
https://drive.google.com/file/d/1ot-IlvZx-Hou2BDQ2_zQKLu7NA9Dt6k8/view
Maria Fąfara
1. Zachęcam dzieci do wysłuchania wiersza pt. "Czym chcę podróżować" Bożeny Formy:
http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=wie_56_00162&k=k0203&d=wie
Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania do wiersza:
- O jakich pojazdach jest mowa w wierszu? - Podziel nazwy tych pojadów na sylaby. - Czym jeszcze można podróżować? - Dlaczego ludzie podróżują? (Chcą poznać obyczaje innych krajów, zobaczyć nowe miejsca, przeżyć ciekawe przygody, spełnić swoje marzenia, chcą odpocząć, poznać nowych ludzi, itp.).
2. Słuchanie piosenki pt. "Europa z Dumorysiem" połączone z oglądaniem zabytków, charakterystycznych obiektów, budowli z różnych krajów europejskich prezentowanych w piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=-DiYVWo5n1E
Następnie proszę rodziców o zaprezentowanie dzieciom mapy Unii Europejskiej oraz przeczytanie najważniejszych informacji i ciekawostek na temat wybranych państw należących do UE. Interaktywna mapa Unii Europejskiej znajduje się tutaj:
https://europa.eu/learning-corner/the-eu-whats-it-all-about_pl
3. Zabawa ruchowa "Podróż". Dzieci siadają skrzyżnie w wybranym miejscu. Na hasło "balony" powoli przechodzą do pozycji stojącej, unoszą ręce w górę, po czym ponownie przechodzą do przysiadu. Na hasło "statki" stają w lekkim rozkroku, powoli przenoszą ciężar z lewej strony na prawą. Na hasło "samoloty" - naśladują lot samolotem, po czym powoli lądują na dywanie.
4. Dla chętnych Biedronek - kolorowanka samolotu:
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/PokolorujWedlugNumeruSamolot.pdf
Katarzyna Banak
30.04- czwartek
Warszawska syrenka
Dzień dobry.
W dniu dzisiejszym wybierzemy się na wycieczkę po Polsce. W trakcie poznamy dużo ciekawostek ale też utrwalimy już poznane wiadomości.
Zajęcia zaczynamy od wiersza "Syrenka".
Stoi syrenka nad Wisłą
I patrzy na rzeki fale
Tak dużo dzieci do niej przyszło
I nie boją się jej wcale.
To nie jest żywa syrenka
To pomnik Warszawę chroni
Bo jak mówi stara legenda
Syrenka miasta broni.
Kiedyś prawdziwa syrenka
W falach tej rzeki mieszkała
Siadała na brzegu Wisły
I cudne pieśni śpiewała.
Złapali ją w sieć rybacy
Spać poszli bo nocka była
Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił
Bo bardzo go prosiła.
Dzieci odpowiadają na pytania:
- jak nazywa się stolica Polski?
- jak nazywa się najdłuższa rzeka Polski?
- o kim jest wiersz?
- czy syrenka jest prawdziwa?
Teraz zapraszam na wycieczkę po Polsce. Najpierw filmy- zachęcam do obejrzenia wspólnie z dzieckiem a w załącznikach przesyłam plansze edukacyjne
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=JPB6tA0U214
oraz
https://youtu.be/jnV_yEm8G1U
Po filmach proszę o wysłuchanie piosenki pt. "Polska"
https://youtu.be/h9bi07BAH6Q
A teraz mała przerwa w zajęciach i robimy gimnastykę
https://youtu.be/2GCtmHipJPo
Ponieważ w sobotę 2 maja przypada Święto Flagi, chciałabym aby dzieci zapoznały się z prezentacją
https://youtu.be/AMi7DWaQsVk
W załączniki przesyłam planszę w wierszem do nauki
Przesyłam także wzór flagi do druku- ponieważ to jest praca plastyczna na dziś. Jeśli ktoś będzie miał inny pomysł na wykonanie flagi to bardzo proszę technika dowolna.
Starsze Biedronki proszę o wykonanie ćwiczeń w kartach pracy na stronach 30, 31, 32, 33.
Powodzenia
Maria Fąfara
1. Dzisiaj zachęcam do posłuchania piosenki pt. "To jest mój kraj" oraz obejrzenia krótkiej prezentacji o polskich miastach:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=42&v=jnV_yEm8G1U&feature=emb_logo
2. Proponuję też ćwiczenie logorytmiczne „Rób to co ja” (na podstawie wiersza M. M. Skrobacz). Dziecko porusza się i wykonuje czynności, o których jest mowa w wierszu:
"Zrób do przodu dwa kroki i rozejrzyj się na boki,
Tupnij nogą raz, dwa, trzy, pokaż, jaki lew jest zły.
Teraz w bok kroki dwa. Niech zabawa dalej trwa.
Przysiad i do góry skok, rozkrok, skłon i ręce w bok.
Obróć się na pięcie w koło i uśmiechnij się wesoło".
4. Zabawa dydaktyczna „Znamy symbole narodowe”. Dokończ zdanie:
Moją ojczyzną jest… Nasze godło narodowe to… Flaga polska jest… Stolicą Polski jest…
3. Spróbujcie ułożyć puzzle - "Herb Warszawy":
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4ef2376a253ff74f0969b27e6ec591a1_/lesson/lesson/index.html?fbclid=IwAR3ouUlc73VjccuEG2dIIAfyJ56Vyo8gyUzbyje6FLKdiKoCTSNvcJ5DV80
lub "Godło Polski":
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/112550-god%C5%82o-polski
Katarzyna Banak
Polecam wejść na stronę główną, gdzie znajdziemy wiele filmów, piosenek i prezentacji o świętach majowych- pod koniec są propozycje dla młodszych dzieci.
https://brzezinki.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/385069/majowe_dni_wazne_dla_kazdego_polaka
Joanna Jaros
29.04- środa
Język angielski
MY COUNTRY- Mój kraj.
Dziś poznamy słowa związane z naszym krajem. Podczas prezentacji powtarzajcie słówka razem.
https://view.genial.ly/5ea191f2075c7c0dc0ec0bfc/presentation-poland?fbclid=IwAR16OhuT_JJ-8CS7Z2PAkRW3dXnJQR_Ne3BTv_bT0SFX4YDsYBcgXT5XLfE
Podróżując, często spotkamy się z pytaniem
'Where are you from?'- Skąd jesteś?
My odpowiemy: 'I'm from Poland'- Jestem z Polski.
Zobacz skąd pochodzą inni: zaśpiewaj refren razem z nimi:
https://www.youtube.com/watch?v=l6A2EFkjXq4
Joanna Jaros
Stolica, Wisła, syrena
Dzień dobry.
Wczoraj poznaliśmy ogólne wiadomości o Polsce i najważniejszych jej symbolach. Dziś będziemy kontynuować budzenie zainteresowania historią ojczyzny.
Na początek pytanie- Najdłuższą rzeką Polski jest?....
Skoro już wszyscy wiedzą to proszę o wysłuchanie i naukę piosenki " Płynie Wisła płynie "
https://youtu.be/qQWL5wtnpyo
W załączniki przesyłam plansze pomocniczą.
A teraz zagadka:
Herbem tego miasta jest piękna syrenka, która miecz i tarczę trzyma w swoich rękach.
Przez nią rzeka Wisła przepływa, jak stolica Polski się nazywa?
Jeśli zagadka rozwiązana to proszę o wysłuchanie legendy pt." Wars i Sawa"
https://youtu.be/lHmFohW0B1s
Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania:
- kogo zobaczył rybak w rzece?
- jak miała na imię syrena?
- co się z nią stało gdy wyszła na brzeg?
- od czego pochodzi nazwa stolicy- Warszawa?
Bardzo proszę, aby dzieci ćwiczyły w domu hymn oraz " Katechizm polskiego dziecka"- plansze przesyłam w załącznikach oraz katechizm na stronie
https://youtu.be/58IaxG-4S3M
Starsze Biedronki proszę o wykonanie zadania na stronie 29 w kartach pracy.
Dziś na pracę plastyczną proponuję wykonanie kotylionu z papieru- wzór i sposób wykonania na stronie
https://youtu.be/-5Rp51gqJDA
Dziś także pora na poznanie kolejnej litery- s, S.
Na początek filmy edukacyjne :
https://youtu.be/9MTvfh4n5pM
https://youtu.be/MSIOKxHFG-k
Następnie proszę o wskazanie litery s, S w wyrazach: smok, skarpeta, lis, maska, Sabina, Staś, pasek, maskotka, miska, sasanka, strych, stodoła, sekret, stół, serce, spodenki, seler, ser.
Proszę, aby dzieci pisały literę po śladzie a następnie próbowały samodzielnie.
Powodzenia
Maria Fąfara
28.04- wtorek
Zakochany w syrenie
Dzień dobry. Przez kilka kolejnych dni będziemy poznawać wiadomości o Polsce.
Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od obejrzenia filmów- kilka bardzo ważnych informacji na temat naszego kraju, jako wprowadzenie do tematu:
https://youtu.be/Xv7DNwMDoAM
https://youtu.be/DCwEJ9tHt5c
W załącznikach przesyłam pomocnicze plansze do zajęć
Następnie proszę o rozwiązanie zagadek:
- To miejsce, w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna.
To nasze państwo każdy to przyzna.
Pod biało czerwonymi barwami się skrywa. Jak nasz piękny kraj się nazywa? ( Polska) .
- Ta szeroka rzeka, płynie po polskiej krainie. Czysta woda z niej błysła, najdłuższą Polski rzeką jest... (Wisła) .
- Na czerwonej tarczy
widnieje biały orzeł w koronie ( godło)
- Powiewa, gdy wiatr się zerwie, a na niej jest biel i czerwień (flaga)
Po zagadkach proszę o wysłuchanie piosenek:
Jestem Polakiem
https://youtu.be/plug6OIrxRM
Piosenka młodego Patrioty
https://youtu.be/O8lbwWF7yXo
Na pracę plastyczną proszę o wykonanie Polski biało- czerwonej- kontur do wydrukwania przesyłam w załączniku. Pracę wykonujemy za pomocą materiałów, które mamy w domu.
Starsze Biedronki proszę o wykonanie ćwiczeń w kartach pracy na str. 28, a młodsze wykonują ćwiczenia adekwatne w swoich ćwiczeniówkach.
W załącznikach przesyłam także ćwiczenia- nie trzeba drukować
Powodzenia
Maria Fąfara
1. Dziś zachęcam Biedronki do wysłuchania "Legendy o Warszawskiej Syrence". Pytania do dzieci: - Jak syrenka dostała się do Warszawy? - Czemu rybacy polubili syrenkę? - Kto ją uwięził? - Kto ją uwolnił? - Co obiecała syrenka mieszkańcom Warszawy? - Po co syrence tarcza i miecz?
Legenda oraz ilustracje do niej dostępne są tutaj: http://wlaczpolske.pl/index.php?etap=10&i=881&nomenu=1),
2. Następnie proponuję zabawę ruchową „Pomnik”. Dziecko biega swobodnie po dywanie na umówiony sygnał zmienia się w pomnik stojąc bez ruchu w różnych pozycjach.
3. Zabawa słowna "Skojarzenia". Rodzic podaje różne nazwy, a dzieci podają do nich skojarzenia, np.: kura – ptak, kurczątko, kurnik; dom – mieszkanie, rodzina, meble, itp.
4. Zabawa ruchowa "Flaga Polski". Na dywanie rozkładamy kartki w kolorze białym i czerwonym. Dzieci w rytm muzyki poruszają się po pokoju. Na przerwę w muzyce podnoszą kartkę czerwoną i białą, a następnie ukłądają z nich flagę Polski.
Piosenka do zabawy ruchowej:
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
5. Dla chętnych dzieci proponuję karty pracy:
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2019/04/PRZEDSZKOLANKOWY-BAZGROLNIK-PRZEDSZKOLAKA-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-5.pdf
Katarzyna Banak
27.04- poniedziałek
Wiosenne prace na wsi.
Dzień dobry.
Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od gimnastyki buzi i języka
" Konik".
Jedzie koń po bruku, stuka stuku- puku ( kląskanie językiem ze zmianą tempa). Konik woła iha ha, czy potrafisz tak jak ja ( naśladujemy głos konia). Raz jedzie powoli a raz galopuje, ten dźwięk słyszy każdy kto go naśladuje ( kląskanie językiem ze zmianą tempa) .
Następnie proszę, aby dzieci obejrzały filmy edukacyjne o pracy rolnika
https://youtu.be/I6EGdIPn8Lg
https://youtu.be/FNvZVvk0eZE
https://youtu.be/DeQYSPlGnfg
https://youtu.be/4eYtuGZYYHU
Proszę o wyjaśnienie dzieciom, jakie maszyny pomagają rolnikowi:
-Traktor- to maszyna, która ma spełnia wiele funkcji. Po podłączeniu do niego różnych urządzeń i maszyn można go wykorzystać przy wielu pracach. Bardzo ułatwia rolnikowi pracę.
- Kombajn zbożowy - to maszyna, która ścina zboże, młóci je - czyli oddziela ziarno od słomy. Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.
- Pług- to narzędzie do przekopywania ziemi, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można w niej zasadzić nowe nasiona.
- Prasa- służy do zbierania siana lub słomy z pola i zwijania w belki lub kostki.
- Siewnik- to maszyna do rozsiewania ziarna po polu.
Przed dalszą częścią zajęć proponuję masaż "Rolnik w polu".
Rolnik rano rusza w pole ( kroczymy palcami obu rąk po plecach z dołu do góry), orać pługiem czarną rolę ( rysujemy palcami linie po plecach z góry na dół) .
Sieje zboże i buraki ( stukamy palcami po całych plecach), z których później są przysmaki ( lekko stukamy po plecach opuszkami palców) .
Teraz proszę o przeczytanie dziecku opowiadania pt.
" Praca rolnika".
Pewnego lata mała Ania przyjechała z rodzicami do dziadków na wieś. Była bardzo szczęśliwa, że może być z babcią, która piecze pyszne ciasta, że może zjadać pyszne owoce prosto z drzewa i bawić się ze zwierzętami. Po dwóch dniach Ania zauważyła, że dziadek bardzo dużo czasu spędza na polu i przychodzi bardzo zmęczony, a babcia wstaje wcześnie rano.
Dziadku jak to się dzieje, że wszystko tak pięknie rośnie? - zapytała Ania.
- O to należy dbać cały rok- powiedział dziadek. Wczesną wiosną należy przekopać ogród i przeorać pole, aby ziemia była spulchniona. Obsiać pole to długotrwała i ciężka praca. Całe szczęście, że rolnikowi pomagają maszyny. Plony dojrzewają w różnym czasie. Jeszcze latem zbieram zboże i siano, marchew, kapustę, potem ziemniaki a we wrześniu buraki i owoce w sadzie. Zbieranie plonów to ciężka praca. Kiedy już wszystko jest zebrane, nawożę ziemie aby była przygotowana na następny rok. Warto się starać ponieważ warzywa i owoce są bardzo zdrowe. I tak to się kręci. W zimie można trochę odpocząć od pracy. Jednak codziennie trzeba zajmować się zwierzętami i przygotować maszyny na następne prace, które trzeba rozpocząć wczesną wiosną. Oj dziadku, ty to masz ciężko- powiedziała Ania. Tak mam, ale kocham to co lubię- powiedział dziadek.
Dzieci odpowiadają na pytania:
- gdzie pojechała Ania?
- kim jest dziadek dziewczynki?
- jakie prace wykonuje rolnik?
- po co rolnik wykonuje tak ciężką pracę?
Na podsumowanie proponuję zabawę dydaktyczną"Prawda-fałsz"- P- klaszczemy, F- tupiemy:
- zimą rolnik zbiera zboże
- kury znoszą jajka
- krowy jędza cukierki
- ziemniaki rosną na drzewie
- traktor to maszyna do robienia naleśników
- jabłka rosną na jabłoni
- koń mieszka w stajni
- mleko jest zielone jak trawa
- rolnik ma lekką pracę
- maszyny rolnicze są bardzo potrzebne rolnikowi
- rośliny nie lubią deszczu.
Przed pracą plastyczną proponuję piosenkę https://youtu.be/hDWYg4RwEd4
Starsze Biedronki wykonują ćwiczenia w kartach pracy na str. 10 - 11- młodsze wykonują adekwatne ćwiczenia w swoich książkach.
Na pracę plastyczną proponuję traktor z rolek po papierze toaletowym
https://images.app.goo.gl/1ujzpunoUjxnnp7N8 lub z figur geometrycznych https://images.app.goo.gl/DS39Dv4ZSgs4UjyW8
Powodzenia
Maria Fąfara
1. Dzisiaj proponuję zabawę ruchową przy piosence "Boogie Woogie".
Piosenka jest dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=FGRMM_Vsh0g
2. Następnie proponuję wysłuchanie wiersza pt. "Kaczki siedmioraczki" Wandy Chotomskiej. Proszę, aby dzieci odpowiedziały na następujące pytania: - Ile było kaczek w wierszu? – Gdzie schowała się pierwsza kaczka? – Co chciała zrobić druga kaczka? – Co wiozła na taczce trzecia kaczka? - Co robiły czwarta, piąta, szósta i siódma kaczka?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=yMq4U_eEmZ8&feature=emb_logo
3. Zabawa dźwiękonaśladowcza - "Na podwórku". Rodzic wywołuje ptaki: "Dzień dobry: kurki, gąski, kaczki, indyki", a dziecko naśladuje ich głosy: ko, ko, ko, gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa, gul, gul, gul.
4. Kolorowanie wybranego ptaka z poprzedniej zabawy (kura, kaczka, gęś, indyk):
https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/zwierzeta_domowe/
5. Dla chętnych Biedronek - gra interaktywna "Kto tu mieszka". Zadaniem dzieci jest dopasowanie zwierząt do ich domów:
https://view.genial.ly/5e8b176342b1580e14d70d07
Katarzyna Banak
24.04- piątek
Makieta wiejskiego podwórka.
Witam. Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od zabawy w skojarzenia. Rodzic mówi nazwę zwierzęcia a dzieci dopowiadają kojarzące się słowo z wierszy, bajek, opowiadań np. kot- Filemon, kaczka- dziwaczka, pies- Reksio, kaczątko- brzydkie, kura- znosząca złote jajka, byk- Fernando itp.
Proszę o przeczytanie wiersza pt. "Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował "- w załączniku.
Dzieci odpowiadają na pytania:
- Jak miał na imię kotek?
- Czym częstował zwierzęta?
- Co wolały jeść: kura i kogut, konik, królik, krowa, koza?
- Jakie zwierzę poprosiło kotka o mleko?
Następnie proponuję zabawę dydaktyczną pt. Co wiemy o zwierzętach? Rodzic pyta, dziecko odpowiada:
- Jak pies okazuje radość? ( merda ogonem, skacze)
- Czy kury dobrze fruwają? ( kury mają skrzydła ale nie fruwają dobrze)
- Co robi świnia gdy chce się podrapać? ( ociera się o drzewa lub płot)
- Jak kaczki szukają pożywienia w wodzie? ( nurkują i zbierają pożywienie z dna)
- Do czego koty są potrzebne w gospodarstwie? ( łapią myszy)
- Jak nazywają się małe kozy? ( koźlęta)
- Do czego krowie służy ogon?( długim ogonem opędza się od owadów)
Proszę, aby dzieci obejrzał dwa filmy edukacyjne w ramach utrwalenia wiadomości:
- Powtórzenie wiadomości o zwierzętach z UBU
https://youtu.be/p-yVXcEXgH0
- Kto, gdzie mieszka?
https://youtu.be/1PD3jNhefUA
Dziś na pracę plastyczną proponuję krowę z origami- wzór na
https://images.app.goo.gl/L3FgP2b828PiDVEE9
W załącznikach przesyłam karty pracy do wykonania- bez konieczności drukowania.
Dziś także poznamy literkę d, D.
Zaczynamy od filmów edukacyjnych
https://youtu.be/-yRthBdBJo8
https://youtu.be/t_qtRooG1BI
https://youtu.be/ihDoq2ZSTKc
https://youtu.be/Kkm8k_B99lA
Proszę, aby dzieci zaznaczyły literkę d, D w wyrazach: dudek, dom, dach, dym, Adam, lody, droga, dama, Dorota, Darek, nuda, ogród, woda, Magda.
Proszę także o podział tych słów na sylaby- z klaskaniem.
Piszemy dzieciom wzór litery, aby mogły pisać po śladzie a potem samodzielnie
Maria Fąfara
1. Na dziś proponuję zabawę ruchową – "Sprytny kotek". Umieszczamy w pokoju sznurek (mniej więcej na wysokości kolan dziecka). Dzieci (koty) mają przejść pod sznurkiem, tak aby go nie dotknąć. Jeśli dziecko dotknie sznurka, próbuje przejść kolejny raz.
2. Proszę też o przeczytanie bajki terapeutycznej pt. "Na wiejskim podwórku" Tatiany Jankiewicz. Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat bajki: Jakie zwierzęta mieszkały na wiejskim podwórku? Czym opiekowały się i w jaki sposób to robiły? Kto pojawił się pewnego dnia w zagrodzie? W jaki sposób ZŁOŚĆ zmieniła zachowanie zwierzątek? Kto pomógł zwierzętom? Na jaki pomysł wpadła Wiosenna Wróżka? Do czego służyło zwierzątkom Magiczne Pudełko? Proszę też, aby dzieci opowiedziały o swoich sposobach na "ZŁOŚĆ" oraz spróbowały zrobić swoje "magiczne pudełko". Bajka jest dostępna w linku:
http://www.przedszkole.lubiszyn.pl/files/bajka_terapeutyczna.pdf
3. Dla chętnych dzieci polecam karty pracy dotyczące zwierząt wiejskich.
https://pp6malyeuropejczyk.pl/download/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY.pdf
Katarzyna Banak
23.04- czwartek
Na podwórku
Dzisiejszej zajecia także będą podzielone na dwie części.
Najpierw porozmawiamy o zwierzętach na wsi.
Na początek zapoznamy się z wybranymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta. Wyjaśnimy także ich znaczenie:
1. Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
- oznacza to, że jeśli ktoś byłby bardziej ostrożny i nie robił nieprzemyślanych rzeczy, to nic by mu się nie stało.
2. Zapomniał wół jak cielęciem był
- czyli jak ktoś starszy wypomina młodszemu błędy, choć jak sam był młody to je popełniał.
3. Nie kupuj kota w worku.
- czyli gdy kupujemy lub bierzemy coś bez zobaczenia i upewnienia się że to jest dobre
4. Pisać jak kura pazurem.
- czyli brzydko, nieczytelnie i niewyraźne.
Następnie proszę, aby dzieci dokonały podziału na sylaby- z klaskaniem- nazw zwierząt: krowa, kura, kogut, świnia, kot, baran, kaczka, indyk, gęś, pies, koń, koza.
Proszę także aby dzieci obejrzały kilka krótkich filmów o zwierzętach
https://youtu.be/hyPhZrWjbGA
https://youtu.be/efqoaJvBjWU
https://youtu.be/3oE8dF4HPAE
Polecam także zabawę ortofoniczną pt. "Wiejska muzyka".
Czytamy dzieciom wiersz, a one naśladują głosy zwierząt.
Kaczka kwacze kwa kwa kwa
Kracze wrona kra kra kra
Gąska gęga przestraszona gę gę gę
Koza meczy meee meee meee
Owca beczy bee bee bee
A na płocie sroka skrzeczy treee treee treee
Wróbel ćwierka ćwir ćwir ćwir
Dzięcioł stuka stuk puk stuk puk stuk puk
A kukułka w lesie kuku kuku kuku.
Starsze Biedronki wykonują ćwiczenia na stronie 9 w kartach pracy.
Drugą część dnia poświęcamy książkom ponieważ dziś przypada Światowy Dzień Książki
Książki, które czytamy przenoszą nas do innego świata, uczą nowych rzeczy- jednym słowem czytanie książek to cudowny sposób na spędzanie czasu wolnego.
Na początek film o historii książki- https://youtu.be/5dHmwZRQ0FI
Proszę o przeczytanie wiersza pt. " Smutna książeczka ".
Pewnego dnia ze swej półeczki
Skończyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jedna książeczka w kącie została
Taka samotna i taka mała
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek
Karteczki z niej powyrywała
I długopisem strony popisała .
Cichutko w kącie książeczka płakała
Bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane
Że książki chcą być szanowane!!!
Porozmawiajmy z dziećmi o książkach na podstawie opowiadania które przesyłam w załączniku
Na pracę plastyczną proponuję zrobienie zakładki do książki- będzie także ogłoszenie na stronie przedszkola. Kształt i sposób wykonania- dowolny. Zdjęcia zakładek razem z ulubioną książką proszę wysłać na stronę grupy
I jeszcze piosenka https://youtu.be/GTPWU1L8LVw
Maria Fąfara
1. Gra dydaktyczna z wykorzystaniem ilustracji zwierząt. Jeśli macie Państwo możliwość wydrukowania obrazków zwierząt wiejskich - to drukujemy. Jeśli nie, proszę poszukać obrazków zwierząt np. w gazetach lub narysować zwierzęta. Wspólnie z dziećmi wycinamy obrazki, układamy na stoliku lub na dywanie i nazywamy wszystkie zwierzęta. Następnie prosimy dziecko, aby się odwróciło i chowamy jeden lub dwa obrazki. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, które zwierzątka zniknęły.
2. Ćwiczenie równowagi – "Na grzędzie". Dzieci są kurkami. Przechodzą, stawiając noga za nogą, po sznurku, tak aby z niego nie spaść. (Ćwiczenie powtarzamy kilka razy).
3. Zabawa "Jakie to zwierzę?". Dziecko opisuje lub naśladuje ruchem wybrane przez siebie zwierzę. Rodzic lub rodzeństwo zgaduje. Potem następuje zamiana.
4. Zabawa „Posłuszne zwierzaki". Dzieci wybierają sobie dowolną figurkę lub maskotkę zwierzęcia domowego i wykonują polecenia rodzica, ustawiają ją w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie, np. połóż zwierzątko przed sobą, za sobą, z prawej strony, z lewej strony, na stole, pod stołem, itp.
5. Polecam też kolorowankę online:
https://www.kolorowankionline.net/kogut-we-wsi
Katarzyna Banak
Dziś Światowy Dzień Książki- polecam skorzystać z kilku zabaw i prezentacji, które znajdują się na głównej stronie szkoły:
Na dole strony znajduje się również prezentacja (przedszkolankowo.pl), o tym, jak korzystać z książek. Można porozmawiać z dzieckiem, jak dbać o książkę.
Zachęcam również do odwiedzenia strony
https://przedszkouczek.pl/2019/04/22/jak-powstaje-ksiazka-8-maja-dzien-bibliotekarza-i-bibliotek/
gdzie znajdują się liczne zabawy, piosenki i prace związane z książkami- POLECAM!
Joanna Jaros
Opublikowano: 15 marca 2020 15:23
Kategoria: LEKCJE ON- LINE
Zdjęcia:
Załączniki:
Jak korzystać z książek? [6.43 MB]
Wyświetleń: 4623