PRZEDSZKOLE BIEDRONKI

 







 
22-30 czerwca

Witamy Was Kochane Biedronki😊
Do końca czerwca, zapraszamy codziennie na nasz padlet i zachęcamy do wspólnej pracy🥰
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak

19.05- piątek

Dzień dobry Biedronki. Dziś zapraszamy na wycieczkę pociągiem🚆😊
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak


18.05- czwartek
Witamy wszystkie Biedronki i zapraszamy na zajęcia☺️
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak

17.05- środa

Dzień dobry Biedroneczki.
Serdecznie zapraszamy do zajęć 😊
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak


J. ANGIELSKI

 

Subject: Father's Day- Dzień Ojca

 

Już niedługo, bo 23 czerwca (23rd June) jest Dzień Ojca.

 

Spędzamy go składając życzenia swoim tatusiom lub osobom, które się nami opiekują i są nam bardzo bliskie.

 

Przypomnijmy sobie nazwy członków rodziny:

 

https://www.youtube.com/watch?v=BSUjPAT4v2c&feature=emb_title

 

Zaśpiewaj tacie, że go kochasz. I love you Daddy!

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=_DvzMxn3c2s&feature=emb_title

 

Możesz zatańczyć dla taty:

 

I love you in the morning and in the afternoon.  Kocham Cię o poranku  i w południe.
I love you in the evening and  underneath the moon. Kocham Cię wieczorem i gdy świeci księżyc.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DHbO3cZhFbA&feature=emb_title

 

A teraz buziaczki dla taty- 10!!!

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=dCcevoynOTg&feature=emb_title

 

Obejrzyj fragmenty bajek- w nich ojcowie odgrywają bardzo ważną rolę:)

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=OwxukOAXKl8&feature=emb_title

 

A tu znajdziecie propozycje prac plastycznych dla taty:

 

https://www.youtube.com/watch?v=O7LlSbwhusA&feature=emb_title

 

HAPPY FATHER'S DAY!!!

 

Joanna Jaros


16.05- wtorek

Dzień dobry.
Zapraszamy na zajęcia ☺️
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara K. Banak

15.06- poniedziałek

Dzień dobry.
Witamy wszystkich w nowym tygodniu i zapraszamy na zajęcia 😊🌞
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak


12.06- piątek

Dzień dobry Biedronki. Dziś kontynuacja letniego tematu 🌞🌺
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
Zapraszamy.
M. Fąfara K. Banak

11.06- BOŻE CIAŁO


10.06- środa

Dzień dobry.
Zapraszamy na zajęcia o lecie😊
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak

J. ANGIELSKI

Subject: Let's play!

Dziś mała powtórka:)

Na początek kolory:)

https://view.genial.ly/5ebd59c53ea9560d9657363e/presentation-mishmash-english-colours?fbclid=IwAR1cwses_S7YeYp6T7t9abr4sOPEmeAt7sZFfPe-QVWPMPHzcOb7vlrLzTc

A teraz policzymy do....100!

https://supersimple.com/song/lets-count-to-100/

Jak masz na imię- What's your name?- śpiewamy razem- podajemy swoje imię:)

https://supersimple.com/song/whats-your-name-super-simple-puppets-version/

Joanna Jaros



09.06- wtorek

Dzień dobry. Dziś zapraszamy na wycieczkę w góry 😊🏔️
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak


08.06- poniedziałek

Witajcie Biedroneczki🥰
Na rozpoczęcie nowego tygodnia zapraszamy na wycieczkę nad morze☺️
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak

05.06- piątek
Moje uczucia.
Dzień dobry Biedronki 😊
Zapraszamy na zajęcia
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak


04.06- czwartek

Prawa dziecka
Dzień dobry Biedronki 🥰
Dzisiejsze zajęcia poświęcimy na poznanie praw dziecka 👧🧒😊 zapraszamy
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb
M. Fąfara. K. Banak


03.06- środa
Dzieci świata.
Dzień dobry. Na dzisiejszych zajęciach poznamy dzieci z innych krajów 😊 zapraszamy.
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak

JĘZYK ANGIELSKI

Dzień Dziecka był w poniedziałek, a dziś mam dla Was kilka ciekawostek o ty święcie w języku angielskim.

SŁOWNICZEK:

kid,child- dziecko

children- dzieci

Children's Day- Dzień Dziecka

1st June- 1 czerwca

Na początek zachęcam do wysłuchania życzeń:

https://www.youtube.com/watch?v=M6Enil5eBxE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR37HWdyvoYOJkn6vmM5bB2ZM-5_2E_giNT34HxmpBVFzbDj4IhltUFNJeE

oraz piosenki o pięknym dniu:

https://www.youtube.com/watch?v=_1r71ygEXLU&t=3s

Na pewno lubicie się bawić. Zobaczcie, jak bawią się dzieci na całym świecie:

https://www.boredpanda.com/happy-children-playing/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic&fbclid=IwAR2W_O7yNo_YGWKnD3wOk9ND4ikzDz3bt8RvTA7TEvCQ2R2HgafGnKBoCIs

Wszystkie dzieci na całym świecie- są takie same. Mimo, że się różnią się wyglądem- chcą być kochane przez swoich rodziców, chcą być bezpieczne i szczęśliwe. Zobaczcie dzieci z całego świata (Where are you from?- Skąd jesteś?)

https://www.youtube.com/watch?v=l6A2EFkjXq4&t=5s

Joanna Jaros



02.06- wtorek

Dzień dobry. ☺️
Dziś kochani zapraszamy na zajęcia o tolerancji🥰
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak

01.06- poniedziałek- DZIEŃ DZIECKA

Dzień dobry kochane Biedroneczki ☺️
Dziś wyjątkowy dzień- święto wszystkich dzieci🎈🎈🎈😊 zapraszamy na zajęcia oraz do odwiedzenia strony przedszkola na Facebooku 🥰
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara. K. Banak


29.05- piątek

Dzień dobry 😊
W dniu dzisiejszym kończymy już tematykę rodziny. Zapraszamy😘
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara. K. Banak


28.05- czwartek

Wokół mamy i taty.
Dzień dobry. Dziś temat dla obojga rodziców 🥰 zapraszamy
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara. K. Banak



27.05- środa

Mój tata.

Dzień dobry.
W dniu dziesiejszym głównym bohaterem jest tata 👨😊 zapraszamy.
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara. K. Banak

J. ANGIELSKI- BIEDRONKI

My family- Moja rodzina. Kontynuujemy temat rodzinny. Posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=EEqj2BdVerg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3YivKHgGMEMd0ZbUpDbN7dG74PtQjtfTFiwLaF8asfZ8Z55d-NOT0G_rw

Możecie też złożyć mamie życzenia , śpiewając razem:

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

Przypomnijmy sobie też nazwy członków rodziny:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=3veDWZx_GTU&feature=emb_title

A teraz potrzebne Wam będą wasze paluszki. Możecie narysować buźki na każdym paluszku:)

Śpiewaj i pokazuj na palcach rodzinę.

Where are you ? -Gdzie jesteś?
Here I am.- Tu jestem.
How do you do ? -Jak się masz? 

https://www.youtube.com/watch?v=G6k7dChBaJ8&feature=emb_title

Polecam puzzle- ułóżcie piękne serca dla mamy:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1a5a7ce2d95a

I na zakończenie Wasza ulubiona rodzina rekinów:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=GR2o6k8aPlI&feature=emb_title

Happy Mother's Day!

Bye- bye

Joanna Jaros



26.05- wtorek

Dzień dobry Biedroneczki ☺️ dziś kontynuujemy tematykę rodzinną. Dziś także jest bardzo ważny dzień- Święto Mamy 🥰 zapraszamy serdecznie do zajęć a także do odwiedzenia strony internetowej przedszkola💐💕😘
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara. K. Banak

25.05- poniedziałek

Dzień dobry.
Ten tydzień poświęcimy naszym Kochanym Rodzicom🥰 zapraszamy 😊 https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara. K. Banak


22.05- piątek

Dzień dobry.
Dziś poznamy niektóre rośliny lecznicze😊🍀🌼
Zapraszamy.


21.05- czwartek
Dzień dobry.
Dziś kolejna wizyta na łące 🍀🌺🌸🐌
Zapraszamy. Powodzenia
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M.Fąfara K. Banak

20.05- środa

Dzień dobry Biedronki😊
Dziś temat nam bardzo bliski ponieważ główną bohaterką jest biedronka 🐞 zapraszamy
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara. K. Banak

JĘZYK ANGIELSKI:

Mother's Day”- Dzień Matki

Już niedługo Dzień Matki.

Posłuchajcie piosenki i naśladujcie ruchy:

https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q

Proponuję piosenkę dla mamy:

https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

Na zakończenie kilka piosenek nawiązujących do dzisiejszego temat- Biedronki- Ladybird:

Możecie się dołączyć do zabawy i naśladować śpiewające dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=Uj_ClcjNF6o

Zachęcam do obejrzenia bajki o 5 małych biedronkach- liczymy odlatujące biedronki- 5,4,3,2,1....

https://www.youtube.com/watch?v=k4Hih_00KT0

Joanna Jaros



19.05- wtorek
Dzień dobry kochane Biedroneczki 🐞
Dziś dalszy ciąg poznawania mieszkańców łąki ☺
Serdecznie zapraszamy😘🌺🌸

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak


18.05- poniedziałek
Dzień dobry😊
Nowy tydzień rozpoczynamy bardzo kolorowo ponieważ będziemy poznawać wiadomości dotyczące majowej łąki🌸🌺🍀🐞🐌🐜🐝🐛 zapraszamy

M. Fąfara. K. Banak

15.05- piątek

Dzień dobry.
Dziś moi drodzy ostatni temat z ekologii. Powodzenia ☺ życzymy miłego weekendu☺😘
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak

14.05- czwartek

Dzień dobry Biedronki małe i duże 😊
Dziś poznamy pracę ogrodnika😊
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak

13.05- środa
Dzień dobry.
Dziś kontynuacja zajęć o ochronie przyrody😊 zapraszamy
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak


JĘZYK ANGIELSKI

Subject: Recycling.

Dziś poznacie zasady recyklingu- czyli przetwarzania śmieci!

Bajka jest w języku angielskim, ale myślę, że zrozumiecie, o co chodzi:

https://www.youtube.com/watch?v=6jQ7y_qQYUA

Posłuchajcie piosenki o recyklingu:

https://www.youtube.com/watch?v=AOvcW8l3RzE

Poznaliście na pewno znak recyklingu – zielone strzałeczki w kształcie trójkąta.

Bardzo ważna jest zasada 3R:

*Reduce- zmniejsz zużycie wody czy prądu, aby chronić naszą planetę,

*Reuse- wykorzystaj ponownie:)

*Recycle- przetwórz

Posłuchaj o tym piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=jsYmorct2H4

Bye- bye

Joanna Jaros



12.05- wtorek

Dzień dobry.
Moi drodzy, dziś dowiemy się, kto to jest przyjaciel przyrody 😊 zapraszamy
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara K. Banak

11.05- poniedziałek

Dzień dobry.
Drodzy Rodzice. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie pracują i dziękujemy za wszystkie zdjęcia i filmiki, które przesyłacie!!! Bardzo nam miło i dziękujemy za wytrwałość. 😘😘😘😘
W tym tygodniu będziemy uczyć się jak dbać o naszą planetę. Zapraszamy.

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara. K. Banak

Dzisiaj świętujemy też Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Nie mozemy się doczekać, kiedy zaprosimy naszych najmłodszych "uczniów' do nowowyremontowanej biblioteki :)
Na razie zapraszamy do świętowania ON- LINE:


Joanna Jaros, Olga Zawodnik- Purtak


08.05 - piątek

 

Dzień dobry.

 

Dziś kończymy tematykę o Polsce. Przesyłamy zajęcia podsumowujące. Życzymy miłego weekendu do poniedziałku

 

 

M.Fąfara K. Banak

 

07.05- czwartek

Dzień dobry.
Dziś zajmiemy się miejscem naszego zamieszkania 😊

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M. Fąfara , K. Banak


06.05- środa

Dzień dobry.
Przez najbliższe dni będziemy poznawać naszą Gminę Masłów, jej atrakcje oraz poszczególne miejscowości ☺️
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

M Fąfara, K. Banak


Język angielski

 

Subject: Dzień Unii Europejskiej- 9 maja

W sobotę 9 maja obchodzimy Dzień Unii Europejskiej.

Jest to święto wszystkich krajów, które należą do wspólnoty.

Od 2004 roku również Polska jest członkiem Unii Europejskiej.

Unia Europejska ma swój hymn. Posłuchajcie:

 

https://www.youtube.com/watch?v=BiW4YNUmI5M

 

Zobaczcie też, które kraje należą do Unii- wraz z flagami:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Dxy1Z-8dV8M

 

Na pewno znacie też flagę Unii Europejskiej- jest niebieska z 12 złotymi gwiazdami ułożonymi w okręgu:

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Flaga_europejska

 

Jeśli masz ochotę pokolorować tę flagę to możesz to zrobić tutaj:

 

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/flaga-unii-europejskiej/

 

Joanna Jaros



05.05- wtorek

Dzień dobry.
Dzisiaj dzieci poznają kilka ciekawostek o różnych krajach Europy.
https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

Maria Fąfara, Katarzyna Banak

 

Dzisiaj również obchodzimy Światowy Dzień Higieny Rąk, zainicjowany przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Polecam ciekawotki na stronie głównej szkoły, ale dla najmłodszych przygotowałam bajkę oraz piosenkę z okazji tego święta, które w obecnych okolicznościach ma bardzo ważne znaczenie. Zapraszam:

Bajka:

https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI

 

oraz instrukcje, jak myć ręce?

https://www.youtube.com/watch?v=dhDupbB9BWw

 

Na zakończenie piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4

Joanna Jaros



04.05- poniedziałek

Dzień dobry.
Dzisiejsze zajęcia przesyłam w innej formie- mam nadzieję że będzie dla Państwa bardziej czytelna☺

https://padlet.com/marysiafa/czufef17gblnh6fb

Dziasiaj jest również Międzynarodowy Dzień Strażaka.

Plansze edukacyjne dla dzieci ☺

https://drive.google.com/file/d/1ot-IlvZx-Hou2BDQ2_zQKLu7NA9Dt6k8/view

Maria Fąfara


1. Zachęcam dzieci do wysłuchania wiersza pt. "Czym chcę podróżować" Bożeny Formy:

http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=wie_56_00162&k=k0203&d=wie
Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania do wiersza:
- O jakich pojazdach jest mowa w wierszu? - Podziel nazwy tych pojadów na sylaby. - Czym jeszcze można podróżować? - Dlaczego ludzie podróżują? (Chcą poznać obyczaje innych krajów, zobaczyć nowe miejsca, przeżyć ciekawe przygody, spełnić swoje marzenia, chcą odpocząć, poznać nowych ludzi, itp.).
2. Słuchanie piosenki pt. "Europa z Dumorysiem" połączone z oglądaniem zabytków, charakterystycznych obiektów, budowli z różnych krajów europejskich prezentowanych w piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=-DiYVWo5n1E
Następnie proszę rodziców o zaprezentowanie dzieciom mapy Unii Europejskiej oraz przeczytanie najważniejszych informacji i ciekawostek na temat wybranych państw należących do UE. Interaktywna mapa Unii Europejskiej znajduje się tutaj:
https://europa.eu/learning-corner/the-eu-whats-it-all-about_pl
3. Zabawa ruchowa "Podróż". Dzieci siadają skrzyżnie w wybranym miejscu. Na hasło "balony" powoli przechodzą do pozycji stojącej, unoszą ręce w górę, po czym ponownie przechodzą do przysiadu. Na hasło "statki" stają w lekkim rozkroku, powoli przenoszą ciężar z lewej strony na prawą. Na hasło "samoloty" - naśladują lot samolotem, po czym powoli lądują na dywanie.
4. Dla chętnych Biedronek - kolorowanka samolotu:
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/04/PokolorujWedlugNumeruSamolot.pdf

Katarzyna Banak



30.04- czwartek

Warszawska syrenka

Dzień dobry.
W dniu dzisiejszym wybierzemy się na wycieczkę po Polsce. W trakcie poznamy dużo ciekawostek ale też utrwalimy już poznane wiadomości.

Zajęcia zaczynamy od wiersza "Syrenka".

Stoi syrenka nad Wisłą
I patrzy na rzeki fale
Tak dużo dzieci do niej przyszło
I nie boją się jej wcale.
To nie jest żywa syrenka
To pomnik Warszawę chroni
Bo jak mówi stara legenda
Syrenka miasta broni.
Kiedyś prawdziwa syrenka
W falach tej rzeki mieszkała
Siadała na brzegu Wisły
I cudne pieśni śpiewała.
Złapali ją w sieć rybacy
Spać poszli bo nocka była
Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił
Bo bardzo go prosiła.

Dzieci odpowiadają na pytania:
- jak nazywa się stolica Polski?
- jak nazywa się najdłuższa rzeka Polski?
- o kim jest wiersz?
- czy syrenka jest prawdziwa?

Teraz zapraszam na wycieczkę po Polsce. Najpierw filmy- zachęcam do obejrzenia wspólnie z dzieckiem a w załącznikach przesyłam plansze edukacyjne
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=JPB6tA0U214
oraz
https://youtu.be/jnV_yEm8G1U

Po filmach proszę o wysłuchanie piosenki pt. "Polska"
https://youtu.be/h9bi07BAH6Q

A teraz mała przerwa w zajęciach i robimy gimnastykę
https://youtu.be/2GCtmHipJPo

Ponieważ w sobotę 2 maja przypada Święto Flagi, chciałabym aby dzieci zapoznały się z prezentacją
https://youtu.be/AMi7DWaQsVk

W załączniki przesyłam planszę w wierszem do nauki😊
Przesyłam także wzór flagi do druku- ponieważ to jest praca plastyczna na dziś. Jeśli ktoś będzie miał inny pomysł na wykonanie flagi to bardzo proszę 😊 technika dowolna.

Starsze Biedronki proszę o wykonanie ćwiczeń w kartach pracy na stronach 30, 31, 32, 33.

Powodzenia 😊

Maria Fąfara

1. Dzisiaj zachęcam do posłuchania piosenki pt. "To jest mój kraj" oraz obejrzenia krótkiej prezentacji o polskich miastach:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=42&v=jnV_yEm8G1U&feature=emb_logo
2. Proponuję też ćwiczenie logorytmiczne „Rób to co ja” (na podstawie wiersza M. M. Skrobacz). Dziecko porusza się i wykonuje czynności, o których jest mowa w wierszu:
"Zrób do przodu dwa kroki i rozejrzyj się na boki,
Tupnij nogą raz, dwa, trzy, pokaż, jaki lew jest zły.
Teraz w bok kroki dwa. Niech zabawa dalej trwa.
Przysiad i do góry skok, rozkrok, skłon i ręce w bok.
Obróć się na pięcie w koło i uśmiechnij się wesoło".
4. Zabawa dydaktyczna „Znamy symbole narodowe”. Dokończ zdanie:
Moją ojczyzną jest… Nasze godło narodowe to… Flaga polska jest… Stolicą Polski jest…
3. Spróbujcie ułożyć puzzle - "Herb Warszawy":
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4ef2376a253ff74f0969b27e6ec591a1_/lesson/lesson/index.html?fbclid=IwAR3ouUlc73VjccuEG2dIIAfyJ56Vyo8gyUzbyje6FLKdiKoCTSNvcJ5DV80
lub "Godło Polski":
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/112550-god%C5%82o-polski

Katarzyna Banak 


Polecam wejść na stronę główną, gdzie znajdziemy wiele filmów, piosenek i prezentacji o świętach majowych- pod koniec są propozycje dla młodszych dzieci.

 

https://brzezinki.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/385069/majowe_dni_wazne_dla_kazdego_polaka

 

Joanna Jaros



29.04- środa


Język angielski

MY COUNTRY- Mój kraj.

Dziś poznamy słowa związane z naszym krajem. Podczas prezentacji powtarzajcie słówka razem.


https://view.genial.ly/5ea191f2075c7c0dc0ec0bfc/presentation-poland?fbclid=IwAR16OhuT_JJ-8CS7Z2PAkRW3dXnJQR_Ne3BTv_bT0SFX4YDsYBcgXT5XLfE


Podróżując, często spotkamy się z pytaniem 

'Where are you from?'- Skąd jesteś?

My odpowiemy: 'I'm from Poland'- Jestem z Polski.

Zobacz skąd pochodzą inni: zaśpiewaj refren razem z nimi:

https://www.youtube.com/watch?v=l6A2EFkjXq4


Joanna Jaros


Stolica, Wisła, syrena

Dzień dobry.
Wczoraj poznaliśmy ogólne wiadomości o Polsce i najważniejszych jej symbolach. Dziś będziemy kontynuować budzenie zainteresowania historią ojczyzny.

Na początek pytanie- Najdłuższą rzeką Polski jest?....

Skoro już wszyscy wiedzą to proszę o wysłuchanie i naukę piosenki " Płynie Wisła płynie "
https://youtu.be/qQWL5wtnpyo
W załączniki przesyłam plansze pomocniczą.

A teraz zagadka:
Herbem tego miasta jest piękna syrenka, która miecz i tarczę trzyma w swoich rękach.
Przez nią rzeka Wisła przepływa, jak stolica Polski się nazywa?

Jeśli zagadka rozwiązana to proszę o wysłuchanie legendy pt." Wars i Sawa"
https://youtu.be/lHmFohW0B1s

Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania:
- kogo zobaczył rybak w rzece?
- jak miała na imię syrena?
- co się z nią stało gdy wyszła na brzeg?
- od czego pochodzi nazwa stolicy- Warszawa?

Bardzo proszę, aby dzieci ćwiczyły w domu hymn oraz " Katechizm polskiego dziecka"- plansze przesyłam w załącznikach oraz katechizm na stronie
https://youtu.be/58IaxG-4S3M

Starsze Biedronki proszę o wykonanie zadania na stronie 29 w kartach pracy.

Dziś na pracę plastyczną proponuję wykonanie kotylionu z papieru- wzór i sposób wykonania na stronie
https://youtu.be/-5Rp51gqJDA

Dziś także pora na poznanie kolejnej litery- s, S.
Na początek filmy edukacyjne :

https://youtu.be/9MTvfh4n5pM
https://youtu.be/MSIOKxHFG-k

Następnie proszę o wskazanie litery s, S w wyrazach: smok, skarpeta, lis, maska, Sabina, Staś, pasek, maskotka, miska, sasanka, strych, stodoła, sekret, stół, serce, spodenki, seler, ser.

Proszę, aby dzieci pisały literę po śladzie a następnie próbowały samodzielnie.

Powodzenia☺

Maria Fąfara


28.04- wtorek

Zakochany w syrenie

Dzień dobry. Przez kilka kolejnych dni będziemy poznawać wiadomości o Polsce.
Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od obejrzenia filmów- kilka bardzo ważnych informacji na temat naszego kraju, jako wprowadzenie do tematu:
https://youtu.be/Xv7DNwMDoAM
https://youtu.be/DCwEJ9tHt5c

W załącznikach przesyłam pomocnicze plansze do zajęć 😊

Następnie proszę o rozwiązanie zagadek:
- To miejsce, w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna.
To nasze państwo każdy to przyzna.
Pod biało czerwonymi barwami się skrywa. Jak nasz piękny kraj się nazywa? ( Polska) .
- Ta szeroka rzeka, płynie po polskiej krainie. Czysta woda z niej błysła, najdłuższą Polski rzeką jest... (Wisła) .
- Na czerwonej tarczy
widnieje biały orzeł w koronie ( godło)
- Powiewa, gdy wiatr się zerwie, a na niej jest biel i czerwień (flaga)

Po zagadkach proszę o wysłuchanie piosenek:

Jestem Polakiem
https://youtu.be/plug6OIrxRM

Piosenka młodego Patrioty
https://youtu.be/O8lbwWF7yXo
Na pracę plastyczną proszę o wykonanie Polski biało- czerwonej- kontur do wydrukwania przesyłam w załączniku. Pracę wykonujemy za pomocą materiałów, które mamy w domu.

Starsze Biedronki proszę o wykonanie ćwiczeń w kartach pracy na str. 28, a młodsze wykonują ćwiczenia adekwatne w swoich ćwiczeniówkach.

W załącznikach przesyłam także ćwiczenia- nie trzeba drukować ☺

Powodzenia☺

Maria Fąfara


1. Dziś zachęcam Biedronki do wysłuchania "Legendy o Warszawskiej Syrence". Pytania do dzieci: - Jak syrenka dostała się do Warszawy? - Czemu rybacy polubili syrenkę? - Kto ją uwięził? - Kto ją uwolnił? - Co obiecała syrenka mieszkańcom Warszawy? - Po co syrence tarcza i miecz?
Legenda oraz ilustracje do niej dostępne są tutaj: http://wlaczpolske.pl/index.php?etap=10&i=881&nomenu=1),
2. Następnie proponuję zabawę ruchową „Pomnik”. Dziecko biega swobodnie po dywanie na umówiony sygnał zmienia się w pomnik stojąc bez ruchu w różnych pozycjach.
3. Zabawa słowna "Skojarzenia". Rodzic podaje różne nazwy, a dzieci podają do nich skojarzenia, np.: kura – ptak, kurczątko, kurnik; dom – mieszkanie, rodzina, meble, itp.
4. Zabawa ruchowa "Flaga Polski". Na dywanie rozkładamy kartki w kolorze białym i czerwonym. Dzieci w rytm muzyki poruszają się po pokoju. Na przerwę w muzyce podnoszą kartkę czerwoną i białą, a następnie ukłądają z nich flagę Polski.
Piosenka do zabawy ruchowej:
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
5. Dla chętnych dzieci proponuję karty pracy:
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2019/04/PRZEDSZKOLANKOWY-BAZGROLNIK-PRZEDSZKOLAKA-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-5.pdf


Katarzyna Banak


27.04- poniedziałek

Wiosenne prace na wsi.

Dzień dobry.
Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od gimnastyki buzi i języka
" Konik".
Jedzie koń po bruku, stuka stuku- puku ( kląskanie językiem ze zmianą tempa). Konik woła iha ha, czy potrafisz tak jak ja ( naśladujemy głos konia). Raz jedzie powoli a raz galopuje, ten dźwięk słyszy każdy kto go naśladuje ( kląskanie językiem ze zmianą tempa) .

Następnie proszę, aby dzieci obejrzały filmy edukacyjne o pracy rolnika
https://youtu.be/I6EGdIPn8Lg
https://youtu.be/FNvZVvk0eZE
https://youtu.be/DeQYSPlGnfg
https://youtu.be/4eYtuGZYYHU

Proszę o wyjaśnienie dzieciom, jakie maszyny pomagają rolnikowi:
-Traktor- to maszyna, która ma spełnia wiele funkcji. Po podłączeniu do niego różnych urządzeń i maszyn można go wykorzystać przy wielu pracach. Bardzo ułatwia rolnikowi pracę.
- Kombajn zbożowy - to maszyna, która ścina zboże, młóci je - czyli oddziela ziarno od słomy. Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.
- Pług- to narzędzie do przekopywania ziemi, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można w niej zasadzić nowe nasiona.
- Prasa- służy do zbierania siana lub słomy z pola i zwijania w belki lub kostki.
- Siewnik- to maszyna do rozsiewania ziarna po polu.

Przed dalszą częścią zajęć proponuję masaż "Rolnik w polu".
Rolnik rano rusza w pole ( kroczymy palcami obu rąk po plecach z dołu do góry), orać pługiem czarną rolę ( rysujemy palcami linie po plecach z góry na dół) .
Sieje zboże i buraki ( stukamy palcami po całych plecach), z których później są przysmaki ( lekko stukamy po plecach opuszkami palców) .

Teraz proszę o przeczytanie dziecku opowiadania pt.
" Praca rolnika".
Pewnego lata mała Ania przyjechała z rodzicami do dziadków na wieś. Była bardzo szczęśliwa, że może być z babcią, która piecze pyszne ciasta, że może zjadać pyszne owoce prosto z drzewa i bawić się ze zwierzętami. Po dwóch dniach Ania zauważyła, że dziadek bardzo dużo czasu spędza na polu i przychodzi bardzo zmęczony, a babcia wstaje wcześnie rano.
Dziadku jak to się dzieje, że wszystko tak pięknie rośnie? - zapytała Ania.
- O to należy dbać cały rok- powiedział dziadek. Wczesną wiosną należy przekopać ogród i przeorać pole, aby ziemia była spulchniona. Obsiać pole to długotrwała i ciężka praca. Całe szczęście, że rolnikowi pomagają maszyny. Plony dojrzewają w różnym czasie. Jeszcze latem zbieram zboże i siano, marchew, kapustę, potem ziemniaki a we wrześniu buraki i owoce w sadzie. Zbieranie plonów to ciężka praca. Kiedy już wszystko jest zebrane, nawożę ziemie aby była przygotowana na następny rok. Warto się starać ponieważ warzywa i owoce są bardzo zdrowe. I tak to się kręci. W zimie można trochę odpocząć od pracy. Jednak codziennie trzeba zajmować się zwierzętami i przygotować maszyny na następne prace, które trzeba rozpocząć wczesną wiosną. Oj dziadku, ty to masz ciężko- powiedziała Ania. Tak mam, ale kocham to co lubię- powiedział dziadek.

Dzieci odpowiadają na pytania:
- gdzie pojechała Ania?
- kim jest dziadek dziewczynki?
- jakie prace wykonuje rolnik?
- po co rolnik wykonuje tak ciężką pracę?

Na podsumowanie proponuję zabawę dydaktyczną"Prawda-fałsz"- P- klaszczemy, F- tupiemy:
- zimą rolnik zbiera zboże
- kury znoszą jajka
- krowy jędza cukierki
- ziemniaki rosną na drzewie
- traktor to maszyna do robienia naleśników
- jabłka rosną na jabłoni
- koń mieszka w stajni
- mleko jest zielone jak trawa
- rolnik ma lekką pracę
- maszyny rolnicze są bardzo potrzebne rolnikowi
- rośliny nie lubią deszczu.

Przed pracą plastyczną proponuję piosenkę https://youtu.be/hDWYg4RwEd4

Starsze Biedronki wykonują ćwiczenia w kartach pracy na str. 10 - 11- młodsze wykonują adekwatne ćwiczenia w swoich książkach.

Na pracę plastyczną proponuję traktor z rolek po papierze toaletowym
https://images.app.goo.gl/1ujzpunoUjxnnp7N8 lub z figur geometrycznych https://images.app.goo.gl/DS39Dv4ZSgs4UjyW8

Powodzenia☺

Maria Fąfara


1. Dzisiaj proponuję zabawę ruchową przy piosence "Boogie Woogie".
Piosenka jest dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=FGRMM_Vsh0g
2. Następnie proponuję wysłuchanie wiersza pt. "Kaczki siedmioraczki" Wandy Chotomskiej. Proszę, aby dzieci odpowiedziały na następujące pytania: - Ile było kaczek w wierszu? – Gdzie schowała się pierwsza kaczka? – Co chciała zrobić druga kaczka? – Co wiozła na taczce trzecia kaczka? - Co robiły czwarta, piąta, szósta i siódma kaczka?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=yMq4U_eEmZ8&feature=emb_logo
3. Zabawa dźwiękonaśladowcza - "Na podwórku". Rodzic wywołuje ptaki: "Dzień dobry: kurki, gąski, kaczki, indyki", a dziecko naśladuje ich głosy: ko, ko, ko, gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa, gul, gul, gul.
4. Kolorowanie wybranego ptaka z poprzedniej zabawy (kura, kaczka, gęś, indyk):
https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/zwierzeta_domowe/
5. Dla chętnych Biedronek - gra interaktywna "Kto tu mieszka". Zadaniem dzieci jest dopasowanie zwierząt do ich domów:
https://view.genial.ly/5e8b176342b1580e14d70d07

Katarzyna Banak


24.04- piątek

Makieta wiejskiego podwórka.

Witam. Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od zabawy w skojarzenia. Rodzic mówi nazwę zwierzęcia a dzieci dopowiadają kojarzące się słowo z wierszy, bajek, opowiadań np. kot- Filemon, kaczka- dziwaczka, pies- Reksio, kaczątko- brzydkie, kura- znosząca złote jajka, byk- Fernando itp.

Proszę o przeczytanie wiersza pt. "Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował "- w załączniku.

Dzieci odpowiadają na pytania:
- Jak miał na imię kotek?
- Czym częstował zwierzęta?
- Co wolały jeść: kura i kogut, konik, królik, krowa, koza?
- Jakie zwierzę poprosiło kotka o mleko?

Następnie proponuję zabawę dydaktyczną pt. Co wiemy o zwierzętach? Rodzic pyta, dziecko odpowiada☺:
- Jak pies okazuje radość? ( merda ogonem, skacze)
- Czy kury dobrze fruwają? ( kury mają skrzydła ale nie fruwają dobrze)
- Co robi świnia gdy chce się podrapać? ( ociera się o drzewa lub płot)
- Jak kaczki szukają pożywienia w wodzie? ( nurkują i zbierają pożywienie z dna)
- Do czego koty są potrzebne w gospodarstwie? ( łapią myszy)
- Jak nazywają się małe kozy? ( koźlęta)
- Do czego krowie służy ogon?( długim ogonem opędza się od owadów)

Proszę, aby dzieci obejrzał dwa filmy edukacyjne w ramach utrwalenia wiadomości:
- Powtórzenie wiadomości o zwierzętach z UBU
https://youtu.be/p-yVXcEXgH0
- Kto, gdzie mieszka?
https://youtu.be/1PD3jNhefUA

Dziś na pracę plastyczną proponuję krowę z origami- wzór na
https://images.app.goo.gl/L3FgP2b828PiDVEE9

W załącznikach przesyłam karty pracy do wykonania- bez konieczności drukowania.

Dziś także poznamy literkę d, D.
Zaczynamy od filmów edukacyjnych
https://youtu.be/-yRthBdBJo8
https://youtu.be/t_qtRooG1BI
https://youtu.be/ihDoq2ZSTKc
https://youtu.be/Kkm8k_B99lA

Proszę, aby dzieci zaznaczyły literkę d, D w wyrazach: dudek, dom, dach, dym, Adam, lody, droga, dama, Dorota, Darek, nuda, ogród, woda, Magda.
Proszę także o podział tych słów na sylaby- z klaskaniem.

Piszemy dzieciom wzór litery, aby mogły pisać po śladzie a potem samodzielnie ☺

Maria Fąfara

1. Na dziś proponuję zabawę ruchową – "Sprytny kotek". Umieszczamy w pokoju sznurek (mniej więcej na wysokości kolan dziecka). Dzieci (koty) mają przejść pod sznurkiem, tak aby go nie dotknąć. Jeśli dziecko dotknie sznurka, próbuje przejść kolejny raz.
2. Proszę też o przeczytanie bajki terapeutycznej pt. "Na wiejskim podwórku" Tatiany Jankiewicz. Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat bajki: Jakie zwierzęta mieszkały na wiejskim podwórku? Czym opiekowały się i w jaki sposób to robiły? Kto pojawił się pewnego dnia w zagrodzie? W jaki sposób ZŁOŚĆ zmieniła zachowanie zwierzątek? Kto pomógł zwierzętom? Na jaki pomysł wpadła Wiosenna Wróżka? Do czego służyło zwierzątkom Magiczne Pudełko? Proszę też, aby dzieci opowiedziały o swoich sposobach na "ZŁOŚĆ" oraz spróbowały zrobić swoje "magiczne pudełko". Bajka jest dostępna w linku:
http://www.przedszkole.lubiszyn.pl/files/bajka_terapeutyczna.pdf
3. Dla chętnych dzieci polecam karty pracy dotyczące zwierząt wiejskich.
https://pp6malyeuropejczyk.pl/download/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY.pdf

Katarzyna Banak


23.04- czwartek

Na podwórku

Dzisiejszej zajecia także będą podzielone na dwie części.

Najpierw porozmawiamy o zwierzętach na wsi.
Na początek zapoznamy się z wybranymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta. Wyjaśnimy także ich znaczenie:
1. Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
- oznacza to, że jeśli ktoś byłby bardziej ostrożny i nie robił nieprzemyślanych rzeczy, to nic by mu się nie stało.

2. Zapomniał wół jak cielęciem był
- czyli jak ktoś starszy wypomina młodszemu błędy, choć jak sam był młody to je popełniał.

3. Nie kupuj kota w worku.
- czyli gdy kupujemy lub bierzemy coś bez zobaczenia i upewnienia się że to jest dobre
4. Pisać jak kura pazurem.
- czyli brzydko, nieczytelnie i niewyraźne.

Następnie proszę, aby dzieci dokonały podziału na sylaby- z klaskaniem- nazw zwierząt: krowa, kura, kogut, świnia, kot, baran, kaczka, indyk, gęś, pies, koń, koza.

Proszę także aby dzieci obejrzały kilka krótkich filmów o zwierzętach
https://youtu.be/hyPhZrWjbGA
https://youtu.be/efqoaJvBjWU
https://youtu.be/3oE8dF4HPAE

Polecam także zabawę ortofoniczną pt. "Wiejska muzyka".
Czytamy dzieciom wiersz, a one naśladują głosy zwierząt.

Kaczka kwacze kwa kwa kwa
Kracze wrona kra kra kra
Gąska gęga przestraszona gę gę gę
Koza meczy meee meee meee
Owca beczy bee bee bee
A na płocie sroka skrzeczy treee treee treee
Wróbel ćwierka ćwir ćwir ćwir
Dzięcioł stuka stuk puk stuk puk stuk puk
A kukułka w lesie kuku kuku kuku.

Starsze Biedronki wykonują ćwiczenia na stronie 9 w kartach pracy.

Drugą część dnia poświęcamy książkom ponieważ dziś przypada Światowy Dzień Książki 📚📖📔
Książki, które czytamy przenoszą nas do innego świata, uczą nowych rzeczy- jednym słowem czytanie książek to cudowny sposób na spędzanie czasu wolnego.

Na początek film o historii książki- https://youtu.be/5dHmwZRQ0FI

Proszę o przeczytanie wiersza pt. " Smutna książeczka ".

Pewnego dnia ze swej półeczki
Skończyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jedna książeczka w kącie została
Taka samotna i taka mała
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek
Karteczki z niej powyrywała
I długopisem strony popisała .
Cichutko w kącie książeczka płakała
Bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane
Że książki chcą być szanowane!!!

Porozmawiajmy z dziećmi o książkach na podstawie opowiadania które przesyłam w załączniku ☺

Na pracę plastyczną proponuję zrobienie zakładki do książki- będzie także ogłoszenie na stronie przedszkola. Kształt i sposób wykonania- dowolny. Zdjęcia zakładek razem z ulubioną książką proszę wysłać na stronę grupy☺

I jeszcze piosenka https://youtu.be/GTPWU1L8LVw

Maria Fąfara

1. Gra dydaktyczna z wykorzystaniem ilustracji zwierząt. Jeśli macie Państwo możliwość wydrukowania obrazków zwierząt wiejskich - to drukujemy. Jeśli nie, proszę poszukać obrazków zwierząt np. w gazetach lub narysować zwierzęta. Wspólnie z dziećmi wycinamy obrazki, układamy na stoliku lub na dywanie i nazywamy wszystkie zwierzęta. Następnie prosimy dziecko, aby się odwróciło i chowamy jeden lub dwa obrazki. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, które zwierzątka zniknęły.
2. Ćwiczenie równowagi – "Na grzędzie". Dzieci są kurkami. Przechodzą, stawiając noga za nogą, po sznurku, tak aby z niego nie spaść. (Ćwiczenie powtarzamy kilka razy).
3. Zabawa "Jakie to zwierzę?". Dziecko opisuje lub naśladuje ruchem wybrane przez siebie zwierzę. Rodzic lub rodzeństwo zgaduje. Potem następuje zamiana.
4. Zabawa „Posłuszne zwierzaki". Dzieci wybierają sobie dowolną figurkę lub maskotkę zwierzęcia domowego i wykonują polecenia rodzica, ustawiają ją w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie, np. połóż zwierzątko przed sobą, za sobą, z prawej strony, z lewej strony, na stole, pod stołem, itp.
5. Polecam też kolorowankę online:
https://www.kolorowankionline.net/kogut-we-wsi

Katarzyna Banak

 

Dziś Światowy Dzień Książki- polecam skorzystać z kilku zabaw i prezentacji, które znajdują się na głównej stronie szkoły:

 

 https://brzezinki.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/382379/swiatowy_dzien_ksiazki_i_praw_autorskich


Na dole strony znajduje się również prezentacja (przedszkolankowo.pl), o tym, jak korzystać z książek. Można porozmawiać z dzieckiem, jak dbać o książkę.

 

Zachęcam również do odwiedzenia strony

https://przedszkouczek.pl/2019/04/22/jak-powstaje-ksiazka-8-maja-dzien-bibliotekarza-i-bibliotek/

gdzie znajdują się liczne zabawy, piosenki i prace związane z książkami- POLECAM! 

Joanna Jaros


Opublikowano: 15 marca 2020 15:23

Kategoria: LEKCJE ON- LINE

Zdjęcia:

Załączniki:

Jak korzystać z książek? [6.43 MB]

Wyświetleń: 4623

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Brzezinkach

Realizacja: Superszkolna.pl