KLASA 5

19.06- piątek

 

1. J. POLSKI

 

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

 

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com

 

UWAGA!

Od poniedziałku 22 czerwca do czwartku 25 czerwca (ostatni tydzień nauki) lekcje będą wysyłane bezpośrednio od nauczycieli na Wasze skrzynki mailowe (nie bedą wstawiane na stronę szkoły).

 


1. J. POLSKI

 Dzień dobry! Ostatnio poznaliście zawody związane z radiem, dziś kolej na prasę. Zapraszam!

 https://pl.padlet.com/olgazpbrzezinki/qpqmevljjj59m4ma

Olga Zawodnik-Purtak


16,17,18- EGZAMINY ÓSMOKLASISTY - dni wolne od zajęć 


15.06- poniedziałek

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI 

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA 

5. RELIGIA

 

 

1.HISTORIA- sprawdź maila


2. J. POLSKI 

Dzień dobry! Dziś zapraszam ... do radia!
 
 
Olga Zawodnik-Purtak


3. MATEMATYKA

Dzień dobry,

Lekcja na dziś 15.06:
 
Pozdrawiam 
Judyta Broda 


4. TECHNIKA 

15 czerwca - kurs majsterkowania: https://tiny.pl/7w1zd
22 czerwca - coś z niczego https://tiny.pl/7w1z2
Szymon Jaros


5. RELIGIA- zajęcia na dwa tygodnie

Klasa 5 temat 37 Jan Chrzciciel -dla Królestwa Niebieskiego

Temat 38 Szymon Piotr - złowiony rybak

Ks. Zbigniew Kądziela


10.06- środa

 

1. MATEMATYKA

 

2. BIOLOGIA

 

3. GEOGRAFIA

 

 

1. MATEMATYKA

 Dzień dobry, 

Całą lekcję znajdziecie na padlecie 
 
Pozdrawiam
Judyta Broda

2. BIOLOGIA

 

Witajcie!
Już koniec botaniki.
Dziś lekcja poglądowa, a powinna być terenowa.
Temat:Przegląd roślin nagonasiennych i okrytonasiennych.
To co w książce i w zeszycie ćwiczeń -to często tam zostaje. Tak naprawdę najważniejsze ,żebyście wokół siebie dostrzegali, rozpoznawali i szanowali rośliny.
Trzymajcie się!
Nic nie zadaję, no może spacer po okolicy i podziwianie nie tylko roślin nasiennych, ale i paprotników, mchów i reszty składników przyrody ożywionej i nieożywionej!
Agnieszka Żywot

 

3. GEOGRAFIA- sprawdź maila



09.06- wtorek

 

1. JĘZYK ANGIELSKI 

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com

 

 

 

1. JĘZYK ANGIELSKI - sprawdź maila


2. PLASTYKA

Temat:Polskie zabytki do XIXw.

Zbliżają się wakacje. Mimo że sytuacja jest nadal niebezpieczna i trzeba zachować ostrożność to może uda się wyjechać w Polsce w jakieś piękne miejsce. Nasz kraj jest bardo ciekawy i zróżnicowany. Zachęcam do zapoznania się z polskimi zabytkami na e-podręcznikach. Zaproszenie powinno być już na Waszych mailach lub pod linkiem:

https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/404105

Miłego zwiedzania :)

Joanna Jaros


 

 


08.06- poniedziałek

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI 

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA 

5. RELIGIA

 

 

1.HISTORIA- sprawdź maila


2. J. POLSKI 

Dzień dobry! Dziś poznamy balladę Adama Mickiewicza mówiącą o pewnej, mrożącej krew w żyłach, przygodzie. Zapraszam!

https://pl.padlet.com/olgazpbrzezinki/qpqmevljjj59m4ma

Olga Zawodnik-Purtak


3. MATEMATYKA

Dzień dobry,

 
Przygotowałam dla Was na dziś potyczki z liczbami całkowitymi. Obejrzyjcie nagrane filmy oraz wykonajcie ćwiczenia: 
 
 
Pozdrawiam Was, 
Judyta Broda 


4. TECHNIKA 

Książki z techniki można zdawać-wychowawca Was poinformuje kiedy.
Tu macie propozycję urządzenia warsztatu młodego technika. Proszę obejrzeć film:
https://www.youtube.com/watch?v=_2Xn4MOIog4
Szymon Jaros

5. RELIGIA

Klasa 5 temat 36 święty Józef milczący opiekun . Uzupełnij cwiczeniowke . Udekoruj okno na Boże Ciało

Ks. Zbigniew Kądziela


05.06- piątek

 

1. J. POLSKI

 

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

 

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com

 

1. J. POLSKI

Dzień dobry! Dziś przypomnimy kolejne nieodmienne części mowy. Zapraszam!
 
Olga Zawodnik-Purtak


04.06- czwartek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com

 

 

 

1. J. POLSKI


Dzień dobry! Dziś powtórzymy informacje o pewnej nieodmiennej części mowy. Zapraszam:
 
Olga Zawodnik-Purtak


2. J. ANGIELSKI

Na dzisiejszej lekcji dowiecie się jak mówić o przeszłości. Temat znajduje się na stronie 88 w podręczniku. Na początku posłuchajcie i przeczytajcie rozmowę, w której Sarah i Max opowiadają co wczoraj oglądali w TV. Wypiszcie z tego dialogu nazwy programów. Potem przeczytajcie to, co znajduje się w ramkach "Grammar app" oraz obejrzyjcie video: https://www.youtube.com/watch?v=w0JUIPtyqnM . Możecie również przeczytać objaśnienia ze strony 97 (past simple: affirmative, past simple: negative). Następnie, zróbcie ćwiczenie 2, w którym macie do podanych czasowników dodać "-ed", "-d" lub "-ied". W ćwiczeniu 3 uzupełnijcie zdania wpisując formy przeszłe czasowników podanych w nawiasach, np. 1.He WATCHED a game show yesterday. 2. He DIDN"T WATCH a film on his computer. Dla chętnych proponuję zadanie 4, w którym, używając podanych słów, musicie napisać co robiliście w zeszłym tygodniu w czasie wolnym. Odpowiedzi przyślijcie do wtorku w treści maila.


Michał Obarzanek


3. MUZYKA

 

Temat: „Przy ognisku, czyli o akompaniamencie” Klasa 5

https://www.youtube.com/watch?v=pKwQlm-wldA

https://www.youtube.com/watch?v=eTXHLlQFlvE

https://www.youtube.com/watch?v=M7rvvGikfu0

https://www.youtube.com/watch?v=H2KluzxY1b0

https://www.youtube.com/watch?v=v5XWeUSEDWo

Zwróćcie uwagę na akompaniament w tych filmikach i w jaki sposób można akompaniować dla śpiewu.

Daniel Kozłowski



03.06- środa

 

1. MATEMATYKA

 

2. BIOLOGIA

 

3. GEOGRAFIA



1. MATEMATYKA

Witaj!
Lekcję znajdziesz na padlecie:
Przypominam o konsultacjach w szkole,osoby zainteresowane proszę o kontakt mailowy.
 
Pozdrawiam
Judyta Broda


2. BIOLOGIA

Witajcie!
Zbliżamy się do końca nauki w tym roku szkolnym i podsumowania wiadomości z zakresu botaniki.
Temat:Znaczenie i przegląd okrytonasiennych.
 
 
 
 
Obejrzyjcie filmy i zróbcie notatkę na temat znaczenia roślin okrytonasiennych w przyrodzie i w gospodarce człowieka.
Prace proszę przesłać na pocztę.
 
Trzymajcie się!
 
Agnieszka Żywot


3. GEOGRAFIA- sprawdź maila



02.06- wtorek

 

1. JĘZYK ANGIELSKI 

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com

 

 

 

1. JĘZYK ANGIELSKI 

Dzisiaj poznajemy słówka dotyczące programów telewizyjnych oraz mediów. Na początek posłuchajcie, powtórzcie i przetłumaczcie wyrazy z ćwiczenia 1 na stronie 86. Następnie, w ćwiczeniu 2 podajcie przykłady nazw konkretnych programów telewizyjnych oraz mediów (nazwy mogą być po polsku lub angielsku). W ćwiczeniu 3, uzupełnijcie tekst, zastępując ilustracje właściwymi słówkami. W ćwiczeniu 4, wyobraźcie sobie, że prowadzicie teleturniej i spróbujcie przeczytać tekst z zadania 3 w ciągu 60 sekund. Na koniec utrwalamy słówka rozwiązując ćwiczenia na stronie Quizlet:https://quizlet.com/pl/420914062/unit-7-television-and-other-media-flash-cards/. Odpowiedzi prześlijcie do czwartku.


Michał Obarzanek

 

2. PLASTYKA

 

 

Temat: Dzisiaj ostatni temat związany z kompozycją- Kompozycja rytmiczna.

 

Kompozycja rytmiczna polega na ukazywaniu w regularnych odstępach wielu takich samych lub podobnych elementów plastycznych. Mogą nimi być np. : pasy, figury geometryczne, plamy barwne, linie.

 

Zaproszenie do ćwiczeń już znajduje się na Waszej poczcie”Wzór na tapecie- kompozycja rytmiczna”.

NIE MUSICIE WYKONYWAĆ ŻADNEJ PRACY.

 

Jeśli jest problem z logowaniem zapraszam na link:

 

https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/397230

 

Joanna Jaros



01.06- poniedziałek- DZIEŃ DZIECKA

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI 

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA 

5. RELIGIA



1.HISTORIA- sprwdź maila


2. J. POLSKI 


Dzień dobry! Dziś lekcja o pewnym ważnym dniu... Zapraszam! 
 
 
Olga Zawodnik-Purtak 


3. MATEMATYKA


Witaj!
Dzisiaj temat w klimacie wakacyjnym.Lekcję znajdziesz na padlecie:
 
Pozdrawiam
Judyta Broda


4. TECHNIKA 

Proszę obejrzeć film:

https://www.youtube.com/watch?v=_2Xn4MOIog4

Szymon Jaros


5. RELIGIA

Klasa 5 temat 33 Maryja u Elżbiety radosne poruszenie . Uzupełnij cwiczeniowke Ks. Zbigniew Kądziela


 

ZAPRASZAMY NA STRONĘ INTERNETOWĄ SZKOŁY:

 

https://brzezinki.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/396001/dzien_dziecka_online



29.05- piątek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com

 

1. J. POLSKI

 

Dzień dobry! Dziś zapraszam w odwiedziny do pewnego kompozytora.
 
 
Olga Zawodnik-Purtak



28.05- czwartek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com

 

 

1. J. POLSKI


Dzień dobry! Zapraszam dziś na lekcję o grzeczności według pewnego szlachcica:
 
 
Olga Zawodnik-Purtak


2. J. ANGIELSKI

Dzisiaj powtarzamy treści z rozdziału 6. W zadaniu 1 na stronie 81 napiszcie nazwy sklepów zaczynające się od "B" lub "C". Następnie, zadaniu 2, przeczytajcie opisy i zdecydujcie o jaki rodzaj transportu chodzi. W zadaniu 3, uzupełnijcie dialogi w sklepie odzieżowym, wpisując wyrazy z niebieskiej ramki. Zadania 4 i 5 to powtórka z gramatyki. W zadaniu 4 uzupełnijcie zdania wpisując "was", "were", "wasn't" lub "weren't", kierując się tym, co jest na obrazkach. Na koniec, w zadaniu 5, napiszcie pytania dotyczące Adeli i Maxa i krótko na nie odpowiedzcie, np. 'Was he in the newsagent's at 3:00?' 'Yes, he was.' Odpowiedzi przyślijcie do wtorku.

Michał Obarzanek


3. MUZYKA

 

Temat: „O rodzinie w rytmie rock and rolla” strona 144-147 . Klasa 5

 

 Przeczytajcie notatkę w podręczniku o historii rock and rolla. Posłuchajcie też kilku przykładów.

 

 Początki rock and rolla:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gLzn8nDVSo8

 

https://www.youtube.com/watch?v=AIDMqq_fH8U

 

https://www.youtube.com/watch?v=eh8eb_ACLl8

 

 

 

Rock and roll późniejszy:

 

https://www.youtube.com/watch?v=21VeAmPOBzI

 

https://www.youtube.com/watch?v=M7JVlpm0eRs

 

https://www.youtube.com/watch?v=RHpClGAAvpg

Daniel Kozłowski


 

 

27.05- środa

 

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA

 

 

1. MATEMATYKA

Witaj!
Dzisiaj popracujemy z zegarem i obliczaniem upływu czasu. Lekcję znajdziesz na padlecie:
 
Pozdrawiam
Judyta Broda

 

2. BIOLOGIA

Uczniowie.
Dziś utrwalamy wiadomości.
 
Temat :Powtórzenie i utrwalenie wiadomości- od mchów do okrytonasiennych.
 
Proszę uzupełnić zeszyt ćwiczeń i przesłać zadania. Kto nie wysyłał systematycznie-proszę teraz wszystkie(cały dział).
 
Można skorzystać z poprzednich materiałów i podręcznika.
Powodzenia!
 
Agnieszka Żywot

 

3. GEOGRAFIA- sprawdź maila



26.05- wtorek

 

1. JĘZYK ANGIELSKI 

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com

 

 

 

1. JĘZYK ANGIELSKI 

Na dzisiejszej lekcji będziecie słuchać rozmów w sklepie odzieżowym. Aby się do tego przygotować, przeróbcie potrzebne zdania w aplikacji Quizlet: https://quizlet.com/pl/420913992/unit-6-in-a-clothes-shop-flash-cards/. Gdy już to zrobicie, posłuchajcie dialogu w zadaniu 1 ze strony 79 i zdecydujcie, którą koszulkę kupiła dziewczyna. Potem, w zadaniu 2, dopasujcie rozmiary do symboli z metek z ćwiczenia 1. Następnie posłuchajcie dialogów w zadaniu 4 i uzupełnijcie brakujące słowa. Potem przechodzimy do zadania 5: posłuchajcie 6 dialogów i zdecydujcie jakie są problemy z ubraniami. Na koniec przetłumaczcie zdania z ćwiczenia 6. Wszystkie nagrania znajdziecie w załącznikach. Odpowiedzi przyślijcie do czwartku.


Michał Obarzanek


2. PLASTYKA

 

 

Temat: Kompozycja obrazu- układ elementów w pracy plastycznej.

 

Dzisiaj małe podsumowanie tematów związanych z kompozycją.

 

Zaproszenie do ćwiczeń już powinno znajdować się w Waszej skrzynce e- mailowej.

 

Jeśli go nie ma- to znajdziecie materiały pod tym linkiem:

 

https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/393008

 

Nie musicie wykonywać przykładowej pracy, która jest tam zadana, ale dokładnie przyglądajcie się przykładowym obrazkom.

 

Dzisiaj wyślę też propozycje ocen.

 

Joanna Jaros



25.05- poniedziałek

 

 

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI 

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA 

5. RELIGIA

 

 


1.HISTORIA- sprawdź maila


2. J. POLSKI 

Dzień dobry! Dziś poznamy fragment "Pana Tadeusza" i wybierzemy się na grzybobranie! Zapraszam:
 
 
Olga Zawodnik-Purtak


3. MATEMATYKA

Witaj! 
Dzisiaj zmierzysz się z zadaniami sprawdzającymi Twoje umiejętności dotyczące pól figur. Praca jest w naszym padlecie. Przeczytaj instrukcje.
Zadania wyślij dziś do godziny 14.00. 
 
Link do sprawdzianu: 
Pozdrawiam
Judyta Broda


4. TECHNIKA 

Temat: Sprawdź, co jesz.
Proszę zrobić ćwiczenia 3-7 z tego tematu z podręcznika. Zdjęcie wykonanej pracy odesłać do 27 maja.
Szymon Jaros


5. RELIGIA

Klasa 5 temat 33 Maryja u Elżbiety radosne poruszenie . Uzupełnij cwiczeniowke

Ks. Zbigniew Kądziela



22.05- piątek

 

1. J. POLSKI

 

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

 

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com

 

 

1. J. POLSKI

Dzień dobry! Dziś zapraszam na lekcję o dykcji. A co to takiego? Sprawdźcie:
 
 
Olga Zawodnik-Purtak



21.05- czwartek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com

 

 

 

1. J. POLSKI

Dzień dobry! Dziś zapraszam na kartkówkę z liczebników i niespodziankę:
 
 
Olga Zawodnik-Purtak 


2. J. ANGIELSKI

Dzisiaj lekcja z gramatyki: pytania z "was" i "were". Zacznijce od przypomnienia sobie nazw środków transportu z poprzedniej lekcji: https://www.gamestolearnenglish.com/fast-vocab/. Następnie, w podręczniku, przeczytajcie notkę ze strony 83 (ramki po prawej stronie)oraz obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=a70BAA_wDc0. Potem przeczytajcie komiks o przygodach Sue ze strony 76 i zróbcie ćwiczenie 3 ze strony 77, w którym macie zamienić podane zdania na pytania, a następnie odpowiedzieć na nie zgodnie z treścią komiksu. Następnie zróbcie zadanie 4, w którym macie najpierw poukładać wyrazy w zdaniach 1-3 tak aby powstały pytania, a następnie dobierzcie do nich właściwe odpowiedzi od A do C. Na koniec robimy zadanie 1 ze strony 55 z ćwiczeniówki. Odpowiedzi prześlijcie do wtorku.


Michał Obarzanek


3. MUZYKA

 

Temat: „Ptaki w muzyce”

 

Posłuchajcie trzech przykładów muzycznych, w których główną rolę odgrywają ptaki.
Zastanówcie się w której z tych kompozycji, według Was, najlepiej słychać wiosenny śpiew ptaków:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

 

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

 

https://www.youtube.com/watch?v=9aBnuNfmtN0

Daniel Kozłowski



20.05- środa

 

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA

 

 

1. MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!
Zadania dla Was znajdziecie na padlecie. Czas na ich wykonanie do poniedziałku 22.05 . 
 
 
Pozdrawiam Was 
Judyta Broda
 


2. BIOLOGIA

 

Witajcie uczniowie!

 

I dziś dalej tematy z botaniki dotyczące roślin nasiennych.

 

 

 

Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spokojnie, to materiały pomocnicze-można skorzystać i pogłębić wiedzę.

 

Temat w podręczniku i zeszytu ćwiczeń.

 

 

 

Za tydzień powtórzenie i trochę pytań na ocenę-proszę się przygotować. 

 

Pozdrawiam

 

Agnieszka Żywot


3. GEOGRAFIA- sprawdź maila (jak będzie prąd:)



19.05- wtorek

 

1. JĘZYK ANGIELSKI 

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com

 

 

 

 

1. JĘZYK ANGIELSKI


Dzisiaj przerabiamy słówka dotyczące różnych środków transportu. Zaczynamy od zadania 1 ze strony 75. Posłuchajcie i powtórzcie wyrazy, a następnie posegregujcie je na 3 kategorie: LAND - te, które poruszają się na lądzie, AIR - te, które poruszają się w powietrzu i WATER - te, które poruszają się na wodzie. Następnie utrwalcie sobie te słówka przerabiając Quizlet: https://quizlet.com/pl/420913884/unit-6-means-of-transport-flash-cards/, oraz zagrajcie w grę: https://www.gamestolearnenglish.com/fast-english/. Na koniec robimy zadanie 1 ze strony 54 z ćwiczeniówki. Na odpowiedzi czekam do czwartku.


Michał Obarzanek


2. PLASTYKA

Temat: Kompozycja zamknięta.

Tydzień temu poznaliście kompozycję otwartą- dziś kompozycja zamknięta.

 

Kompozycja zamknięta to układ, w którym elementy przedstawione na obrazie są widoczne w całości i ustawione tak, że tworzą wyodrębnioną z otoczenia grupę. Ten rodzaj kompozycji nie sprawia wrażenia, że mogłaby być kontynuowana poza obrębem dzieła. Przykłady takich kompozycji znajdują się na stronie 51 naszego podręcznika.

Zachęcam do zapoznania się z lekcją on-line:

http://plastyka14.online/index.php/2020/04/21/lekcja-dla-klas-5-kompozycja-zamknieta/

Nie wykonujemy przykładowej pracy plastycznej. Proszę, żebyście uważnie przyjrzeli się przykładowym obrazom.

Polecam też krótki filmik- jak narysować kompozycję otwartą:

https://www.youtube.com/watch?v=s13gC8XCgmI

Joanna Jaros


18.05- poniedziałek

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI 

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA 

5. RELIGIA

 

1.HISTORIA- sprawdź maila


2. J. POLSKI 

Dzień dobry! Dziś zapraszam na ostatnią lekcję dotyczącą liczebników - rozważymy kilka kwestii ortograficznych i interpunkcyjnych:

https://pl.padlet.com/olgazpbrzezinki/qpqmevljjj59m4ma

Olga Zawodnik-Purtak


3. MATEMATYKA

 

Dzień dobry Klaso Piąta!

 

Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 
Judyta Broda


4. TECHNIKA

Temat: Sprawdź, co jesz.
1 Przeglądamy linki po kolei
2 Wykonaj w zeszycie ćw. 1 i 2
3 Z tej lekcji nic do mnie nie wysyłaj.
https://www.youtube.com/watch?v=a00mf6Z6RFA
https://www.haccp-polska.pl/haccp_linki/listaE.html
https://www.youtube.com/watch?v=C2txcRGrNmk
https://tiny.pl/7tsvm
Szymon Jaros

5. RELIGIA

Klasa 5 temat 32 Anioł Gabriel u Zachariasza . Uzupełnij cwiczeniowke

Ks. Zbigniew Kądziela




15.05- piątek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com

4. WF- dodatkowo

 

1. J. POLSKI

Dzień dobry! Dziś spróbujecie poodmieniać liczebniki przez przypadki. Zapraszam:
 
 
Olga Zwodnik-Purtak 


 4. WF

Zadanie 3.

Waszym zadaniem jest stworzenie krzyżówki, której rozwiązaniem będzie słowo ZDROWIE.

Wszystkie hasła muszą nawiązywać do tematyki związanej z wychowaniem fizycznym. (mogą to być znani sportowcy, dyscypliny sportowe, przyrządy wykorzystywane na lekcjach wf itp.).

Krzyżówkę stwórzcie na kartce lub w programie komputerowym, jednak podpowiedzi do haseł możecie zapisać w treści maila wysłanego do mnie oczywiście odpowiednio je numerując.

Przykładowa krzyżówka w załączniku PDF.

Pamiętajcie wasza aktywność w tym semestrze będzie podstawą oceny z wychowania fizycznego, a zadanie 3 jest kolejnym jego elementem. Czas na wykonanie zadania upływa 24 maja. Po tym terminie maksymalna ocena jaką możecie uzyskać to 4. Podobnie jak z pozostałymi pracami. Oczywiście jeżeli praca nie będzie zawierała błędów merytorycznych. W razie pytań i problemów zachęcam do pisania maili do mnie na znany wam adres wojciechhaba@gmail.com Jeżeli ktoś chciałby do przygotowania krzyżówki wykorzystać program komputerowy, zamieszczam linki z filmikami, jak wykonać projekt krzyżówki oraz edytowanie takiej krzyżówki w programie word.

https://www.youtube.com/watch?v=wbivc3HOUBg

https://www.youtube.com/watch?v=zra_p4CLdEk

Wojciech Haba



14.05- czwartek

 


1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com

 

 

1. J. POLSKI

Dzień dobry! Dziś poznamy kolejne rodzaje liczebników. Zapraszam:

 

 

Olga Zawodnik-Purtak 


2. J. ANGIELSKI

Dzisiaj lekcja z gramatyki. Będziemy poznawać formy przeszłe czasownika "be". Zaczniemy jednak od powtórki słówek z poprzedniej lekcji: zadanie 1 ze strony 52 z zeszytu ćwiczeń. Następnie przechodzimy do dzisiejszego tematu.Przeczytajcie dokładnie notkę gramatyczną ze strony 83 i obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=cxcZKk6T_P0,. Potem zróbcie ćwiczenia 1, 2 oraz 3 ze strony 74 z podręcznika. Odpowiedzi przyślijcie do jutra.

Michał Obarzanek.


3. MUZYKA

 

Temat: „Na majówkę”

Dziś proszę spróbować nauczyć się piosenki "Ja mam tylko jeden świat"- podręcznik strona 140,141, a CHĘTNE osoby mogą nagrać swoje wykonanie telefonem i przesłać do mnie na emaila: danielwola@onet.eu  ,gwarantuję wysokie oceny. https://www.youtube.com/watch?v=VQRe7-Z__TI

Daniel Kozłowski



13.05- środa

 

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA

 

1. MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!

Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 
Judyta Broda


2. BIOLOGIA

Uczniowie
Dziś kolejny temat dotyczący roślin naczyniowych. Najbardziej rozwiniętych ewolucyjnie i bardzo różnorodnych.
 
Temat: Okrytonasienne.
 
Link do dzisiejszego tematu i do następnego; dotyczącego przeglądu tych roślin.
 
 
Zakres treści z podręcznika i w zeszycie ćwiczeń.
Proszę o przesłanie zaległych prac domowych.
 
Trzymajcie się!
Agnieszka Żywot


3. GEOGRAFIA- sprawdź maila




12.05- wtorek

 

1. JĘZYK ANGIELSKI

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com

 

 

1. JĘZYK ANGIELSKI

Dzisiaj przerabiamy nazwy sklepów. Na stronie 72 w podręczniku, w zadaniu 1, dopasujcie nazwy sklepów do obrazków. Następnie, na podstawie zdań w zadaniu 2 ze strony 73, odgadnijcie nazwy sklepów z dużej ilustracji na stronie 72. Na koniec, w zadaniu 5 ze strony 73, posłuchajcie 4 dialogów i na ich podstawie odgadnijcie w jakich sklepach znajdują się osoby. Jak zwykle polecam przerobić słówka również tutaj:https://quizlet.com/pl/420913764/unit-6-shops-flash-cards/. Odpowiedzi przyślijcie do czwartku.


Michał Obarzanek


2. PLASTYKA

Temat: Kompozycja otwarta.

Jeszcze dziś czekam na prace z asymetrii od 8 osób.

Na najbliższych lekcjach poznacie dwie kolejne kompozycje- otwartą i zamkniętą.

Dzisiaj zajmiemy się KOMPOZYCJĄ OTWARTĄ.

Kompozycja otwarta to taki układ elementów plastycznych, który sprawia wrażenie, jakby się nie kończył na płaszczyźnie, ale rozciągał poza nią. Przykłady takich kompozycji znajdują się na stronie 50 naszego podręcznika.

Zachęcam do zapoznania się z lekcją on-line:

http://plastyka14.online/index.php/2020/04/14/lekcja-dla-klas-5-kompozycja-otwarta/

Nie musicie wykonywać tej pracy plastycznej- chyba, że ktoś ma ochotę na dodatkową ocenę.

Polecam też krótki filmik- jak narysować kompozycję otwartą:

https://www.youtube.com/watch?v=zmG3u81kw-8

Joanna Jaros

 




11.05- poniedziałek

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI 

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA

5. RELIGIA

 6. Tydzień Bibliotek i Dzień Bibliotekarza

 

1.HISTORIA- sprawdź maila


2. J. POLSKI 

 
Dzień dobry! Dziś na polskim...trochę matematyki! Zapraszam: 
 
 
Olga Zawodnik-Purtak


3. MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!

Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 
Judyta Broda


4. TECHNIKA

Proszę obejrzeć film instruktażowy i spróbować zrobić hologram przy użyciu z telefonu.
Link do filmu: https://tiny.pl/7gf9p
Proszę z tej lekcji nic do mnie nie przysyłać
Szymon Jaros


5. RELIGIA

Klasa 5temat 31 Niech Big będzie błogosławiony Hiob . Uzupełnij cwiczeniowke

Ks. Zbigniew Kądziela


6. Tydzień Bibliotek i Dzień Bibliotekarza

 

Dzisiaj świętujemy też Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Nie mozemy się doczekać, kiedy zaprosimy Was do nowowyremontowanej biblioteki :)

 

Na razie zapraszamy do świętowania ON- LINE:

 

 

Joanna Jaros, Olga Zawodnik- Purtak

 




08.05 - piątek

1. J.POLSKI

2. J. ANGIELSKI - konsultacje

3. MATEMATYKA - konsultacje

 


J.POLSKI

 

Dzień dobry! Dziś zapraszam na obiecany sprawdzian z lektury:

 

 

Olga Zawodnik-Purtak


Dziś Dzień Biblioteki i Dzień Europejski - zapoznaj się z informacjami, które pojawią się na głównej stronie szkoły!

 

07.05- czwartek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com

 

 

1. J. POLSKI

Dzień dobry! Dziś zapraszam na podsumowanie pracy z lekturą "W pustyni i w puszczy":
 
 
Olga Zawodnik-Purtak


2. J. ANGIELSKI

Dzisiejsza lekcja dotyczy szkół w Anglii i w Polsce. Przeczytajcie i posłuchajcie tekstu ze strony 68, a następnie dobierzcie właściwe nagłówki do jego poszczególnych części. Następnie, odpowiedzcie krótko na pytania z zadania 3 (odpowiadamy oczywiście na podstawie tekstu). Na koniec, w zadaniu 5, słuchamy pięciu uczniów i decydujemy czy chodzą oni do szkoły polskiej czy angielskiej. Wszystkie dzisiejsze zadania znajdują się na stronie 68 w podręczniku, a nagrania macie w załącznikach. Odpowiedzi przyślijcie do jutra.

Michał Obarzanek


3. MUZYKA

Muzyka „Muzyka i przyroda” klasa 5 podręcznik strona 136-139

 

Proszę przeczytać notatkę z podręcznika lekcyjnego oraz z epodręcznika i posłuchać przykładów muzycznych, które są tam zamieszczone:

 

https://epodreczniki.pl/a/muzyka-ilustracyjna-i-programowa/DIjC0yUDV

Daniel Kozłowski



06.05- środa

 

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA

 

 

1. MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!

Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 
Judyta Broda


2. BIOLOGIA

Uczniowie.
Minął tydzień i znów biologia.
 
Temat:Przegląd roślin nagonasiennych.
 
Dziś trochę o rodzimych- polskich nagonasiennych, a także tych bardziej egzotycznych.
Kto ma zaległości-proszę uzupełnić zeszyt ćwiczeń do nagonasiennych włącznie. Dla reszty trochę odpoczynku i poszerzania wiedzy z zakresu botaniki(nauki o roślinach).
 
 
 
 
 
Praca domowa(na pocztę)
Podaj przykłady roślin nagonasiennych (w Polsce i na świecie).Scharakteryzuj minimum 3 dowolne.
Kto ma możliwości i chęci może wykonać prezentację, plakat itp.
 
Trzymajcie się!
Agnieszka Żywot


3. GEOGRAFIA- sprawdź maila



05.05- wtorek

 

1. JĘZYK ANGIELSKI

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com


 

1. JĘZYK ANGIELSKI

 

Dzisiaj podsumowanie rozdziału 5.
Zróbcie wszystkie zadania ze strony 69 z podręcznika (zadanie 6 jest dla chętnych), oraz zadania 1 i 2 ze strony 51 z zeszytu ćwiczeń.
Michał Obarzanek

 


2. PLASTYKA

 

Temat: Kompozycja asymetryczna- praca plastyczna.


W kompozycji asymetrycznej elementy na płaszczyźnie różnią się swoim ułożeniem. Czyli dominujący element na pracy nie może być na środku- tylko z boku, w rogu.

Waszym zadaniem jest wykonać pracę pt. „Zwierzęta w ruchu”(s. 49 w naszym podręczniku). Proponuję wykonać akwarium z ławicą ryb. Pamiętaj, że ma to być przykład kompozycji asymetrycznej, czyli rybki i inne zwierzęta wodne będą znajdowały się po jednej stronie kartki- NIE PO ŚRODKU.

Może to być praca na kartce- płaska, ale również przestrzenna, np. w pudełku po butach.

Na wyższą ocenę proponuje zainspirować się tutaj:

http://cynamonkimamy.blogspot.com/2016/06/akwarium-z-pudeka-po-butach-z-ruchomymi.html

lub tutaj:

http://www.zainspiruj-malucha.pl/akwarium-z-rybkami/

Na zdjęcia waszych prac czekam cały tydzień (do 12 maja).

Jeśli macie pytania- piszcie.

Joanna Jaros



04.05- poniedziałek

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI 

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA

5. RELIGIA

 


1.HISTORIA

Przesyłam Ci link do tematu.

 Możesz również użyć podręcznika (str.175 - 182 oraz 192 -202)
Proponuje elektroniczną wersję.
Na podstawie treści tematu (link) wykonaj następujące zadania:
Ćwiczenie 1 
 Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3 
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 8
(zadanie 8 dla wszystkich, pozostałe dla chętnych) 
Zadania należy zrobić w zeszycie lub komputerowo (przepisać) i przesłać na mój adres poczty elektronicznej.
Termin: 11.05.2020
Rafał Bugajski


2. J. POLSKI 

 

Dzień dobry! Dziś poproszę Was o POKAZANIE mi, który fragment lektury lubicie najbardziej. Po szczegóły zapraszam tu:

 

 

Olga Zawodnik-Purtak


3. MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!


Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 
Judyta Broda


4. TECHNIKA

Zdrowie na talerzu cd.
Proszę zrobić ćw. 4 - wycinacie z opakowań potrzebne informacje i wklejacie je do zeszytu.
Proszę z tej lekcji nic do mnie nie przysyłać.
Szymon Jaros

5. RELIGIA

Klasa 5 temat 30 Daniel dochowuje wierności Bogusi obyczajom . Uzupełnij ćwiczeniowke

Ks. Zbigniew Kądziela



30.04- czwartek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com

5. ŚWIĘTA MAJOWE


1. J. POLSKI

Dzień dobry! Dziś dowiecie się, jakim typem powieści jest nasza lektura "W pustyni i w puszczy". Zapraszam:
 
 
Życzę miłego weekendu! Olga Zawodnik-Purtak
 

2. J. ANGIELSKI

 Dzisiaj lekcja o nakazach i zakazach dotyczących szkoły. Pamiętajcie,
że wyraz "You must" oznacza "Ty musisz", natomiast
"You mustn't" oznacza "Nie wolno ci". Przeróbcie
słówka z dzisiejszej lekcji klikając w ten link:

https://quizlet.com/pl/420913689/unit-5-at-school-flash-cards/.
Następnie posłuchajcie i przeczytajcie dialog z ćwiczenia 1, strona 67.
Potem posłuchajcie i powtórzcie wyrażenia z zadania 2 i przepiszcie je
do zeszytu zaczynając je od "You must" lub "You
mustn't" (co z tych rzeczy musisz, a czego nie wolno robić). Na
koniec zróbcie ćwiczenie 1 ze strony 49 w zeszycie ćwiczeń. Nagrania do
wszystkich ćwiczeń przesyłam wam w załącznikach. Na odpowiedzi czekam
do wtorku.

Pozdrawiam

Michał Obarzanek

3. MUZYKA

  

Muzyka „Śpiewajmy razem- chór”- podręcznik strona 124-131

 

Proszę przeczytać z podręcznika lekcyjnego oraz z epodręcznika: https://epodreczniki.pl/a/zespoly-wykonawcze---rozne-typy-chorow/D14vD7Kbl jakie mamy rodzaje chórów oraz posłuchać piosenki pt. „Chodź pomaluj mój świat” https://www.youtube.com/watch?v=CANx5RcdPdo

Daniel Kozłowski

 

5. ŚWIĘTA MAJOWE

W trudnych okolicznościach obchodzimy coroczne święta, które są dla nas wyjątkowe i bardzo ważne.

Gdybyśmy byli dzisiaj w szkole, na pewno uczestniczylibyśmy w przedstawieniu, do którego trwały już próby. Zapewne cieszylibyśmy się wiosną i świętami w pełni.

Nie poddajemy się jednak i w tym roku proponujemy Wam obchody ON-LINE.

https://brzezinki.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/385069/majowe_dni_wazne_dla_kazdego_polaka

Rafał Bugajski, Olga Zawodnik- Purtak, Joanna Jaros




29.04- środa

 

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA

 

1. MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!


Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 
Judyta Broda


2. BIOLOGIA

 

Witajcie!

 

Dziś poznajemy rośliny naczyniowe.Temat dość trudny, ale ciekawy.Koniec z zarodnikami-teraz rośliny wytwarzają nasiona i co WAŻNE uniezależniają się od wody(przy zapłodnieniu).Oczywiście bez wody nie ma życia.

 

Temat: Nagonasienne.

 

Pomocne materiały:

 

 

 

 

Proszę uważnie przeczytać temat w podręczniku.Obejrzeć film(ostatni link).
Uzupełnić zeszyt ćwiczeń. 
Proszę nic nie przesyłać, chyba, że zaległe prace domowe(!!!)
Odpocznijcie!

 

Wrócimy jeszcze do tego tematu za tydzień :)
 
Agnieszka Żywot


3. GEOGRAFIA- sprawdź maila


28.04- wtorek

 

1. JĘZYK ANGIELSKI

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com



 

1. JĘZYK ANGIELSKI

Dzisiaj powtórka rozdziału piątego w formie łamigłówek. Na
początek Quzlet:https://quizlet.com/pl/420913537/unit-5-school-subjects-flash-cards/,
https://quizlet.com/pl/420913489/unit-5-places-in-a-school-flash-cards/.
Potem gra: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/present-simple-and-present-continuous.
Następnie zróbcie ćwiczenia 1 i 2 ze strony 66 z podręcznika oraz
zadanie 1 ze strony 48 z ćwiczeniówki. Odpowiedzi przyślijcie do
czwartku.

Michał Obarzanek

 

2. PLASTYKA


Temat: Konstytucja 3 Maja.

 

Zachęcam do zapoznania się z PADLETEM- treści związane ze sztuką:

 

ZAKŁADKI:

 

Konstytucja 3 Maja w malarstwie

 

Inspiracje plastyczne na obchody Konstytucji 3 Maja

 

https://padlet.com/ewatarapata/aievwfpdkagp4wb1?fbclid=IwAR2cr9bdv2Yd-mTOuiNWYN_uDELQIuJ439yDeYJ5jgCTH96Bi1B-to81voY

 

PRACE PLASTYCZNE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE, ale jeżeli ktoś z Was ma ochotę wykonać taką pracę, to może ją do mnie wysłać na ocenę dodatkową.

 Dla chętnych: Zachęcam również do obejrzenia prezentacji o Janie Matejce:

https://view.genial.ly/5e958dc3d82ffd0dbff47de8/presentation-namalowana-historia-konstytucja-3-maja-15042020r?fbclid=IwAR3T1rYHhB360w9TTegWoj4Qw7MSIsy8DKagyjuREKd6KoUk_fGotdz9g0g

Joanna Jaros


 

 

27.04- poniedziałek

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI 

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA

5. RELIGIA

 

 

1.HISTORIA

 

Polska Bolesława Chrobrego 

Dzisiaj celem lekcji będzie ocena rządów pierwszego króla Polski. 

Aby to zrobić... 

-zapoznaj się z tekstem ze stron 170 –173, 

-wypełnij poniższa tabelę. 

OCENA PANOWANIA BOLESŁAWA CHROBREGO 

 

MOCNE STRONY 

 

 

 

 

 

 

SŁABE STRONY 

SZANSE 

  

 

 

 

 

 

 

ZAGROŻENIA 

 

 W mocnych  stronach wpisz te wydarzenia, decyzje, które z Twojego punktu widzenia budowały potęgę państwa i podnosiły znaczenie jego władcy.  

Tam, gdzie słabe strony, odwrotnie (wydarzenia, które według Ciebie przyczyniały się do utraty pozycji króla w polityce wewnętrznej - w kraju i zagranicznej). 

 

W pozostałych częściach tabeli umieść swoje przemyślenia (możesz posłużyć się podręcznikiem (jakie szanse wynikały z mocnych stron, a jakie zagrożenia - niebezpieczeństwa ze słabych) 

 

Na Twoją oceną panowania Bolesława Chrobrego czekam do piątku (24.04.2020). 

 

Powodzenia 

Rafał Bugajski

 

2. J. POLSKI


Dzień dobry! Dziś przyjrzymy się bliżej Stasiowi Tarkowskiemu - bohaterowi naszej lektury. Zapraszam:
 
Olga Zawodnik-Purtak 


 

3. MATEMATYKA

 
Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 


 

4. TECHNIKA

Temat: Zdrowie na talerzu.
Zapraszam do przypomnienia sobie zasad zdrowego żywienia: https://tiny.pl/7x53w
Proszę zrobić ćwiczenia 1-3 z tematu z podręcznika. Zdjęcie wykonanej pracy proszę wysłać na email: szymon.jaros(małpa)spmachocice.pl do 30 kwietnia.
Szymon Jaros

 

5. RELIGIA

Klasa 5 temat numer 29 Prorok Jeremiasz przypomina o decydującym przymierzu . Uzupełnij cwiczeniowke

Ks. Zbigniew Kądziela



24.04- piątek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com


1. JĘZYK POLSKI 


Dzień dobry! Dziś poznamy egzotyczny świat ludzi i przyrody w naszej lekturze. Zapraszam! 

 

 

Olga Zawodnik-Purtak


23.04- czwartek

 

 

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com

5. ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI

 

1. J. POLSKI

 
Dzień dobry! Dziś uporządkujemy elementy świata przedstawionego w powieści "W pustyni i w puszczy" Zapraszam: 
 
Olga Zawodnik-Purtak

 

2. J. ANGIELSKI

Dzisiaj porównujemy 2 czasy teraźniejsze: present simple i present
continuous.
Na początek przeczytajcie dokładnie informacje z ramki "Present
continuous and present simple" na stronie 71. Potem oglądamy film:https://www.youtube.com/watch?v=lfclW6ESe5U. Następnie
robimy ćwiczenia 3 i 4 ze strony 65. Nagranie do ćwiczenia 4 znajdziecie
w załączniku.Na koniec zróbcie zadanie 1 ze strony 47 z ćwiczeniówki.
Odpowiedzi przesyłamy do jutra. W razie trudności proszę się ze mną
kontaktować.

Michał Obarzanek

 

 

3. MUZYKA

 

Proponuję fajną zabawę w grze muzycznej, polegającej na wciskaniu klawiszy (FGHJ) w odpowiednim momencie i w odpowiednim rytmie granego utworu muzycznego.

 

https://www.grajteraz.pl/arcade/perfect-piano

 

miłej zabawy w czasie weekendu.

 

Przypominam o przesyłaniu kart pracy ostatnio zadanych.

Daniel Kozłowski


5. ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI

Polecamy naszą stronę internetową:

https://brzezinki.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/382379/swiatowy_dzien_ksiazki_i_praw_autorskich

Joanna Jaros


22.04- środa

 

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA


 

1. MATEMATYKA

 

Dzień dobry Klaso Piąta!


Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 

Judyta Broda
 

 

2. BIOLOGIA

 

Dzień dobry!
 
Minął tydzień i znów biologia.
Dziękuję z zdalną pracę! Niestety są uczniowie, którzy lekceważą sobie swoje obowiązki i chyba zapomnieli,że w końcu kiedyś wrócimy do szkoły i będą ocenieni. 
Systematyczna praca popłaca.
 
Temat:Paprotniki.
 
Dla zainteresowanych ciekawe materiały:
Przy problemach z otwarciem, proszę wpisać bezpośrednio w wyszukiwarkę.
 
 
 
 
Wszyscy natomiast wykonują zadania z zeszytu ćwiczeń na podstawie podręcznika i ten temat PRZESYŁAJĄ NA POCZTĘ.
 
Miłej pracy!
 
Agnieszka Żywot

 

3. GEOGRAFIA- sprawdź maila


21.04- wtorek

 

1. JĘZYK ANGIELSKI

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com


 

1. JĘZYK ANGIELSKI

 Dzisiaj czytamy o kolejnych przygodach Sporty Sue. Na rozgrzewkę
przypominamy sobie słówka klikając w linki i robiąc ćwiczenia:https://quizlet.com/pl/420913489/unit-5-places-in-a-school-flash-cards/,
https://quizlet.com/pl/420913537/unit-5-school-subjects-flash-cards/,
https://quizlet.com/pl/420913659/unit-5-useful-flash-cards/.
Następnie, w zadaniu "Quick check" ze strony 64, macie
odgadnąć przedmioty szkolne na podstawie usłyszanych początków
wyrazów (nagranie jest załączniku). Potem czytamy i słuchamy o
przygodach Sue i robimy ćwiczenie 2 ze strony 65 (poprawiamy zdania). Na
koniec zróbcie zadanie "Useful!" ze strony 47 z ćwiczeniówki.
Odpowiedzi do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń prześlijcie DO
CZWARTKU W TREŚCI MAILA.

Michał Obarzanek

 

2. PLASTYKA

Temat: „Rodzaje kompozycji- kompozycja asymetryczna”

Przez ostatnie lekcje poznawaliśmy różne rodzaje kompozycji. Wiecie, że kompozycja to układ układ elementów, ułożony przez artystę w przestrzeni lub na płaszczyźnie.

Pamiętacie- rysowaliśmy kotka, jako kompozycja centralna- nasze zwierzątko było w środku pracy. Niektórzy rysowali kosz z owocami, a obok znajdowały się cytryny z jednej strony i taca z filiżanką z drugiej strony. Był to przykład kompozycji symetrycznej.

Dziś poznacie kolejny rodzaj kompozycji- KOMPOZYCJA ASYMETRYCZNA.

W kompozycji symetrycznej można poprowadzić wyobrażalna linię dzielącą płaszczyznę na dwie części. Po obu stronach tej linii elementy plastyczne są rozłożone jednakowo lub bardzo podobnie.
W kompozycji asymetrycznej elementy na płaszczyźnie różnią się swoim ułożeniem.

Przykłady kompozycji asymetrycznej:

http://slownik.muzeum.bydgoszcz.pl/kompozycja-asymetryczna – mur, zwierzęta i ludzie znajdują się po jednej stronie obrazu- asymetrycznie.

http://www.fotoin.net/teksty/podstawy/24.html – powyżej jest kompozycja symetryczna- możemy poprowadzić linię po środku i obie strony zdjęcia będą takie same. Natomiast poniżej mamy kompozycję asymetryczną- fontanna jest wyraźnie po jednej stronie.

Za tydzień będziemy wykonywać ozdobę na święta narodowe- 28 kwietnia.

Za dwa tygodnie- 5 maja będziemy wykonywać pracę plastyczną- kompozycję asymetryczną. Potrzebne będą kredki, flamastry lub dowolne pomoce plastyczne.

Joanna Jaros

 

 

20.04- poniedziałek

 

1.HISTORIA

2. J. POLSKI

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA

5. RELIGIA

 

 

1.HISTORIA

 

Mieszko I i początki Polski 

 

Na początek... 

 

Na podstawie tekstu ze strony 165 (Od państwa Polan do Polski) wymień etapy tworzenia się państwa Piastów (dynastia – rodzina, z której pochodził pierwszy historyczny władca Polski). 

 

Ja proponuję takich etapów cztery (możesz myśleć inaczej). 

 

1 

 

2   

 

3 

 

4 

 

Teraz coś od siebie... 

 

Mieszko I przyjmując chrzest dokonał przełomu... 

 

Jakie według Ciebie mogło mu to przynieść korzyści, a jakie pociągało zagrożenia? Pomoże CI w tym podręcznik (str.166 - 168). Możesz również zerknąć na stronę 176 

 

Swoje stanowisko przedstaw w tabelce. 

 

 

 

 

Zalety 

(korzyści) 

Wady 

(zagrożenia) 

To co interesujące 

(co mnie zaciekawiło, zdziwiło) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na koniec... 

 

Na stronie 165 i 166 (podręcznik) przedstawione są ilustracje (Mieszko I i Dobrawa). Osoby na nich umieszczone, trzymają w dłoniach rzeczy, odnoszące się do wydarzeń z ich życia. Twoim zadaniem będzie napisać do jakich... 

 

Miecz -  

 

 

 

 

 

Krzyż - 

 

 

 

 

 

Księga -  

 

 

 

 

 

Świeca -  

 

 

 

Dodatkowo, jeśli chcesz... 

 

Mieszko I przyjął chrzest z powodów politycznych/ religijnych. Co o tym myślisz? 

UWAGA!

Interesuje mnie to co Ty masz do powiedzenia. Możesz zrobić część pracy... Tyle, ile potrafisz...

Rafał Bugajski

 

2. J. POLSKI

 

 

Dzień dobry! Zgodnie z obietnicą zaczynamy naszą przygodę z lekturą "W pustyni i w puszczy". W pierwszej kolejności poznamy autora książki - Henryka Sienkiewicza. Zapraszam!
 
 
Olga Zawodnik-Purtak
 

 


3. MATEMATYKA

 

 

Dzień dobry Klaso Piąta!

Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
Pamiętajcie, jeżeli coś jest niejasne, obawiacie się, że macie zaległości lub pojawił się
 jakikolwiek inny problem zacznijcie od maila lub telefonu do mnie. 
 
Pozdrawiam Was 
Judyta Broda

 


4. TECHNIKA

 

 Proszę obejrzeć film instruktarzowy i spróbować zrobić mikroskop z telefonu.
Link do filmu: https://tiny.pl/7hbjd
Proszę z tej lekcji nic do mnie nie przysyłać.
Szymon Jaros

 


5. RELIGIA

Chrystus zmartwychwstał.

Temat: Święto Miłosierdzia Bożego ustanowione w 2000 roku w Sanktuarium Łagiewniki dla klas. zadanie w która niedziele obchodzimy to święto

ks. Zbigniew Kądziela




17.04- piątek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com


1. J. POLSKI

 
Dzień dobry! Dziś zapowiedziana klasówka :-) Wszystkie szczegóły na naszym padlecie:
 
 
Olga Zawodnik-Purtak

 

16.04- czwartek

 

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA (konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com

5. dodatkowo WYCHOWANIE FIZYCZNE



1. J. POLSKI

 
Dzień dobry! Dziś ostatnia lekcja na temat przymiotnika. A jutro sprawdzian :-)
Informacje jak zwykle tu:
 
 
Olga Zawodnik-Purtak

2. J. ANGIELSKI

Przeróbcie słownictwo z dzisiejszego tematu w aplikacji quizlet: https://quizlet.com/pl/420913537/unit-5-school-subjects-flash-cards/.
Następnie zróbcie zadania 1,2,3 ze strony 63 w podręczniku oraz zadanie
1 ze strony 46 w ćwiczeniówce. Nagranie do zadania 3 znajdziecie w
załączniku. Odpowiedzi przesyłamy do wtorku w treści maila.

Michał Obarzanek

3. MUZYKA

 

Wysyłam Wam karty pracy do wypełnienia na ocenę. Są to karty pracy dotyczące lekcji, które są ważne i były zrealizowane w szkole. Czas na uzupełnienie mija 26.04.2020r. Karty można uzupełnić wpisując bezpośrednio odpowiedzi do pliku, który jest w formacie PDF bądź ręcznie po wcześniejszym wydrukowaniu, a następnie w formie skanu odsyłając do mnie.
Link do pobrania:

 

Gotowe prace proszę odesłać na e maila:  danielwola@onet.eu

 

 

 

pozdrawiam,
Daniel Kozłowski
 

 

5. WYCHOWANIE FIZYCZNE


Igrzyska Olimpijskie, symbole igrzysk olimpijskich. Polacy na igrzyskach olimpijskich.

Zapoznajcie się z zagadnieniami oraz pojęciami, które znajdują się na dole w załączniku. Warto wiedzieć jak ważną role odgrywają igrzyska olimpijskie w sporcie oraz jak fantastyczne emocje towarzyszyły przez wieki nie tylko sportowcom, ale również widzom inaczej mówiąc kibicom. Każdemu z nas ruch jest potrzebny do życia. Im więcej odpowiednich ćwiczeń będziemy wykonywać w dzieciństwie o tyle zdrowiej będzie nam się żyło w przyszłości. Bycie w dobrej formie może znacząco wydłużyć długość naszego życia. Dużymi krokami zbliża się lato i upragnione wakacje.

Kiedy ustąpi już epidemia spotkamy się z kolegami ze szkolnej ławki na podwórkach, placach zabaw, boiskach. Przyjemnie będzie się pochwalić swoją sportową sylwetką. Jak sami zdajecie sobie sprawę nie łatwo jest zostać wybitnym sportowcem. Marzeniem każdego sportowca jest udział w Igrzyskach Olimpijskich. Dlaczego tak ważnym wydarzeniem są IO. Zachęcam jeszcze raz do przeczytania pojęć oraz obejrzenia filmiku z ciekawostkami z Igrzysk olimpijskich. Link do skopiowania do przeglądarki internetowej znajdziecie pod zadaniem, jakie macie do wykonania.

 

Wojciech Haba



15.04- ŚRODA

 

 

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA


 

 

1. MATEMATYKA


 Dzień dobry Klaso Piąta!


Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Wszystkie informacje dotyczące terminów znajdziecie w dzisiejszej lekcji.
 
Pozdrawiam Was 

 Judyta Broda

 

2. BIOLOGIA

 

Święta,święta i po świętach.
Czas kwarantanny został przedłużony, tym samym czas zdalnej nauki również.
 
Serdecznie dziękuję nielicznym, którzy wykonali doświadczenie dla chętnych.Nagroda będzie w dzienniku.
Zaczynamy więc kolejny dział z biologii; Różnorodność roślin.
 
Temat:Mchy.
 
Jak zawsze podręcznik i zeszyt ćwiczeń.A potem...

Mchy - Epodreczniki.pl

Proszę wpisać w wyszukiwarkę i przeczytać tekst,obejrzeć doświadczenia, a dla chętnych zadania i test.
 

Praca domowa
dla wszystkich uczniów(proszę przesłać na pocztę)
 
Znaczenie mchów w przyrodzie i gospodarce człowieka.
 
Trzymajcie się!
Agnieszka Żywot

 

3. GEOGRAFIA- sprawdź maila



08.04- ŚRODA

 

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA


1. MATEMATYKA

 Dzień dobry Klaso Piąta!


Dziękuję za Wasze maile i aktywność! Zadania na dziś znajdziecie na padlecie:
 
 
Odeślijcie je dziś do godziny 18.00.
 
Pozdrawiam Was,
Judyta Broda
 

2. BIOLOGIA

Uczniowie!
 
Temat: Podsumowanie działu-Tkanki i organy roślinne.
 
Mam nadzieję,że wszystkie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń wykonane.Dziś tylko ostatnie zadania z tego działu.Tekst w podręczniku .
 
Dziękuję za zdjęcia z doświadczenia. Czekam na więcej.Warto!
 
Wszystkiego Dobrego na Święta i nie tylko!
Agnieszka Żywot
 

 

3. GEOGRAFIA- sprawdź maila



07.04- WTOREK

 

1. JĘZYK ANGIELSKI

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com


1. JĘZYK ANGIELSKI

Przeczytajcie notatkę z ramki na stronie 71 w podręczniku (lewy
górny róg), a następnie zróbcie ćwiczenie online https://www.perfect-english-grammar.com/present-continuous-exercise-1.html
oraz zagrajcie w grę https://www.eslgamesplus.com/present-progressive-continuous-esl-grammar-fun-game-online/.
Na koniec zróbcie ćwiczenie 3 ze strony 62 z podręcznika oraz ćwiczenie
1 ze strony 45 z zeszytu ćwiczeń. Odpowiedzi przesyłamy tradycyjnie W
TREŚCI MAILA DO CZWARTKU.

Powodzenia!

Michał Obarzanek

2. PLASTYKA

 

WIELKANOC już za kilka dni. Proponuję wykonać prostą pisankę metodą frotażu:

 

https://www.facebook.com/BlogMojeDzieciKreatywnie/videos/271985093808685/UzpfSTEwNDcwMjY0Nzk6MTAyMjA1NDAwNzAwMjU1NDA/

 

Na pewno w domu znajdziecie materiał/ serwetkę/ papier o nierównej fakturze- podkładacie go pod kartkę i za pomocą kredki pastelowej lub świecowej- rysujecie, aby widać było wzór. Prace możecie przysyłać na maila (joannajarosbrzezinki@gmail.com) do piątku.

 

Joanna Jaros



06.04- PONIEDZIAŁEK

1.HISTORIA

2. J. POLSKI

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA

5. RELIGIA


1. HISTORIA- sprawdź maila


2. JĘZYK POLSKI

 

 

Dzień dobry! Dziś kontynuujemy porządkowanie wiedzy o stopniowaniu przymiotnika. Zapraszam! 

 

 

 

 

Olga Zawodnik-Purtak


3. MATEMATYKA

 Dzień dobry, 

 


Lekcje na dzisiaj znajdziecie tutaj:
 
Dzisiaj lekcja z mnósssstwem gier, ale uwaga po lekcji test podsumowujący na ocenę. Wszystko znajdziecie na padlecie w lekcji 6 kwietnia. 

 

 

 

Pozdrawiam

 

Judyta Broda


4. TECHNIKA


Temat: Jak powstaje rysunek techniczny?
Proszę zrobić zadania 1-4 z tematu z podręcznika.
Zdjęcie wykonanej pracy z zeszytu przysłać do 7 kwietnia na e-mail: szymon.jaros(malpa)spmachocice.pl w temacie wpisać "Brzezinki 5 technika".
Szymon Jaros


5. RELIGIA

 

Temat: Wielki Czwartek Piątek i Sobota .

Opisz, jak w domu uczestniczyles w tych dniach .

Pomoc jest w ogłoszeniach parafialnych:

https://parafiabrzezinki.wixsite.com/parafia-brzezinki/blank-x8ls4 

Ks. Zbigniew Kądziela



03.04- piątek

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com


1. JĘZYK POLSKI

 
 
Dzień dobry! Dziś dowiemy się, po co nam przymiotniki.
Zapraszam tu - wybierz temat z 3 kwietnia:
 
 
Olga Zawodnik-Purtak

 

02.04- czwartek

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA (konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com)


1, JĘZYK POLSKI

 

JĘZYK POLSKI - KLASA V
Dzień dobry! Zapraszam Was na dzisiejszą lekcję, którą znajdziecie jak zwykle na tym padlecie:

  

Zapraszam i pozdrawiam! Olga Zawodnik-Purtak


2. JĘZYK ANGIELSKI

Tłumaczymy słówka z zadania 1 na stronie 60. Robimy zadania: 2,
str. 60, oraz 3, str. 61. Z zeszytu ćwiczeń robimy ćwiczenia 1 i 2, str.
44. Słówka utrwalamy w aplikacji Quizlet:

https://quizlet.com/pl/420913489/unit-5-places-in-a-school-flash-cards/

- przerabiamy wszystkie zakładki znajdujące się po lewej stronie
(fiszki, ucz się, pisanie, ćwiczenie, test, dopasowania, grawitacja).
Odpowiedzi do zadań z podręcznika oraz zeszytu ćwiczeń proszę
przesłać w treści maila do jutra (piątek).

Michał Obarzanek


3. MUZYKA

 

Muzyka: "Muzyka źródeł" podręcznik str. 119 kl5 

Proszę zapoznać się z tematem lekcji oraz przeczytać informacje i zrobić ćwiczenia z epodręcznika:

 

https://epodreczniki.pl/a/prehistoryczne-i-starozytne-instrumenty-muzyczne/Dy6Vn69IJ

 

Proszę posłuchać piosenki, która jest w podręczniku na str. 119. Tę piosenkę będziemy śpiewać na ocenę jak wrócimy do szkoły:

 

https://www.youtube.com/watch?v=cNoOxbJnS_s

Daniel Kozłowski


01.04- środa

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA

4. UWAGA! PRIMA APRILIS.... JUŻ WKRÓTCE NA STRONIE GŁÓWNEJ:)


1. MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!


Zadania na dziś znajdziecie tutaj, wybierzcie lekcję 01.04.

 

 
Judyta Broda


2. BIOLOGIA

 

Kochani!
Serdecznie dziękuję za korespondencję.Uznanie dla Tych, którym się CHCIAŁO CHCIEĆ!
Kolejna lekcja
Temat: Liść-wytwórnia pokarmu.

 

Ciekawa i ważna lekcja.Jak zwykle- podstawa to podręcznik i zeszyt ćwiczeń.A na dobry początek:
 

 

Można nucić i kolorować budowę liścia ,jego funkcje i modyfikacje.
 
Mamy trochę czasu, więc dla chętnych ćwiczenie.Mamy wiosnę, wkrótce będzie cieplutko, ale póki co trochę zimno i ponuro.Proponuję więc użyć tuszu lub atramentu, wlać do wody w wazonie i wstawić do niego dowolne rośliny np.żonkile,tulipany,forsycję.....i poczekać CO SIĘ STANIE?

  

Czekam na efekty i zdjęcia .

 

Trzymajcie się cieplutko!
 
Agnieszka Żywot


3. GEOGRAFIA- sprawdź maila



31.03- wtorek

1. JĘZYK ANGIELSKI

2. PLASTYKA

3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com


1. JĘZYK ANGIELSKI

Proszę obejrzeć filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=ulqYSgxbNwY&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=7,

oraz

https://www.youtube.com/watch?v=z1cJ7E8yqnY&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=8.

Następnie zrób ćwiczenia numer 1,2,3,4,5 ze strony 58 oraz ćwiczenie 11
ze strony 59.

Odpowiedzi w treści maila proszę odesłać do czwartku.

Michał Obarzanek


2. PLASTYKA

W ramach zajęć plastyki w tym tygodniu wykonujemy KARTKĘ DLA MEDYKA.

Chcemy podziekować naszej służbie zdrowia, która codziennie naraża swoje życie, aby pomoagać innym.  


KARTKA DLA MEDYKA!!!

Zadanie polega na narysowaniu, namalowaniu czy stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla medyka. Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni. 

Zdjęcia kartek i rysunków wysyłamy na moją pocztę - joannajarosbrzezinki@gmail.com do piątku

Myślę, że taką pracę z podziękowaniem może wykonać każdy- dowolna technika, dowolna forma pracy. Można na pracy dopisać hasłow #kartkadlamedyka 

Więcej szczegółów:

https://www.specjalni.pl/2020/03/kartka-dla-medyka-akcja-uczniow-i.html

Joanna Jaros

 

30.03- poniedziałek

1. HISTORIA

2. JĘZYK POLSKI

3. MATEMATYKA

4. TECHNIKA

5. RELIGIA (dodatkowo)

6.WF (dodatkowo)


1. HISTORIA- sprawdź maila

 

Proponuje pewną formę projektu edukacyjnego (Społeczeństwo średniowiecza)

 

Sami, z niewielkimi ograniczeniami będziecie mogli dostosować pracę do możliwości czasowych i technicznych.

 

1.      Korzystając z tekstu ze strony 134, wymień stany średniowiecznego społeczeństwa.

 

2.      Ich nazwy wpisz w zamieszczoną poniżej tabelkę (można ją dostosować do swoich potrzeb - wykonać inną)

 

3.      Uzupełnij pozostałe części tabeli. Informacje do tego potrzebne znajdziesz w temacie 2,3 i 4.

 

4.      Oceniać będziemy prawdziwość informacji oraz ich ilość (wypełnienie pól w tabelce).

 

5.      Termin oddania pracy to 06. 04.2020 r. (czekam na pytania, sugestie, rozmowy - zachęcam do nich uczniów).

 

6.      W czwartek 02.04.2020) proszę przesłać informację o stanach społecznych średniowiecznej Europy (wymienić je.)

 

Uwaga!

 

Proponuję na kanale YouTube zobaczyć filmiki: Prosta historia odcinek 2 – “Wyprawy krzyżowe ½” “Architektura średniowiecza”, “Prosta historia - Społeczeństwo średniowiecza” (mam przekonanie, że się przydadzą).

 

Dla chętnych.

 

Opisz jeden dzień z życia przedstawiciela wybranego stanu społeczeństwa średniowiecznego

 

Życzę powodzenia i pozdrawiam.

Rafał Bugajski



2. JĘZYK POLSKI

 

Dzień dobry!

Mam nadzieję, że spodobała się Wam nasza poprzednia lekcja? :-)
Pamiętajcie, jeśli czegokolwiek nie rozumiecie, to możecie do mnie zawsze napisać z prośbą o dodatkowe wyjaśnienia!

Dziś będziemy kontynuować temat przymiotnika. W tym celu wejdźcie na nasz klasowy padlet:
 
Powodzenia! Olga Zawodnik - Purtak


3. MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!


Zadania na dziś znajdziecie tutaj 
 
Judyta Broda


4. TECHNIKA

 

W ramach lekcji techniki wykonujemy jajko wielkanocne według pomysłu, kto jeszcze nie zrobił:

 

https://drive.google.com/open?id=1aVUBsCdcEDgAxyzTc2iZJd44wYeRJiSi

 

Termin: 3 kwietnia

 

Jako potwierdzenie proszę przesłać 2 zdjęcia (podczas i po wykonaniu)pracy na email: szymon.jaros(małpa)spmachocice.pl w temacie wpisać: Brzezinki 5 technika

 

Szymon Jaros


5. RELIGIA

Klasa 5 temat Izajasza głosicieli najważniejszych obietnic . Uzupełnić cwiczeniowke i przeczytać temat z katechizmu . Pomodlcie się o szybki powrót do szkoly.

Ks. Zbigniew Kądziela

6. WF

Przeczytaj poniższy tekst:

Tętno spoczynkowe, tętno powysiłkowe.

tętno spoczynkowe- liczba uderzeń serca w ciągu jednej minuty, mierzona w warunkach spoczynku- najlepiej rano w pozycji półsiedzącej lub siedzącej prawidłowe tętno dla dzieci to (około 100 uderzeń na minutę).

tętno powysiłkowe- liczba uderzeń serca na minutę, mierzona po wysiłku fizycznym.

W ramach przypomnienia: jak prawidłowo mierzyć tętno (puls) na ręce (przedramię) filmik instruktarzowy:

https://www.youtube.com/watch?v=UXYrQUVm9lk

Drugim sposobem jest mierzenie tętna na tętnicy szyjnej. Podobnie jak na filmiku należy przygotować zegarek, następnie należy przyłożyć dwa palce najlepiej wskazujący i środkowy po prawej stronie szyi, między przełykiem, a węzłem chłonnym. Doskonale przedstawia to zdjęcie:

https://i.zdrowie.wp.pl/gfx/wpfitnes/pl/defaultaktualnosci/108/997/1/1454565649.jpg?fbclid=IwAR3xxycYdFLoRyZRPyWKx4cm4IS-jY5rPCkjcZFBbuGbGcfDBGztB0NwxHQ

Postępujemy tak samo jak podczas mierzenia tętna na ręce.

 

Praca dla uczniów klasy V i VI.

Zadanie do wykonania.

Proszę o zapisywanie swojego tętna przed ćwiczeniami oraz bezpośrednio po nich na kartce codziennie przez okres 2 tygodni pomijając soboty i niedziele. Stwórzcie sobie odpowiednią tabelkę. Z jednej strony zapisujcie tętno spoczynkowe, z drugiej tętno powysiłkowe. Nie zapomnijcie zapisaniu daty (dzień i miesiąc). Sprawdzicie sobie w ten sposób sami, czy wasze wyniki przed i po wysiłku różnią się. Będzie to również dla was możliwość na zdobycie dodatkowej oceny z Wychowania Fizycznego.

Wyniki waszej pracy w formie zdjęcia lub pliku proszę przesłać na maila: wojciechhaba@gmail.com w temacie proszę o zapisanie imienia, nazwiska oraz klasy.
W razie pytań możecie do mnie napisać maila, skorzystać z messengera lub Facebooka.

Ćwiczenia jakie możecie wykonać nie wychodząc z domu. Przekazuję link do filmiku. Pamiętajcie przed rozpoczęciem ćwiczeń zmierzcie sobie tętno i zapiszcie je na kartce. Podobnie zróbcie po wykonanych ćwiczeniach.

https://www.youtube.com/watch?v=oBm5En379vc

 

Dla tych którzy chcą dodatkowo poćwiczyć i posiadają w domu skakankę przesyłam linki do filmiku instruktarzowego jak skakać na skakance oraz najczęstszych błędach podczas zabawy ze skakanką.

SKAKANKA filmik instruktarzowy

https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI

SKAKANKA najczęstsze błędy

https://www.youtube.com/watch?v=efMTM7-VMFU

Zachęcam oczywiście do skorzystania z ćwiczeń przygotowanych przez Panią Iwonę Dutkiewicz, które jeszcze bardziej przygotują wasz organizm do przyjemnego i zdrowego spędzenia czasu w domu.

 

Wojciech Haba


27.03- piątek

PLAN LEKCJI:

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm

3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com


1. JĘZYK POLSKI

 

Dzień dobry klaso V! Dziś mam dla Was coś nowego... Zapraszam Was na pierwszą lekcję z naszym klasowym padletem - to taka tablica, na której będę umieszczać kolejne lekcje. Wejdźcie na poniższą stronę i wykonujcie polecenia krok po kroku:

 
Powodzenia! 
Olga Zawodnik-Purtak

 

26.03- czwartek

PLAN LEKCJI:

1. J. POLSKI

2. J. ANGIELSKI

3. MUZYKA

4. HISTORIA- KONSULTACJA (MAIL: bugajskirafal9@gmail.com)


1. JĘZYK POLSKI

 

Drodzy Uczniowie klasy V :-)

Minęły już dwa tygodnie, od kiedy widzieliśmy się po raz ostatni. Jestem pewna, że większość z Was pilnie czyta lekturę i wykonuje zadania, które Wam polecam. Ale brakuje mi wiadomości od Was! Co u Was słychać? 

Dlatego proponuję Wam następujące zadanie obowiązkowe: 

Napisz do pani Olgi e-mail. 

Napisz, co u Ciebie słychać? Jak spędzasz czas poza nauką? Czy dobrze się czujesz? Czy oglądasz jakieś ciekawe filmy? Za czym lub za kim tęsknisz? To tylko pytania pomocnicze, napisz co chcesz. Ale koniecznie dopisz, który rozdział lektury "W pustyni i w puszczy" właśnie czytasz!!!

Ps. Skoro to praca z języka polskiego, to przypominam o poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej!

Na maile czekam przez cały dzień (czwartek), chętnie odpowiem! 

Mój adres: olgazp.brzezinki@gmail.com

Powodzenia!

Olga Zawodnik - Purtak


2. J. ANGIELSKI- sprawdź maila

Proszę DOKŁADNIE przeczytać objaśnienia z gramatyki na STRONIE 57.
Przypomnieć sobie słówka na insta.Ling i ze STRONY 56.
Zrobić REVISION WORKOUT ze STRONY 55 i odesłać odpowiedzi DO WTORKU.

Dla chętnych link do gry interaktywnej z czasem PRESENT SIMPLE:

https://www.eslgamesplus.com/present-simple-verbs-game/

Michał Obarzanek


3. MUZYKA

Muzyka: "Folklor naszych sąsiadów" podręcznik str. 111 kl. 5

Proszę zapoznać się z tematem lekcji oraz przeczytać informacje i zrobić ćwiczenia z epodręcznika

 

https://epodreczniki.pl/a/muzyka-naszych-sasiadow---ukraina/Dc1M25Vxg

https://epodreczniki.pl/a/muzyka-naszych-sasiadow---slowacja/D17Wg5fxN

Daniel Kozłowski


25.03- środa

PLAN LEKCJI:

1. MATEMATYKA

2. BIOLOGIA

3. GEOGRAFIA

4. wyjątkowo RELIGIA


 MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!

Moi Kochani, dzisiaj będziecie mieć materiał przewidziany na dwie jednostki lekcyjne, tzn. 2x 45 minut. Dzisiaj dłuższy temat więc i czas będzie dłuższy, do piątku (27.03). W piątek 27.03 jestem do Waszej dyspozycji i konsultacji odnośnie przewidzianych zadań.

 

Oto umiejętności, które zdobędziecie po wykonaniu zadań:

 

- dzielenie w pamięci ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną (proste przypadki);

 

-dzielenie pisemne ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną;

 

-rozwiązuje typowe zadania tekstowe z zastosowaniem dzielenia ułamków dziesiętnych       i porównywania ilorazowego;

 

- dzielenie w pamięci ułamków dziesiętnych (proste przypadki)

 

-dzielenie pisemne ułamków dziesiętnych.

 

 Zadania rozpocznijcie od wpisania tematu:

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych. Ćwiczenia w zastosowaniu dzielenia ułamków dziesiętnych.

Następnie obejrzyjcie uważnie film:

 

https://www.youtube.com/watch?v=IAC3nPS5Xo8

 

1. Po obejrzeniu sprawdźcie się zdobywając 1 ananasa na:

 

 https://www.matzoo.pl/klasa5/dzielenie-ulamkow-dziesietnych-przez-liczbe_32_181

 

(Dla osób które nie lubią pracy w matzoo Zadanie 2 poziom B strona 31)

 

2.Przepiszcie proszę poniższe polecenia do zeszytu oraz rozwiążcie je:

 

a)      5 długopisów kosztuje 9,30. Ile kosztuje jeden długopis?

 

b)      Za 6 kg jabłek należy zapłacić 17,94 zł. Jaka jest cena jabłek za kilogram?

 

c)      Ananas kosztuje 7,20 zł natomiast melon 6zł. Ile razy droższy jest ananas od melona?

  

Po wykonaniu powyższych ćwiczeń zróbcie chwilę przerwy, a następnie obejrzyjcie film:

 

 https://www.youtube.com/watch?v=21KCFJFkyrU

 

Z niego dowiecie się jak radzić sobie z dzieleniem kiedy obie liczby są ułamkami dziesiętnymi. Na podstawie obejrzanego filmu spróbujcie wykonać CZTERY PODPUNKTY Z POZIOMU C z zadania 2 strona 31.

 

Pamiętajcie! Gdyby pojawiły się problemy podczas ćwiczeń możecie do mnie pisać na mail: jud.broda@gmail.com.

 

Dla chętnych proponuję film animowany: „ Kaczor Donald w krainie Matmagii” https://www.youtube.com/watch?v=0Ng5iPM7DF8&fbclid=IwAR0yHOptbtIlLlWGAzEPYeD0FWr9hJoYmG3m2iV3Mmx5g4ynEc4RQ7Hdagg

Judyta Broda


BIOLOGIA

 

Temat:Pęd.Budowa i funkcje łodygi.
 
Do przeczytania temat z podręcznika .Do uzupełnienia- temat w zeszycie ćwiczeń.
 
Dla zainteresowanych zadania dodatkowe na pocztę.
 
Zeszyt ćwiczeń, jeśli nic się nie zmieni, będę sprawdzać po powrocie do szkoły;po zakończeniu całego działu.
 
Dziękuję wszystkim za dotychczasowy kontakt.Wszystkie zadania dodatkowe sprawdzę i docenię zaangażowanie.
 
Trzymajcie się ciepło i ZDROWO!
 
A.Żywot

 

W ramach konsultacji zapraszam do kontaktu uczniów wszystkich klas.
 
Proszę wykorzystać dobrze ten czas.Nie są to sztywne godziny-piszcie, kiedy działa internet i kiedy macie wenę.Odpiszę i wyjaśnię wątpliwości.
 
Domyślam się,że na odległość to nie to, ale miejmy nadzieję, że wkrótce się spotkamy i wszystko ogarniemy.
 
DAMY RADĘ !
 
Z poważaniem
A.Żywot


GEOGRAFIA- sprawdź maila


RELIGIA

Ogloszanie królestwa Bożego i Droga krzyżowa w domu

27 temat Jonasz Zazdrosny prorok

Pomodlę się o 20.30 na różańcu.

Wszystkie tematy z religii będą podawane w każdy poniedziałek. 

ks. Zbigniew Kądziela


23.03

MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta! 


Dziękuję za wykonane ćwiczenia wszystkim, którzy aktywnie uczestniczą w wirtualnych zajęciach. Dziękuję Wam oraz Waszym rodzicom za informacje zwrotne i odpowiedzi na maile. Prośba do osób, które do tej pory nie miały okazji wysłać zadań, od środy, zgodnie z postanowieniem MEN wszystkie ćwiczenia są obowiązkowe i MOGĄ podlegać ocenie. 
Moi drodzy, na dziś proszę abyście przypomnieli sobie jak mnożymy ułamki dziesiętne (ostatnia lekcja w szkole) dlatego obejrzyjcie film:
a następnie wykonajcie ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
1) 0,025x0,043=
2)0,08x1,243=
3)9,76x3,456=
4)1,784x0,8=
5)2,345x1,25=
(Poproszę mnożenie pisemne, nie obliczenia na kalkulatorze;) na kalkulatorze wykonujemy sprawdzenie)
Ćwiczenie 2
6) Baton kosztuje 1,35 zł. Ile zapłacisz za 6 takich batonów? 
7) Kilogram mandarynek kosztuje 5,26 zł. Ile zapłacisz za:
       a) 1 kg mandarynek
       b) 3 kg mandarynek 
       c) 2,5 kg mandarynek 
       d) Jedną mandarynkę o wadze 0,15 kg?
 
Na rozwiązania zadań czekam dziś, do godziny 18.00.
Pozdrawiam, Judyta Broda
 

JĘZYK POLSKI

 

JĘZYK POLSKI - PONIEDZIAŁEK 23 MARCA

 

Drodzy uczniowie!

 

Mam nadzieję, że wywiązujecie się z powierzonego Wam zadania i pilnie czytacie lekturę "W pustyni i w puszczy"? Zanim przejdziemy do jej omawiania (czytamy do końca marca!), zapraszam na kilka lekcji powtórkowych.

 

Dziś proponuję RZECZOWNIK. Znamy go świetnie, wykonaliśmy wiele ćwiczeń na jego temat, a teraz proponuję Wam ćwiczenia on-line. Wypełnijcie je sobie i od razu sprawdźcie! Jeśli zrobiliście błąd – próbujcie do skutku! Powodzenia! 

 

W razie pytań proszę pisać na adres: olgazp.brzezinki@gmail.com

 

https://epodreczniki.pl/a/o-rzeczowniku-rzeczy-kilka/DdY7DNJSD

 

Olga Zawodnik - Purtak




19.03

 MATEMATYKA

Dzień dobry Klaso Piąta!
  Dziękuję za Wasze zaangażowanie i zdjęcia. Każdy z Was otrzymał informację zwrotną na maila.  Poprzednie ćwiczenie było pisane, więc teraz trochę pograjcie.
W tym ćwiczeniu będziecie zamieniać grosze na złotówki, tzn 679 gr=6,79 zł ( bo złotówka to 100 groszy, czyli tak jak mówiliśmy 679:100=6,79-przesuwamy o dwa miejsca w lewo). Polecam film:
 
 
Zadanie uznaję za zaliczone po zdobyciu 3 ananasów. 
 Uwaga zdjęcia poproszę tak jak poprzednio, na maila do PONIEDZIAŁKU (23.03.2020)
Pozdrawiam
Judyta Broda


 

BIOLOGIA- do 25 marca

 

 

 

W ramach powtórki wykonujemy ćwiczenia Świat roślin- załącznik na dole.

 

 

 

Jesli mamy pytania to piszemy na maila: agazywot@wp.pl

 

 

 

Zrobiony test- jesli mamy mozliwość - wysyłamy również na maila.

 

 

 

Agnieszka Żywot

 

Materiał przesłany na stronę internetową szkoły w pierwszym okresie kwarantanny miał za zadanie zainteresowanie uczniów treściami biologicznymi z rozszerzeniem.Uczniowie obecnej klasy VI i kolejnych,czyli obecnej V ,będą mogli wybierać BIOLOGIĘ jako przedmiot egzaminacyjny-stąd takie treści.Nie podlega on ocenie.Nie było rozporządzenia MEN.

 

Była również informacja,także na apelu szkolnym,że podstawą wystawienia oceny z biologii jest podstawa programowa-treści podręcznika i zeszytu ćwiczeń.Wielu uczniów ma ogromne braki w zeszycie ćwiczeń.

 

Ocena jest również uwarunkowana opiniami i orzeczeniami z poradni.

 

Od 25.03.2020 rusz nauka on-line.Treści będą zróżnicowane, tak jak dotychczas.Są uczniowie,których satysfakcjonuje dopuszczający i minimum,ale są tacy,którzy już planują np.medycynę w przyszłości.

 

Wszyscy jesteśmy w trudnej sytuacji-uczniowie,nauczyciele,rodzice-wykażmy się zrozumieniem i empatią,a DAMY RADĘ!

 

Z poważaniem

 

A.Żywot


JĘZYK ANGIELSKI- do poniedziałku 23 marca

Na dole strony znajduje się załącznik pdf. Proszę go wykonać i odesłać do poniedziałku na mail: obarzanek@poczta.fm. Jesli macie jakies pytania- piszcie na tego maila.

 

 

 

Michał Obarzanek

TECHNIKA- do 27 marca

Proszę żeby uczniowie wykonali pisankę wg. projektu: https://drive.google.com/open?id=1aVUBsCdcEDgAxyzTc2iZJd44wYeRJiSi
Termin: 27 marca
Jako potwierdzenie proszę przesłać 2 zdjęcia (podczas i po wykonaniu)pracy na email: szymon.jaros(małpa)spmachocice.pl w temacie wpisać: Brzezinki 5 technika

Szymon Jaros

JĘZYK POLSKI - ŚRODA 18.03

Drodzy uczniowie!

W przerwie od czytania (i oglądania) lektury "W pustyni i w puszczy" proponuję Wam kilka zadań na temat legend. W ostatnim tygodniu czytaliśmy legendy, rozmawialiśmy o nich. Tu znajdziecie kilka tekstów o początkach państwa polskiego i zadania do wykonania on-line - sprawdzicie je sobie sami :-)

Zachęcam do przeczytania i rozwiązywania!

https://epodreczniki.pl/a/legendarne-poczatki-polski/D14mBeLpA


MATEMATYKA- 17.03- wtorek

 

Dzień dobry Klaso Piąta!

Mam nadzieję, że zadania na matzoo nie sprawiły Wam trudności. Dzisiaj zadanie dla Was, to przypomnieć sobie zasadę dzielenia pisemnego (będzie nam bardzo potrzebna podczas kolejnego tematu). W tym celu obejrzyjcie film na pistacja.tv:
następnie wykonajcie działania pisemne:
1) 396:4 
2) 489:6
3) 1278:5
4) 6521:9
5) 7891:8
6) 1111111:3
7) 5:4
Zdjęcia wykonanych zadań proszę wysyłać na adres jud.broda@gmail.com.
P.S. Całość jest tak zaplanowana, aby nie przekroczyła 45 minut. Na zdjęcia czekam do środy do godz 18. Powodzenia:-) 
 
Judyta Broda

 

PLASTYKA- 17.03 wtorek

 

Zachęcam do obejrzenia filmiku o różnych rodzajach kompozycji:

https://www.youtube.com/watch?v=B1k55vcN8Vw

Następnie można zwiedzić wirtualnie muzeum Musée d’Orsay w Paryżu (trzeba kliknąć małego ludzika po prawej stronie i poruszać się strzałkami).

Podczas wirtualnego spaceru można zobaczyć dziesiątki słynnych dzieł francuskich artystów, którzy tworzyli w latach 1848-1914, między innymi Moneta, Cézanne’a i Gauguina.



https://artsandculture.google.com/partner/musee-dorsay-paris?hl=en

 

Polecam!

Joanna Jaros

JĘZYK POLSKI- 16.03- poniedziałek

Wszyscy otrzymaliście lekturę "W pustyni i w puszczy". Proponuję, aby w ramach lekcji języka polskiego czytać 1 godzinę dziennie i skończyć lekturę do końca marca.

Czytając, zwracajcie uwagę na następujące zagadnienia:

  • zagraj! sprawdź się!

A teraz czytaj! Miłej lektury :-)

 Uwaga! Od poniedziałku 16 marca na progranie TVP KULTURA film "W pustyni i w puszczy w odcinkach"!

  • odcinek 1 - poniedziałek g. 16.20

  • odcinek 2 - wtorek g. 15.55

  • odcinek 3 – środa g. 16.00

  • odcinek 4 – czwarty g. 15.40

 Olga Zawodnik - Purtak

 

 

MATEMATYKA- 16.03- poniedziałek

Pod tymi linkami znajdziecie ciekawe zadania on- line:

https://www.matzoo.pl/klasa5/dodawanie-na-paragonie_32_512?fbclid=IwAR0_jJmg9HKjsP6zkIkGBkzeIuQwH29yAMvnXX9wCr4iyYwrbQUQozAV7WE


https://www.matzoo.pl/klasa5/mnozenie-ulamkow-dziesietnych-przez-liczby_32_180?fbclid=IwAR1m2omXGE3PmFtvLLiTpceuoS0tfjFPCDrtegBEC5DXNpDH1IZiRgBWP6M

 
Judyta Broda

 

JĘZYK ANGIELSKI- do środy 18. 03.

 

Ćwiczenia są załączone na dole strony w pdf. Proszę je rozwiązać i wysłać do środy na maila: obarzanek@poczta.fm

 

Michał Obarzanek


GEOGRAFIA- do wykonania do 25 marca

W realizacji tematów pomogą Ci następujące filmy:

 

Tatry – klasa V

 

dla wszystkich:

 

 

 

- Wysokie Tatry – kraina zatrzymana w czasie - https://www.youtube.com/watch?v=KZ2hzTH5SPs

 

- Podsumowanie wiadomości - https://epodreczniki.pl/a/regiony-polski-podsumowanie/D1FgM2Qlv

 

1. Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej (tylko dokończyć temat w ćwiczeniówce)

- położenie Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej

- cechy krajobrazu krasowego

- formy krasowe charakterystyczne dla Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej

- dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej

- charakterystyczne gatunki roślin i zwierząt w regionie

2. Krajobraz wysokogórski Tatr

- położenie i podział Tatr

- cechy krajobrazu wysokogórskiego

- pogoda w górach

- piętrowość roślinna

- obiekty dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego

- życie i zwyczaje mieszkańców Podhala

- turystyka w Tatrach

 Sylwia Nalepa

 

HISTORIA- do wykonania do 25 marca

  1. Konflikt papiestwa z cesarstwem. 

  • Opisać zagadnienia (na co będę zwracać uwagę, strona 119). 

  • Opisać zagadnienia ze strony 121, pozycja 1,2,3.5 (sprawdź się) 

  1. Wyprawy krzyżowe. 

  • Opisać zagadnienia ze strony122 (na co będę zwracać uwagę). 

  • Tekst źródłowy ze strony 123 (odpowiedzieć na pytania pod tekstem – pisemnie) 

  • Opisać zagadnienia ze strony 127, pozycja 1,2,3, dla chętnych pozycja 5 (sprawdź się) 

  1. Podsumowanie działu IV, strona 130. 

  1. System feudalny. 

  • Narysować schemat drabiny feudalnej. 

  • Opisać zagadnienia ze strony 135, pozycja 1,2,3,4 (sprawdź się) 

 
Rafał Bugajski

Od poniedziałku będziecie mogli skorzystać z wielu propozycji przygotowanych przez nauczycieli. Sprawdzajcie codziennie swoje zadania. Powodzenia!

JJ

Opublikowano: 15 marca 2020 15:20

Kategoria: LEKCJE ON- LINE

Zdjęcia:

Załączniki:

brainy_kl_5_trf_extra_support_unit_3_lesson_7.pdf [672.58 KB]

ANG- DO PON. 23.03 [1.14 MB]

BIOL- do pon. 23.03 [322.56 KB]

WF- 16.04- Igrzyska... Wojciech Haba [23.2 KB]

WF- 15.05- zad. 3 [77.9 KB]

Wyświetleń: 9467

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Brzezinkach

Realizacja: Superszkolna.pl