KLASA 5

19.06- piątek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
UWAGA!
Od poniedziałku 22 czerwca do czwartku 25 czerwca (ostatni tydzień nauki) lekcje będą wysyłane bezpośrednio od nauczycieli na Wasze skrzynki mailowe (nie bedą wstawiane na stronę szkoły).
1. J. POLSKI
Dzień dobry! Ostatnio poznaliście zawody związane z radiem, dziś kolej na prasę. Zapraszam!
https://pl.padlet.com/olgazpbrzezinki/qpqmevljjj59m4ma
Olga Zawodnik-Purtak
16,17,18- EGZAMINY ÓSMOKLASISTY - dni wolne od zajęć
15.06- poniedziałek
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1.HISTORIA- sprawdź maila
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
Dzień dobry,
4. TECHNIKA
15 czerwca - kurs majsterkowania: https://tiny.pl/7w1zd
22 czerwca - coś z niczego https://tiny.pl/7w1z2
Szymon Jaros
5. RELIGIA- zajęcia na dwa tygodnie
Klasa 5 temat 37 Jan Chrzciciel -dla Królestwa Niebieskiego
Temat 38 Szymon Piotr - złowiony rybak
Ks. Zbigniew Kądziela
10.06- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
Dzień dobry,
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
09.06- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI - sprawdź maila
2. PLASTYKA
Temat:Polskie zabytki do XIXw.
Zbliżają się wakacje. Mimo że sytuacja jest nadal niebezpieczna i trzeba zachować ostrożność to może uda się wyjechać w Polsce w jakieś piękne miejsce. Nasz kraj jest bardo ciekawy i zróżnicowany. Zachęcam do zapoznania się z polskimi zabytkami na e-podręcznikach. Zaproszenie powinno być już na Waszych mailach lub pod linkiem:
https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/404105
Miłego zwiedzania :)
Joanna Jaros
08.06- poniedziałek
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1.HISTORIA- sprawdź maila
2. J. POLSKI
Dzień dobry! Dziś poznamy balladę Adama Mickiewicza mówiącą o pewnej, mrożącej krew w żyłach, przygodzie. Zapraszam!
https://pl.padlet.com/olgazpbrzezinki/qpqmevljjj59m4ma
Olga Zawodnik-Purtak
3. MATEMATYKA
Dzień dobry,
4. TECHNIKA
Książki z techniki można zdawać-wychowawca Was poinformuje kiedy.
Tu macie propozycję urządzenia warsztatu młodego technika. Proszę obejrzeć film:
https://www.youtube.com/watch?v=_2Xn4MOIog4
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Klasa 5 temat 36 święty Józef milczący opiekun . Uzupełnij cwiczeniowke . Udekoruj okno na Boże Ciało
Ks. Zbigniew Kądziela
05.06- piątek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
1. J. POLSKI
04.06- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
Na dzisiejszej lekcji dowiecie się jak mówić o przeszłości. Temat znajduje się na stronie 88 w podręczniku. Na początku posłuchajcie i przeczytajcie rozmowę, w której Sarah i Max opowiadają co wczoraj oglądali w TV. Wypiszcie z tego dialogu nazwy programów. Potem przeczytajcie to, co znajduje się w ramkach "Grammar app" oraz obejrzyjcie video: https://www.youtube.com/watch?v=w0JUIPtyqnM . Możecie również przeczytać objaśnienia ze strony 97 (past simple: affirmative, past simple: negative). Następnie, zróbcie ćwiczenie 2, w którym macie do podanych czasowników dodać "-ed", "-d" lub "-ied". W ćwiczeniu 3 uzupełnijcie zdania wpisując formy przeszłe czasowników podanych w nawiasach, np. 1.He WATCHED a game show yesterday. 2. He DIDN"T WATCH a film on his computer. Dla chętnych proponuję zadanie 4, w którym, używając podanych słów, musicie napisać co robiliście w zeszłym tygodniu w czasie wolnym. Odpowiedzi przyślijcie do wtorku w treści maila.
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
Temat: „Przy ognisku, czyli o akompaniamencie” Klasa 5
https://www.youtube.com/watch?v=pKwQlm-wldA
https://www.youtube.com/watch?v=eTXHLlQFlvE
https://www.youtube.com/watch?v=M7rvvGikfu0
https://www.youtube.com/watch?v=H2KluzxY1b0
https://www.youtube.com/watch?v=v5XWeUSEDWo
Zwróćcie uwagę na akompaniament w tych filmikach i w jaki sposób można akompaniować dla śpiewu.
Daniel Kozłowski
03.06- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
02.06- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
Dzisiaj poznajemy słówka dotyczące programów telewizyjnych oraz mediów. Na początek posłuchajcie, powtórzcie i przetłumaczcie wyrazy z ćwiczenia 1 na stronie 86. Następnie, w ćwiczeniu 2 podajcie przykłady nazw konkretnych programów telewizyjnych oraz mediów (nazwy mogą być po polsku lub angielsku). W ćwiczeniu 3, uzupełnijcie tekst, zastępując ilustracje właściwymi słówkami. W ćwiczeniu 4, wyobraźcie sobie, że prowadzicie teleturniej i spróbujcie przeczytać tekst z zadania 3 w ciągu 60 sekund. Na koniec utrwalamy słówka rozwiązując ćwiczenia na stronie Quizlet:https://quizlet.com/pl/420914062/unit-7-television-and-other-media-flash-cards/. Odpowiedzi prześlijcie do czwartku.
Michał Obarzanek
2. PLASTYKA
Temat: Dzisiaj ostatni temat związany z kompozycją- Kompozycja rytmiczna.
Kompozycja rytmiczna polega na ukazywaniu w regularnych odstępach wielu takich samych lub podobnych elementów plastycznych. Mogą nimi być np. : pasy, figury geometryczne, plamy barwne, linie.
Zaproszenie do ćwiczeń już znajduje się na Waszej poczcie”Wzór na tapecie- kompozycja rytmiczna”.
NIE MUSICIE WYKONYWAĆ ŻADNEJ PRACY.
Jeśli jest problem z logowaniem zapraszam na link:
https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/397230
Joanna Jaros
01.06- poniedziałek- DZIEŃ DZIECKA
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1.HISTORIA- sprwdź maila
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
Proszę obejrzeć film:
https://www.youtube.com/watch?v=_2Xn4MOIog4
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Klasa 5 temat 33 Maryja u Elżbiety radosne poruszenie . Uzupełnij cwiczeniowke Ks. Zbigniew Kądziela
ZAPRASZAMY NA STRONĘ INTERNETOWĄ SZKOŁY:
https://brzezinki.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/396001/dzien_dziecka_online
29.05- piątek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
1. J. POLSKI
28.05- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
Dzisiaj powtarzamy treści z rozdziału 6. W zadaniu 1 na stronie 81 napiszcie nazwy sklepów zaczynające się od "B" lub "C". Następnie, zadaniu 2, przeczytajcie opisy i zdecydujcie o jaki rodzaj transportu chodzi. W zadaniu 3, uzupełnijcie dialogi w sklepie odzieżowym, wpisując wyrazy z niebieskiej ramki. Zadania 4 i 5 to powtórka z gramatyki. W zadaniu 4 uzupełnijcie zdania wpisując "was", "were", "wasn't" lub "weren't", kierując się tym, co jest na obrazkach. Na koniec, w zadaniu 5, napiszcie pytania dotyczące Adeli i Maxa i krótko na nie odpowiedzcie, np. 'Was he in the newsagent's at 3:00?' 'Yes, he was.' Odpowiedzi przyślijcie do wtorku.
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
Temat: „O rodzinie w rytmie rock and rolla” strona 144-147 . Klasa 5
Przeczytajcie notatkę w podręczniku o historii rock and rolla. Posłuchajcie też kilku przykładów.
Początki rock and rolla:
https://www.youtube.com/watch?v=gLzn8nDVSo8
https://www.youtube.com/watch?v=AIDMqq_fH8U
https://www.youtube.com/watch?v=eh8eb_ACLl8
Rock and roll późniejszy:
https://www.youtube.com/watch?v=21VeAmPOBzI
https://www.youtube.com/watch?v=M7JVlpm0eRs
https://www.youtube.com/watch?v=RHpClGAAvpg
Daniel Kozłowski
27.05- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
26.05- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
Na dzisiejszej lekcji będziecie słuchać rozmów w sklepie odzieżowym. Aby się do tego przygotować, przeróbcie potrzebne zdania w aplikacji Quizlet: https://quizlet.com/pl/420913992/unit-6-in-a-clothes-shop-flash-cards/. Gdy już to zrobicie, posłuchajcie dialogu w zadaniu 1 ze strony 79 i zdecydujcie, którą koszulkę kupiła dziewczyna. Potem, w zadaniu 2, dopasujcie rozmiary do symboli z metek z ćwiczenia 1. Następnie posłuchajcie dialogów w zadaniu 4 i uzupełnijcie brakujące słowa. Potem przechodzimy do zadania 5: posłuchajcie 6 dialogów i zdecydujcie jakie są problemy z ubraniami. Na koniec przetłumaczcie zdania z ćwiczenia 6. Wszystkie nagrania znajdziecie w załącznikach. Odpowiedzi przyślijcie do czwartku.
Michał Obarzanek
2. PLASTYKA
Temat: Kompozycja obrazu- układ elementów w pracy plastycznej.
Dzisiaj małe podsumowanie tematów związanych z kompozycją.
Zaproszenie do ćwiczeń już powinno znajdować się w Waszej skrzynce e- mailowej.
Jeśli go nie ma- to znajdziecie materiały pod tym linkiem:
https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/393008
Nie musicie wykonywać przykładowej pracy, która jest tam zadana, ale dokładnie przyglądajcie się przykładowym obrazkom.
Dzisiaj wyślę też propozycje ocen.
Joanna Jaros
25.05- poniedziałek
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1.HISTORIA- sprawdź maila
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
Temat: Sprawdź, co jesz.
Proszę zrobić ćwiczenia 3-7 z tego tematu z podręcznika. Zdjęcie wykonanej pracy odesłać do 27 maja.
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Klasa 5 temat 33 Maryja u Elżbiety radosne poruszenie . Uzupełnij cwiczeniowke
Ks. Zbigniew Kądziela
22.05- piątek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
1. J. POLSKI
21.05- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
Dzisiaj lekcja z gramatyki: pytania z "was" i "were". Zacznijce od przypomnienia sobie nazw środków transportu z poprzedniej lekcji: https://www.gamestolearnenglish.com/fast-vocab/. Następnie, w podręczniku, przeczytajcie notkę ze strony 83 (ramki po prawej stronie)oraz obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=a70BAA_wDc0. Potem przeczytajcie komiks o przygodach Sue ze strony 76 i zróbcie ćwiczenie 3 ze strony 77, w którym macie zamienić podane zdania na pytania, a następnie odpowiedzieć na nie zgodnie z treścią komiksu. Następnie zróbcie zadanie 4, w którym macie najpierw poukładać wyrazy w zdaniach 1-3 tak aby powstały pytania, a następnie dobierzcie do nich właściwe odpowiedzi od A do C. Na koniec robimy zadanie 1 ze strony 55 z ćwiczeniówki. Odpowiedzi prześlijcie do wtorku.
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
Temat: „Ptaki w muzyce”
Posłuchajcie trzech przykładów muzycznych, w których główną rolę odgrywają ptaki.
Zastanówcie się w której z tych kompozycji, według Was, najlepiej słychać wiosenny śpiew ptaków:
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
https://www.youtube.com/watch?v=9aBnuNfmtN0
Daniel Kozłowski
20.05- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila (jak będzie prąd:)
19.05- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
Dzisiaj przerabiamy słówka dotyczące różnych środków transportu. Zaczynamy od zadania 1 ze strony 75. Posłuchajcie i powtórzcie wyrazy, a następnie posegregujcie je na 3 kategorie: LAND - te, które poruszają się na lądzie, AIR - te, które poruszają się w powietrzu i WATER - te, które poruszają się na wodzie. Następnie utrwalcie sobie te słówka przerabiając Quizlet: https://quizlet.com/pl/420913884/unit-6-means-of-transport-flash-cards/, oraz zagrajcie w grę: https://www.gamestolearnenglish.com/fast-english/. Na koniec robimy zadanie 1 ze strony 54 z ćwiczeniówki. Na odpowiedzi czekam do czwartku.
Michał Obarzanek
2. PLASTYKA
Temat: Kompozycja zamknięta.
Tydzień temu poznaliście kompozycję otwartą- dziś kompozycja zamknięta.
Kompozycja zamknięta to układ, w którym elementy przedstawione na obrazie są widoczne w całości i ustawione tak, że tworzą wyodrębnioną z otoczenia grupę. Ten rodzaj kompozycji nie sprawia wrażenia, że mogłaby być kontynuowana poza obrębem dzieła. Przykłady takich kompozycji znajdują się na stronie 51 naszego podręcznika.
Zachęcam do zapoznania się z lekcją on-line:
http://plastyka14.online/index.php/2020/04/21/lekcja-dla-klas-5-kompozycja-zamknieta/
Nie wykonujemy przykładowej pracy plastycznej. Proszę, żebyście uważnie przyjrzeli się przykładowym obrazom.
Polecam też krótki filmik- jak narysować kompozycję otwartą:
https://www.youtube.com/watch?v=s13gC8XCgmI
Joanna Jaros
18.05- poniedziałek
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1.HISTORIA- sprawdź maila
2. J. POLSKI
Dzień dobry! Dziś zapraszam na ostatnią lekcję dotyczącą liczebników - rozważymy kilka kwestii ortograficznych i interpunkcyjnych:
https://pl.padlet.com/olgazpbrzezinki/qpqmevljjj59m4ma
Olga Zawodnik-Purtak
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
Temat: Sprawdź, co jesz.
1 Przeglądamy linki po kolei
2 Wykonaj w zeszycie ćw. 1 i 2
3 Z tej lekcji nic do mnie nie wysyłaj.
https://www.youtube.com/watch?v=a00mf6Z6RFA
https://www.haccp-polska.pl/haccp_linki/listaE.html
https://www.youtube.com/watch?v=C2txcRGrNmk
https://tiny.pl/7tsvm
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Klasa 5 temat 32 Anioł Gabriel u Zachariasza . Uzupełnij cwiczeniowke
Ks. Zbigniew Kądziela
15.05- piątek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
4. WF- dodatkowo
1. J. POLSKI
4. WF
Zadanie 3.
Waszym zadaniem jest stworzenie krzyżówki, której rozwiązaniem będzie słowo ZDROWIE.
Wszystkie hasła muszą nawiązywać do tematyki związanej z wychowaniem fizycznym. (mogą to być znani sportowcy, dyscypliny sportowe, przyrządy wykorzystywane na lekcjach wf itp.).
Krzyżówkę stwórzcie na kartce lub w programie komputerowym, jednak podpowiedzi do haseł możecie zapisać w treści maila wysłanego do mnie oczywiście odpowiednio je numerując.
Przykładowa krzyżówka w załączniku PDF.
Pamiętajcie wasza aktywność w tym semestrze będzie podstawą oceny z wychowania fizycznego, a zadanie 3 jest kolejnym jego elementem. Czas na wykonanie zadania upływa 24 maja. Po tym terminie maksymalna ocena jaką możecie uzyskać to 4. Podobnie jak z pozostałymi pracami. Oczywiście jeżeli praca nie będzie zawierała błędów merytorycznych. W razie pytań i problemów zachęcam do pisania maili do mnie na znany wam adres wojciechhaba@gmail.com Jeżeli ktoś chciałby do przygotowania krzyżówki wykorzystać program komputerowy, zamieszczam linki z filmikami, jak wykonać projekt krzyżówki oraz edytowanie takiej krzyżówki w programie word.
https://www.youtube.com/watch?v=wbivc3HOUBg
https://www.youtube.com/watch?v=zra_p4CLdEk
Wojciech Haba
14.05- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
Dzisiaj lekcja z gramatyki. Będziemy poznawać formy przeszłe czasownika "be". Zaczniemy jednak od powtórki słówek z poprzedniej lekcji: zadanie 1 ze strony 52 z zeszytu ćwiczeń. Następnie przechodzimy do dzisiejszego tematu.Przeczytajcie dokładnie notkę gramatyczną ze strony 83 i obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=cxcZKk6T_P0,. Potem zróbcie ćwiczenia 1, 2 oraz 3 ze strony 74 z podręcznika. Odpowiedzi przyślijcie do jutra.
Michał Obarzanek.
3. MUZYKA
Temat: „Na majówkę”
Dziś proszę spróbować nauczyć się piosenki "Ja mam tylko jeden świat"- podręcznik strona 140,141, a CHĘTNE osoby mogą nagrać swoje wykonanie telefonem i przesłać do mnie na emaila: danielwola@onet.eu ,gwarantuję wysokie oceny. https://www.youtube.com/watch?v=VQRe7-Z__TI
Daniel Kozłowski
13.05- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
UczniowieDziś kolejny temat dotyczący roślin naczyniowych. Najbardziej rozwiniętych ewolucyjnie i bardzo różnorodnych.Temat: Okrytonasienne.Link do dzisiejszego tematu i do następnego; dotyczącego przeglądu tych roślin.Zakres treści z podręcznika i w zeszycie ćwiczeń.Proszę o przesłanie zaległych prac domowych.Trzymajcie się!Agnieszka Żywot
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
12.05- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
Dzisiaj przerabiamy nazwy sklepów. Na stronie 72 w podręczniku, w zadaniu 1, dopasujcie nazwy sklepów do obrazków. Następnie, na podstawie zdań w zadaniu 2 ze strony 73, odgadnijcie nazwy sklepów z dużej ilustracji na stronie 72. Na koniec, w zadaniu 5 ze strony 73, posłuchajcie 4 dialogów i na ich podstawie odgadnijcie w jakich sklepach znajdują się osoby. Jak zwykle polecam przerobić słówka również tutaj:https://quizlet.com/pl/420913764/unit-6-shops-flash-cards/. Odpowiedzi przyślijcie do czwartku.
Michał Obarzanek
2. PLASTYKA
Temat: Kompozycja otwarta.
Jeszcze dziś czekam na prace z asymetrii od 8 osób.
Na najbliższych lekcjach poznacie dwie kolejne kompozycje- otwartą i zamkniętą.
Dzisiaj zajmiemy się KOMPOZYCJĄ OTWARTĄ.
Kompozycja otwarta to taki układ elementów plastycznych, który sprawia wrażenie, jakby się nie kończył na płaszczyźnie, ale rozciągał poza nią. Przykłady takich kompozycji znajdują się na stronie 50 naszego podręcznika.
Zachęcam do zapoznania się z lekcją on-line:
http://plastyka14.online/index.php/2020/04/14/lekcja-dla-klas-5-kompozycja-otwarta/
Nie musicie wykonywać tej pracy plastycznej- chyba, że ktoś ma ochotę na dodatkową ocenę.
Polecam też krótki filmik- jak narysować kompozycję otwartą:
https://www.youtube.com/watch?v=zmG3u81kw-8
Joanna Jaros
11.05- poniedziałek
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
6. Tydzień Bibliotek i Dzień Bibliotekarza
1.HISTORIA- sprawdź maila
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
Proszę obejrzeć film instruktażowy i spróbować zrobić hologram przy użyciu z telefonu.
Link do filmu: https://tiny.pl/7gf9p
Proszę z tej lekcji nic do mnie nie przysyłać
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Klasa 5temat 31 Niech Big będzie błogosławiony Hiob . Uzupełnij cwiczeniowke
Ks. Zbigniew Kądziela
6. Tydzień Bibliotek i Dzień Bibliotekarza
08.05 - piątek
1. J.POLSKI
2. J. ANGIELSKI - konsultacje
3. MATEMATYKA - konsultacje
J.POLSKI
Dziś Dzień Biblioteki i Dzień Europejski - zapoznaj się z informacjami, które pojawią się na głównej stronie szkoły!
07.05- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
Dzisiejsza lekcja dotyczy szkół w Anglii i w Polsce. Przeczytajcie i posłuchajcie tekstu ze strony 68, a następnie dobierzcie właściwe nagłówki do jego poszczególnych części. Następnie, odpowiedzcie krótko na pytania z zadania 3 (odpowiadamy oczywiście na podstawie tekstu). Na koniec, w zadaniu 5, słuchamy pięciu uczniów i decydujemy czy chodzą oni do szkoły polskiej czy angielskiej. Wszystkie dzisiejsze zadania znajdują się na stronie 68 w podręczniku, a nagrania macie w załącznikach. Odpowiedzi przyślijcie do jutra.
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
Muzyka „Muzyka i przyroda” klasa 5 podręcznik strona 136-139
Proszę przeczytać notatkę z podręcznika lekcyjnego oraz z epodręcznika i posłuchać przykładów muzycznych, które są tam zamieszczone:
https://epodreczniki.pl/a/muzyka-ilustracyjna-i-programowa/DIjC0yUDV
Daniel Kozłowski
06.05- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
05.05- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
Temat: Kompozycja asymetryczna- praca plastyczna.
W kompozycji asymetrycznej elementy na płaszczyźnie różnią się swoim ułożeniem. Czyli dominujący element na pracy nie może być na środku- tylko z boku, w rogu.
Waszym zadaniem jest wykonać pracę pt. „Zwierzęta w ruchu”(s. 49 w naszym podręczniku). Proponuję wykonać akwarium z ławicą ryb. Pamiętaj, że ma to być przykład kompozycji asymetrycznej, czyli rybki i inne zwierzęta wodne będą znajdowały się po jednej stronie kartki- NIE PO ŚRODKU.
Może to być praca na kartce- płaska, ale również przestrzenna, np. w pudełku po butach.
Na wyższą ocenę proponuje zainspirować się tutaj:
http://cynamonkimamy.blogspot.com/2016/06/akwarium-z-pudeka-po-butach-z-ruchomymi.html
lub tutaj:
http://www.zainspiruj-malucha.pl/akwarium-z-rybkami/
Na zdjęcia waszych prac czekam cały tydzień (do 12 maja).
Jeśli macie pytania- piszcie.
Joanna Jaros
04.05- poniedziałek
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1.HISTORIA
Przesyłam Ci link do tematu.
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
4. TECHNIKA
Zdrowie na talerzu cd.
Proszę zrobić ćw. 4 - wycinacie z opakowań potrzebne informacje i wklejacie je do zeszytu.
Proszę z tej lekcji nic do mnie nie przysyłać.
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Klasa 5 temat 30 Daniel dochowuje wierności Bogusi obyczajom . Uzupełnij ćwiczeniowke
Ks. Zbigniew Kądziela
30.04- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com
5. ŚWIĘTA MAJOWE
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
Dzisiaj lekcja o nakazach i zakazach dotyczących szkoły. Pamiętajcie,
że wyraz "You must" oznacza "Ty musisz", natomiast
"You mustn't" oznacza "Nie wolno ci". Przeróbcie
słówka z dzisiejszej lekcji klikając w ten link:
https://quizlet.com/pl/420913689/unit-5-at-school-flash-cards/.
Następnie posłuchajcie i przeczytajcie dialog z ćwiczenia 1, strona 67.
Potem posłuchajcie i powtórzcie wyrażenia z zadania 2 i przepiszcie je
do zeszytu zaczynając je od "You must" lub "You
mustn't" (co z tych rzeczy musisz, a czego nie wolno robić). Na
koniec zróbcie ćwiczenie 1 ze strony 49 w zeszycie ćwiczeń. Nagrania do
wszystkich ćwiczeń przesyłam wam w załącznikach. Na odpowiedzi czekam
do wtorku.
Pozdrawiam
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
Muzyka „Śpiewajmy razem- chór”- podręcznik strona 124-131
Proszę przeczytać z podręcznika lekcyjnego oraz z epodręcznika: https://epodreczniki.pl/a/zespoly-wykonawcze---rozne-typy-chorow/D14vD7Kbl jakie mamy rodzaje chórów oraz posłuchać piosenki pt. „Chodź pomaluj mój świat” https://www.youtube.com/watch?v=CANx5RcdPdo
Daniel Kozłowski
5. ŚWIĘTA MAJOWE
W trudnych okolicznościach obchodzimy coroczne święta, które są dla nas wyjątkowe i bardzo ważne.
Gdybyśmy byli dzisiaj w szkole, na pewno uczestniczylibyśmy w przedstawieniu, do którego trwały już próby. Zapewne cieszylibyśmy się wiosną i świętami w pełni.
Nie poddajemy się jednak i w tym roku proponujemy Wam obchody ON-LINE.
https://brzezinki.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/385069/majowe_dni_wazne_dla_kazdego_polaka
Rafał Bugajski, Olga Zawodnik- Purtak, Joanna Jaros
29.04- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
28.04- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
Dzisiaj powtórka rozdziału piątego w formie łamigłówek. Na
początek Quzlet:https://quizlet.com/pl/420913537/unit-5-school-subjects-flash-cards/,
https://quizlet.com/pl/420913489/unit-5-places-in-a-school-flash-cards/.
Potem gra: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/present-simple-and-present-continuous.
Następnie zróbcie ćwiczenia 1 i 2 ze strony 66 z podręcznika oraz
zadanie 1 ze strony 48 z ćwiczeniówki. Odpowiedzi przyślijcie do
czwartku.
Michał Obarzanek
2. PLASTYKA
Temat: Konstytucja 3 Maja.
Zachęcam do zapoznania się z PADLETEM- treści związane ze sztuką:
ZAKŁADKI:
Konstytucja 3 Maja w malarstwie
Inspiracje plastyczne na obchody Konstytucji 3 Maja
PRACE PLASTYCZNE NIE SĄ OBOWIĄZKOWE, ale jeżeli ktoś z Was ma ochotę wykonać taką pracę, to może ją do mnie wysłać na ocenę dodatkową.
Dla chętnych: Zachęcam również do obejrzenia prezentacji o Janie Matejce:
Joanna Jaros
27.04- poniedziałek
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1.HISTORIA
Polska Bolesława Chrobrego
Dzisiaj celem lekcji będzie ocena rządów pierwszego króla Polski.
Aby to zrobić...
-zapoznaj się z tekstem ze stron 170 –173,
-wypełnij poniższa tabelę.
OCENA PANOWANIA BOLESŁAWA CHROBREGO
MOCNE STRONY
|
SŁABE STRONY |
SZANSE
|
ZAGROŻENIA |
W mocnych stronach wpisz te wydarzenia, decyzje, które z Twojego punktu widzenia budowały potęgę państwa i podnosiły znaczenie jego władcy.
Tam, gdzie słabe strony, odwrotnie (wydarzenia, które według Ciebie przyczyniały się do utraty pozycji króla w polityce wewnętrznej - w kraju i zagranicznej).
W pozostałych częściach tabeli umieść swoje przemyślenia (możesz posłużyć się podręcznikiem (jakie szanse wynikały z mocnych stron, a jakie zagrożenia - niebezpieczeństwa ze słabych)
Na Twoją oceną panowania Bolesława Chrobrego czekam do piątku (24.04.2020).
Powodzenia
Rafał Bugajski
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
Temat: Zdrowie na talerzu.
Zapraszam do przypomnienia sobie zasad zdrowego żywienia: https://tiny.pl/7x53w
Proszę zrobić ćwiczenia 1-3 z tematu z podręcznika. Zdjęcie wykonanej pracy proszę wysłać na email: szymon.jaros(małpa)spmachocice.pl do 30 kwietnia.
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Klasa 5 temat numer 29 Prorok Jeremiasz przypomina o decydującym przymierzu . Uzupełnij cwiczeniowke
Ks. Zbigniew Kądziela
24.04- piątek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
1. JĘZYK POLSKI
23.04- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA- konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com
5. ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
Dzisiaj porównujemy 2 czasy teraźniejsze: present simple i present
continuous.
Na początek przeczytajcie dokładnie informacje z ramki "Present
continuous and present simple" na stronie 71. Potem oglądamy film:https://www.youtube.com/watch?v=lfclW6ESe5U. Następnie
robimy ćwiczenia 3 i 4 ze strony 65. Nagranie do ćwiczenia 4 znajdziecie
w załączniku.Na koniec zróbcie zadanie 1 ze strony 47 z ćwiczeniówki.
Odpowiedzi przesyłamy do jutra. W razie trudności proszę się ze mną
kontaktować.
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
Proponuję fajną zabawę w grze muzycznej, polegającej na wciskaniu klawiszy (FGHJ) w odpowiednim momencie i w odpowiednim rytmie granego utworu muzycznego.
https://www.grajteraz.pl/arcade/perfect-piano
miłej zabawy w czasie weekendu.
Przypominam o przesyłaniu kart pracy ostatnio zadanych.
Daniel Kozłowski
5. ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI
Polecamy naszą stronę internetową:
Joanna Jaros
22.04- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
Judyta Broda
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
21.04- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
Dzisiaj czytamy o kolejnych przygodach Sporty Sue. Na rozgrzewkę
przypominamy sobie słówka klikając w linki i robiąc ćwiczenia:https://quizlet.com/pl/420913489/unit-5-places-in-a-school-flash-cards/,
https://quizlet.com/pl/420913537/unit-5-school-subjects-flash-cards/,
https://quizlet.com/pl/420913659/unit-5-useful-flash-cards/.
Następnie, w zadaniu "Quick check" ze strony 64, macie
odgadnąć przedmioty szkolne na podstawie usłyszanych początków
wyrazów (nagranie jest załączniku). Potem czytamy i słuchamy o
przygodach Sue i robimy ćwiczenie 2 ze strony 65 (poprawiamy zdania). Na
koniec zróbcie zadanie "Useful!" ze strony 47 z ćwiczeniówki.
Odpowiedzi do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń prześlijcie DO
CZWARTKU W TREŚCI MAILA.
Michał Obarzanek
2. PLASTYKA
Temat: „Rodzaje kompozycji- kompozycja asymetryczna”
Przez ostatnie lekcje poznawaliśmy różne rodzaje kompozycji. Wiecie, że kompozycja to układ układ elementów, ułożony przez artystę w przestrzeni lub na płaszczyźnie.
Pamiętacie- rysowaliśmy kotka, jako kompozycja centralna- nasze zwierzątko było w środku pracy. Niektórzy rysowali kosz z owocami, a obok znajdowały się cytryny z jednej strony i taca z filiżanką z drugiej strony. Był to przykład kompozycji symetrycznej.
Dziś poznacie kolejny rodzaj kompozycji- KOMPOZYCJA ASYMETRYCZNA.
W kompozycji symetrycznej można poprowadzić wyobrażalna linię dzielącą płaszczyznę na dwie części. Po obu stronach tej linii elementy plastyczne są rozłożone jednakowo lub bardzo podobnie.
W kompozycji asymetrycznej elementy na płaszczyźnie różnią się swoim ułożeniem.
Przykłady kompozycji asymetrycznej:
http://slownik.muzeum.bydgoszcz.pl/kompozycja-asymetryczna – mur, zwierzęta i ludzie znajdują się po jednej stronie obrazu- asymetrycznie.
http://www.fotoin.net/teksty/podstawy/24.html – powyżej jest kompozycja symetryczna- możemy poprowadzić linię po środku i obie strony zdjęcia będą takie same. Natomiast poniżej mamy kompozycję asymetryczną- fontanna jest wyraźnie po jednej stronie.
Za tydzień będziemy wykonywać ozdobę na święta narodowe- 28 kwietnia.
Za dwa tygodnie- 5 maja będziemy wykonywać pracę plastyczną- kompozycję asymetryczną. Potrzebne będą kredki, flamastry lub dowolne pomoce plastyczne.
Joanna Jaros
20.04- poniedziałek
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1.HISTORIA
Mieszko I i początki Polski
Na początek...
Na podstawie tekstu ze strony 165 (Od państwa Polan do Polski) wymień etapy tworzenia się państwa Piastów (dynastia – rodzina, z której pochodził pierwszy historyczny władca Polski).
Ja proponuję takich etapów cztery (możesz myśleć inaczej).
1
2
3
4
Teraz coś od siebie...
Mieszko I przyjmując chrzest dokonał przełomu...
Jakie według Ciebie mogło mu to przynieść korzyści, a jakie pociągało zagrożenia? Pomoże CI w tym podręcznik (str.166 - 168). Możesz również zerknąć na stronę 176
Swoje stanowisko przedstaw w tabelce.
Zalety (korzyści) |
Wady (zagrożenia) |
To co interesujące (co mnie zaciekawiło, zdziwiło) |
|
|
|
Na koniec...
Na stronie 165 i 166 (podręcznik) przedstawione są ilustracje (Mieszko I i Dobrawa). Osoby na nich umieszczone, trzymają w dłoniach rzeczy, odnoszące się do wydarzeń z ich życia. Twoim zadaniem będzie napisać do jakich...
Miecz -
Krzyż -
Księga -
Świeca -
Dodatkowo, jeśli chcesz...
Mieszko I przyjął chrzest z powodów politycznych/ religijnych. Co o tym myślisz?
UWAGA!
Interesuje mnie to co Ty masz do powiedzenia. Możesz zrobić część pracy... Tyle, ile potrafisz...
Rafał Bugajski
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
Proszę obejrzeć film instruktarzowy i spróbować zrobić mikroskop z telefonu.
Link do filmu: https://tiny.pl/7hbjd
Proszę z tej lekcji nic do mnie nie przysyłać.
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Chrystus zmartwychwstał.
Temat: Święto Miłosierdzia Bożego ustanowione w 2000 roku w Sanktuarium Łagiewniki dla klas. zadanie w która niedziele obchodzimy to święto
ks. Zbigniew Kądziela
17.04- piątek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
1. J. POLSKI
16.04- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA (konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com
5. dodatkowo WYCHOWANIE FIZYCZNE
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
Przeróbcie słownictwo z dzisiejszego tematu w aplikacji quizlet: https://quizlet.com/pl/420913537/unit-5-school-subjects-flash-cards/.
Następnie zróbcie zadania 1,2,3 ze strony 63 w podręczniku oraz zadanie
1 ze strony 46 w ćwiczeniówce. Nagranie do zadania 3 znajdziecie w
załączniku. Odpowiedzi przesyłamy do wtorku w treści maila.
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
5. WYCHOWANIE FIZYCZNE
Igrzyska Olimpijskie, symbole igrzysk olimpijskich. Polacy na igrzyskach olimpijskich.
Zapoznajcie się z zagadnieniami oraz pojęciami, które znajdują się na dole w załączniku. Warto wiedzieć jak ważną role odgrywają igrzyska olimpijskie w sporcie oraz jak fantastyczne emocje towarzyszyły przez wieki nie tylko sportowcom, ale również widzom inaczej mówiąc kibicom. Każdemu z nas ruch jest potrzebny do życia. Im więcej odpowiednich ćwiczeń będziemy wykonywać w dzieciństwie o tyle zdrowiej będzie nam się żyło w przyszłości. Bycie w dobrej formie może znacząco wydłużyć długość naszego życia. Dużymi krokami zbliża się lato i upragnione wakacje.
Kiedy ustąpi już epidemia spotkamy się z kolegami ze szkolnej ławki na podwórkach, placach zabaw, boiskach. Przyjemnie będzie się pochwalić swoją sportową sylwetką. Jak sami zdajecie sobie sprawę nie łatwo jest zostać wybitnym sportowcem. Marzeniem każdego sportowca jest udział w Igrzyskach Olimpijskich. Dlaczego tak ważnym wydarzeniem są IO. Zachęcam jeszcze raz do przeczytania pojęć oraz obejrzenia filmiku z ciekawostkami z Igrzysk olimpijskich. Link do skopiowania do przeglądarki internetowej znajdziecie pod zadaniem, jakie macie do wykonania.
Wojciech Haba
15.04- ŚRODA
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
Judyta Broda
2. BIOLOGIA
Mchy - Epodreczniki.pl
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
08.04- ŚRODA
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
1. MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
07.04- WTOREK
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
Przeczytajcie notatkę z ramki na stronie 71 w podręczniku (lewy
górny róg), a następnie zróbcie ćwiczenie online https://www.perfect-english-grammar.com/present-continuous-exercise-1.html
oraz zagrajcie w grę https://www.eslgamesplus.com/present-progressive-continuous-esl-grammar-fun-game-online/.
Na koniec zróbcie ćwiczenie 3 ze strony 62 z podręcznika oraz ćwiczenie
1 ze strony 45 z zeszytu ćwiczeń. Odpowiedzi przesyłamy tradycyjnie W
TREŚCI MAILA DO CZWARTKU.
Powodzenia!
Michał Obarzanek
2. PLASTYKA
WIELKANOC już za kilka dni. Proponuję wykonać prostą pisankę metodą frotażu:
Na pewno w domu znajdziecie materiał/ serwetkę/ papier o nierównej fakturze- podkładacie go pod kartkę i za pomocą kredki pastelowej lub świecowej- rysujecie, aby widać było wzór. Prace możecie przysyłać na maila (joannajarosbrzezinki@gmail.com) do piątku.
Joanna Jaros
06.04- PONIEDZIAŁEK
1.HISTORIA
2. J. POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA
1. HISTORIA- sprawdź maila
2. JĘZYK POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
Temat: Jak powstaje rysunek techniczny?
Proszę zrobić zadania 1-4 z tematu z podręcznika.
Zdjęcie wykonanej pracy z zeszytu przysłać do 7 kwietnia na e-mail: szymon.jaros(malpa)spmachocice.pl w temacie wpisać "Brzezinki 5 technika".
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Temat: Wielki Czwartek Piątek i Sobota .
Opisz, jak w domu uczestniczyles w tych dniach .
Pomoc jest w ogłoszeniach parafialnych:
https://parafiabrzezinki.wixsite.com/parafia-brzezinki/blank-x8ls4
Ks. Zbigniew Kądziela
03.04- piątek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
1. JĘZYK POLSKI
02.04- czwartek
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA (konsultacje: bugajskirafal9@gmail.com)
1, JĘZYK POLSKI
2. JĘZYK ANGIELSKI
Tłumaczymy słówka z zadania 1 na stronie 60. Robimy zadania: 2,
str. 60, oraz 3, str. 61. Z zeszytu ćwiczeń robimy ćwiczenia 1 i 2, str.
44. Słówka utrwalamy w aplikacji Quizlet:
https://quizlet.com/pl/420913489/unit-5-places-in-a-school-flash-cards/
- przerabiamy wszystkie zakładki znajdujące się po lewej stronie
(fiszki, ucz się, pisanie, ćwiczenie, test, dopasowania, grawitacja).
Odpowiedzi do zadań z podręcznika oraz zeszytu ćwiczeń proszę
przesłać w treści maila do jutra (piątek).
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
Muzyka: "Muzyka źródeł" podręcznik str. 119 kl5
Proszę zapoznać się z tematem lekcji oraz przeczytać informacje i zrobić ćwiczenia z epodręcznika:
https://epodreczniki.pl/a/prehistoryczne-i-starozytne-instrumenty-muzyczne/Dy6Vn69IJ
Proszę posłuchać piosenki, która jest w podręczniku na str. 119. Tę piosenkę będziemy śpiewać na ocenę jak wrócimy do szkoły:
https://www.youtube.com/watch?v=cNoOxbJnS_s
Daniel Kozłowski
01.04- środa
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
4. UWAGA! PRIMA APRILIS.... JUŻ WKRÓTCE NA STRONIE GŁÓWNEJ:)
1. MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA- sprawdź maila
31.03- wtorek
1. JĘZYK ANGIELSKI
2. PLASTYKA
3. J. POLSKI- konsultacje- mail: olgazp.brzezinki@gmail.com
1. JĘZYK ANGIELSKI
Proszę obejrzeć filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=ulqYSgxbNwY&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=7,
oraz
https://www.youtube.com/watch?v=z1cJ7E8yqnY&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=8.
Następnie zrób ćwiczenia numer 1,2,3,4,5 ze strony 58 oraz ćwiczenie 11
ze strony 59.
Odpowiedzi w treści maila proszę odesłać do czwartku.
Michał Obarzanek
2. PLASTYKA
W ramach zajęć plastyki w tym tygodniu wykonujemy KARTKĘ DLA MEDYKA.
Chcemy podziekować naszej służbie zdrowia, która codziennie naraża swoje życie, aby pomoagać innym.
KARTKA DLA MEDYKA!!!
Zadanie polega na narysowaniu, namalowaniu czy stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla medyka. Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni.
Zdjęcia kartek i rysunków wysyłamy na moją pocztę - joannajarosbrzezinki@gmail.com do piątku
Myślę, że taką pracę z podziękowaniem może wykonać każdy- dowolna technika, dowolna forma pracy. Można na pracy dopisać hasłow #kartkadlamedyka
Więcej szczegółów:
https://www.specjalni.pl/2020/03/kartka-dla-medyka-akcja-uczniow-i.html
Joanna Jaros
30.03- poniedziałek
1. HISTORIA
2. JĘZYK POLSKI
3. MATEMATYKA
4. TECHNIKA
5. RELIGIA (dodatkowo)
6.WF (dodatkowo)
1. HISTORIA- sprawdź maila
Proponuje pewną formę projektu edukacyjnego (Społeczeństwo średniowiecza)
Sami, z niewielkimi ograniczeniami będziecie mogli dostosować pracę do możliwości czasowych i technicznych.
1. Korzystając z tekstu ze strony 134, wymień stany średniowiecznego społeczeństwa.
2. Ich nazwy wpisz w zamieszczoną poniżej tabelkę (można ją dostosować do swoich potrzeb - wykonać inną)
3. Uzupełnij pozostałe części tabeli. Informacje do tego potrzebne znajdziesz w temacie 2,3 i 4.
4. Oceniać będziemy prawdziwość informacji oraz ich ilość (wypełnienie pól w tabelce).
5. Termin oddania pracy to 06. 04.2020 r. (czekam na pytania, sugestie, rozmowy - zachęcam do nich uczniów).
6. W czwartek 02.04.2020) proszę przesłać informację o stanach społecznych średniowiecznej Europy (wymienić je.)
Uwaga!
Proponuję na kanale YouTube zobaczyć filmiki: Prosta historia odcinek 2 – “Wyprawy krzyżowe ½” “Architektura średniowiecza”, “Prosta historia - Społeczeństwo średniowiecza” (mam przekonanie, że się przydadzą).
Dla chętnych.
Opisz jeden dzień z życia przedstawiciela wybranego stanu społeczeństwa średniowiecznego
Życzę powodzenia i pozdrawiam.
Rafał Bugajski
2. JĘZYK POLSKI
Dzień dobry!
Pamiętajcie, jeśli czegokolwiek nie rozumiecie, to możecie do mnie zawsze napisać z prośbą o dodatkowe wyjaśnienia!
Dziś będziemy kontynuować temat przymiotnika. W tym celu wejdźcie na nasz klasowy padlet:
3. MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
4. TECHNIKA
W ramach lekcji techniki wykonujemy jajko wielkanocne według pomysłu, kto jeszcze nie zrobił:
https://drive.google.com/open?id=1aVUBsCdcEDgAxyzTc2iZJd44wYeRJiSi
Termin: 3 kwietnia
Jako potwierdzenie proszę przesłać 2 zdjęcia (podczas i po wykonaniu)pracy na email: szymon.jaros(małpa)spmachocice.pl w temacie wpisać: Brzezinki 5 technika
Szymon Jaros
5. RELIGIA
Klasa 5 temat Izajasza głosicieli najważniejszych obietnic . Uzupełnić cwiczeniowke i przeczytać temat z katechizmu . Pomodlcie się o szybki powrót do szkoly.
Ks. Zbigniew Kądziela
6. WF
Przeczytaj poniższy tekst:
Tętno spoczynkowe, tętno powysiłkowe.
tętno spoczynkowe- liczba uderzeń serca w ciągu jednej minuty, mierzona w warunkach spoczynku- najlepiej rano w pozycji półsiedzącej lub siedzącej prawidłowe tętno dla dzieci to (około 100 uderzeń na minutę).
tętno powysiłkowe- liczba uderzeń serca na minutę, mierzona po wysiłku fizycznym.
W ramach przypomnienia: jak prawidłowo mierzyć tętno (puls) na ręce (przedramię) filmik instruktarzowy:
https://www.youtube.com/watch?v=UXYrQUVm9lk
Drugim sposobem jest mierzenie tętna na tętnicy szyjnej. Podobnie jak na filmiku należy przygotować zegarek, następnie należy przyłożyć dwa palce najlepiej wskazujący i środkowy po prawej stronie szyi, między przełykiem, a węzłem chłonnym. Doskonale przedstawia to zdjęcie:
Postępujemy tak samo jak podczas mierzenia tętna na ręce.
Praca dla uczniów klasy V i VI.
Zadanie do wykonania.
Proszę o zapisywanie swojego tętna przed ćwiczeniami oraz bezpośrednio po nich na kartce codziennie przez okres 2 tygodni pomijając soboty i niedziele. Stwórzcie sobie odpowiednią tabelkę. Z jednej strony zapisujcie tętno spoczynkowe, z drugiej tętno powysiłkowe. Nie zapomnijcie zapisaniu daty (dzień i miesiąc). Sprawdzicie sobie w ten sposób sami, czy wasze wyniki przed i po wysiłku różnią się. Będzie to również dla was możliwość na zdobycie dodatkowej oceny z Wychowania Fizycznego.
Wyniki waszej pracy w formie zdjęcia lub pliku proszę przesłać na maila: wojciechhaba@gmail.com w temacie proszę o zapisanie imienia, nazwiska oraz klasy.
W razie pytań możecie do mnie napisać maila, skorzystać z messengera lub Facebooka.
Ćwiczenia jakie możecie wykonać nie wychodząc z domu. Przekazuję link do filmiku. Pamiętajcie przed rozpoczęciem ćwiczeń zmierzcie sobie tętno i zapiszcie je na kartce. Podobnie zróbcie po wykonanych ćwiczeniach.
https://www.youtube.com/watch?v=oBm5En379vc
Dla tych którzy chcą dodatkowo poćwiczyć i posiadają w domu skakankę przesyłam linki do filmiku instruktarzowego jak skakać na skakance oraz najczęstszych błędach podczas zabawy ze skakanką.
SKAKANKA filmik instruktarzowy
https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI
SKAKANKA najczęstsze błędy
https://www.youtube.com/watch?v=efMTM7-VMFU
Zachęcam oczywiście do skorzystania z ćwiczeń przygotowanych przez Panią Iwonę Dutkiewicz, które jeszcze bardziej przygotują wasz organizm do przyjemnego i zdrowego spędzenia czasu w domu.
Wojciech Haba
27.03- piątek
PLAN LEKCJI:
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI- konsultacje: obarzanek@poczta.fm
3. MATEMATYKA- konsultacje: jud.broda@gmail.com
1. JĘZYK POLSKI
26.03- czwartek
PLAN LEKCJI:
1. J. POLSKI
2. J. ANGIELSKI
3. MUZYKA
4. HISTORIA- KONSULTACJA (MAIL: bugajskirafal9@gmail.com)
1. JĘZYK POLSKI
Drodzy Uczniowie klasy V :-)
Minęły już dwa tygodnie, od kiedy widzieliśmy się po raz ostatni. Jestem pewna, że większość z Was pilnie czyta lekturę i wykonuje zadania, które Wam polecam. Ale brakuje mi wiadomości od Was! Co u Was słychać?
Dlatego proponuję Wam następujące zadanie obowiązkowe:
Napisz do pani Olgi e-mail.
Napisz, co u Ciebie słychać? Jak spędzasz czas poza nauką? Czy dobrze się czujesz? Czy oglądasz jakieś ciekawe filmy? Za czym lub za kim tęsknisz? To tylko pytania pomocnicze, napisz co chcesz. Ale koniecznie dopisz, który rozdział lektury "W pustyni i w puszczy" właśnie czytasz!!!
Ps. Skoro to praca z języka polskiego, to przypominam o poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej!
Na maile czekam przez cały dzień (czwartek), chętnie odpowiem!
Mój adres: olgazp.brzezinki@gmail.com
Powodzenia!
Olga Zawodnik - Purtak
2. J. ANGIELSKI- sprawdź maila
Proszę DOKŁADNIE przeczytać objaśnienia z gramatyki na STRONIE 57.
Przypomnieć sobie słówka na insta.Ling i ze STRONY 56.
Zrobić REVISION WORKOUT ze STRONY 55 i odesłać odpowiedzi DO WTORKU.
Dla chętnych link do gry interaktywnej z czasem PRESENT SIMPLE:
https://www.eslgamesplus.com/present-simple-verbs-game/
Michał Obarzanek
3. MUZYKA
Muzyka: "Folklor naszych sąsiadów" podręcznik str. 111 kl. 5
Proszę zapoznać się z tematem lekcji oraz przeczytać informacje i zrobić ćwiczenia z epodręcznika
https://epodreczniki.pl/a/muzyka-naszych-sasiadow---ukraina/Dc1M25Vxg
https://epodreczniki.pl/a/muzyka-naszych-sasiadow---slowacja/D17Wg5fxN
Daniel Kozłowski
25.03- środa
PLAN LEKCJI:
1. MATEMATYKA
2. BIOLOGIA
3. GEOGRAFIA
4. wyjątkowo RELIGIA
MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
Moi Kochani, dzisiaj będziecie mieć materiał przewidziany na dwie jednostki lekcyjne, tzn. 2x 45 minut. Dzisiaj dłuższy temat więc i czas będzie dłuższy, do piątku (27.03). W piątek 27.03 jestem do Waszej dyspozycji i konsultacji odnośnie przewidzianych zadań.
Oto umiejętności, które zdobędziecie po wykonaniu zadań:
- dzielenie w pamięci ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną (proste przypadki);
-dzielenie pisemne ułamka dziesiętnego przez liczbę naturalną;
-rozwiązuje typowe zadania tekstowe z zastosowaniem dzielenia ułamków dziesiętnych i porównywania ilorazowego;
- dzielenie w pamięci ułamków dziesiętnych (proste przypadki)
-dzielenie pisemne ułamków dziesiętnych.
Zadania rozpocznijcie od wpisania tematu:
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych. Ćwiczenia w zastosowaniu dzielenia ułamków dziesiętnych.
Następnie obejrzyjcie uważnie film:
https://www.youtube.com/watch?v=IAC3nPS5Xo8
1. Po obejrzeniu sprawdźcie się zdobywając 1 ananasa na:
https://www.matzoo.pl/klasa5/dzielenie-ulamkow-dziesietnych-przez-liczbe_32_181
(Dla osób które nie lubią pracy w matzoo Zadanie 2 poziom B strona 31)
2.Przepiszcie proszę poniższe polecenia do zeszytu oraz rozwiążcie je:
a) 5 długopisów kosztuje 9,30. Ile kosztuje jeden długopis?
b) Za 6 kg jabłek należy zapłacić 17,94 zł. Jaka jest cena jabłek za kilogram?
c) Ananas kosztuje 7,20 zł natomiast melon 6zł. Ile razy droższy jest ananas od melona?
Po wykonaniu powyższych ćwiczeń zróbcie chwilę przerwy, a następnie obejrzyjcie film:
https://www.youtube.com/watch?v=21KCFJFkyrU
Z niego dowiecie się jak radzić sobie z dzieleniem kiedy obie liczby są ułamkami dziesiętnymi. Na podstawie obejrzanego filmu spróbujcie wykonać CZTERY PODPUNKTY Z POZIOMU C z zadania 2 strona 31.
Pamiętajcie! Gdyby pojawiły się problemy podczas ćwiczeń możecie do mnie pisać na mail: jud.broda@gmail.com.
Dla chętnych proponuję film animowany: „ Kaczor Donald w krainie Matmagii” https://www.youtube.com/watch?v=0Ng5iPM7DF8&fbclid=IwAR0yHOptbtIlLlWGAzEPYeD0FWr9hJoYmG3m2iV3Mmx5g4ynEc4RQ7Hdagg
Judyta Broda
BIOLOGIA
GEOGRAFIA- sprawdź maila
RELIGIA
Ogloszanie królestwa Bożego i Droga krzyżowa w domu
27 temat Jonasz Zazdrosny prorok
Pomodlę się o 20.30 na różańcu.
Wszystkie tematy z religii będą podawane w każdy poniedziałek.
ks. Zbigniew Kądziela
23.03
MATEMATYKA
Dzień dobry Klaso Piąta!
JĘZYK POLSKI
JĘZYK POLSKI - PONIEDZIAŁEK 23 MARCA
Drodzy uczniowie!
Mam nadzieję, że wywiązujecie się z powierzonego Wam zadania i pilnie czytacie lekturę "W pustyni i w puszczy"? Zanim przejdziemy do jej omawiania (czytamy do końca marca!), zapraszam na kilka lekcji powtórkowych.
Dziś proponuję RZECZOWNIK. Znamy go świetnie, wykonaliśmy wiele ćwiczeń na jego temat, a teraz proponuję Wam ćwiczenia on-line. Wypełnijcie je sobie i od razu sprawdźcie! Jeśli zrobiliście błąd – próbujcie do skutku! Powodzenia!
W razie pytań proszę pisać na adres: olgazp.brzezinki@gmail.com
https://epodreczniki.pl/a/o-rzeczowniku-rzeczy-kilka/DdY7DNJSD
Olga Zawodnik - Purtak
19.03
MATEMATYKA
BIOLOGIA- do 25 marca
W ramach powtórki wykonujemy ćwiczenia Świat roślin- załącznik na dole.
Jesli mamy pytania to piszemy na maila: agazywot@wp.pl
Zrobiony test- jesli mamy mozliwość - wysyłamy również na maila.
Agnieszka Żywot
JĘZYK ANGIELSKI- do poniedziałku 23 marca
Na dole strony znajduje się załącznik pdf. Proszę go wykonać i odesłać do poniedziałku na mail: obarzanek@poczta.fm. Jesli macie jakies pytania- piszcie na tego maila.
Michał Obarzanek
TECHNIKA- do 27 marca
Proszę żeby uczniowie wykonali pisankę wg. projektu: https://drive.google.com/open?id=1aVUBsCdcEDgAxyzTc2iZJd44wYeRJiSi
Termin: 27 marca
Jako potwierdzenie proszę przesłać 2 zdjęcia (podczas i po wykonaniu)pracy na email: szymon.jaros(małpa)spmachocice.pl w temacie wpisać: Brzezinki 5 technika
Szymon Jaros
JĘZYK POLSKI - ŚRODA 18.03
Drodzy uczniowie!
W przerwie od czytania (i oglądania) lektury "W pustyni i w puszczy" proponuję Wam kilka zadań na temat legend. W ostatnim tygodniu czytaliśmy legendy, rozmawialiśmy o nich. Tu znajdziecie kilka tekstów o początkach państwa polskiego i zadania do wykonania on-line - sprawdzicie je sobie sami :-)
Zachęcam do przeczytania i rozwiązywania!
https://epodreczniki.pl/a/legendarne-poczatki-polski/D14mBeLpA
MATEMATYKA- 17.03- wtorek
Dzień dobry Klaso Piąta!
PLASTYKA- 17.03 wtorek
Zachęcam do obejrzenia filmiku o różnych rodzajach kompozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=B1k55vcN8Vw
Następnie można zwiedzić wirtualnie muzeum Musée d’Orsay w Paryżu (trzeba kliknąć małego ludzika po prawej stronie i poruszać się strzałkami).
Podczas wirtualnego spaceru można zobaczyć dziesiątki słynnych dzieł francuskich artystów, którzy tworzyli w latach 1848-1914, między innymi Moneta, Cézanne’a i Gauguina.
https://artsandculture.google.com/partner/musee-dorsay-paris?hl=en
Polecam!
Joanna Jaros
JĘZYK POLSKI- 16.03- poniedziałek
Wszyscy otrzymaliście lekturę "W pustyni i w puszczy". Proponuję, aby w ramach lekcji języka polskiego czytać 1 godzinę dziennie i skończyć lekturę do końca marca.
Czytając, zwracajcie uwagę na następujące zagadnienia:
-
dowiedz się, kto jest autorem ksiązki i jaka jest jej geneza (okoliczności powstania),
-
zapamiętaj głównych bohaterów,
-
poznaj czas i wszystkie miejsca akcji – trasę podróży - spróbuj zaznaczyć na mapie!
- https://wordwall.net/pl/resource/256625/w-pustyni-i-w-puszczy-mapa-z-kr%C3%B3tki
- zagraj! sprawdź się!
- https://learningapps.org/watch?v=puypij7jj01
- https://learningapps.org/view2703459
- https://learningapps.org/1960534
-
zagraj! Ułóż plan wydarzeń!
- https://wordwall.net/pl/resource/256591/plan-wydarze%C5%84-w-pustyni-i-w-puszczy
-
posłuchaj piosenki z filmu w wykonaniu Beaty Kozidrak
- https://www.youtube.com/watch?v=e1hMNoCEdUI
-
czekaj na kolejne zadania w przyszłym tygodniu!
A teraz czytaj! Miłej lektury :-)
Uwaga! Od poniedziałku 16 marca na progranie TVP KULTURA film "W pustyni i w puszczy w odcinkach"!
-
odcinek 1 - poniedziałek g. 16.20
-
odcinek 2 - wtorek g. 15.55
-
odcinek 3 – środa g. 16.00
-
odcinek 4 – czwarty g. 15.40
Olga Zawodnik - Purtak
MATEMATYKA- 16.03- poniedziałek
Pod tymi linkami znajdziecie ciekawe zadania on- line:
JĘZYK ANGIELSKI- do środy 18. 03.
Ćwiczenia są załączone na dole strony w pdf. Proszę je rozwiązać i wysłać do środy na maila: obarzanek@poczta.fm
Michał Obarzanek
GEOGRAFIA- do wykonania do 25 marca
W realizacji tematów pomogą Ci następujące filmy:
Tatry – klasa V
dla wszystkich:
- Wysokie Tatry – kraina zatrzymana w czasie - https://www.youtube.com/watch?v=KZ2hzTH5SPs
- Podsumowanie wiadomości - https://epodreczniki.pl/a/regiony-polski-podsumowanie/D1FgM2Qlv
1. Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej (tylko dokończyć temat w ćwiczeniówce)
- położenie Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej
- cechy krajobrazu krasowego
- formy krasowe charakterystyczne dla Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej
- dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej
- charakterystyczne gatunki roślin i zwierząt w regionie
2. Krajobraz wysokogórski Tatr
- położenie i podział Tatr
- cechy krajobrazu wysokogórskiego
- pogoda w górach
- piętrowość roślinna
- obiekty dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego
- życie i zwyczaje mieszkańców Podhala
- turystyka w Tatrach
Sylwia Nalepa
HISTORIA- do wykonania do 25 marca
-
Konflikt papiestwa z cesarstwem.
-
Opisać zagadnienia (na co będę zwracać uwagę, strona 119).
-
Opisać zagadnienia ze strony 121, pozycja 1,2,3.5 (sprawdź się)
-
Wyprawy krzyżowe.
-
Opisać zagadnienia ze strony122 (na co będę zwracać uwagę).
-
Tekst źródłowy ze strony 123 (odpowiedzieć na pytania pod tekstem – pisemnie)
-
Opisać zagadnienia ze strony 127, pozycja 1,2,3, dla chętnych pozycja 5 (sprawdź się)
-
Podsumowanie działu IV, strona 130.
-
System feudalny.
-
Narysować schemat drabiny feudalnej.
-
Opisać zagadnienia ze strony 135, pozycja 1,2,3,4 (sprawdź się)
Od poniedziałku będziecie mogli skorzystać z wielu propozycji przygotowanych przez nauczycieli. Sprawdzajcie codziennie swoje zadania. Powodzenia!
JJ
Opublikowano: 15 marca 2020 15:20
Kategoria: LEKCJE ON- LINE
Zdjęcia:
Załączniki:
brainy_kl_5_trf_extra_support_unit_3_lesson_7.pdf [672.58 KB]
BIOL- do pon. 23.03 [322.56 KB]
WF- 16.04- Igrzyska... Wojciech Haba [23.2 KB]
Wyświetleń: 9467